پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 آموزش - دوره و محصولات آموزشی / پزشکی و سلامت          21 امرداد 1392 - 12 August 2013


ساخت دستگاه تولید پلاسمای سرد اتمسفری برای انعقاد خون توسط تیم تحقیقاتی واحد علوم

تیم تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید پلاسمای سرد اتمسفری برای انعقاد خون شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، الهام جنانی و مریم امینی از دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته فیزیک به سرپرستی قرآن نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای این واحد دانشگاهی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید پلاسمای سرد برای انعقاد خون شدند.

مریم امینی یکی از مشکلات اساسی در جراحی را خونریزی در حین برش دانست و روش مناسب برای انعقاد خون در حین عمل جراحی را همواره مورد توجه محققان و جراحان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ارائه روشی نوین که آسیبی بر روی بافت در جراحی‌ها نداشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: انعقادخون به کمک پلاسمای اتمسفری علاوه بر انعقاد سریع خون هیچگونه عوارضی برروی بافت ندارد. همچنین پلاسما با ایجاد محیطی استریل برای بافت، احتمال ایجاد عفونت‌ها را کاهش می‌دهد.

امینی با بیان اینکه در ابتدا به طراحی و ساخت دستگاه پلاسمای اتمسفری با ویژگی‌های منحصر به فردی که با شرایط بافت زنده سازگاری داشته باشد پرداخته شده است، افزود: این دستگاه قادر به انعقاد سریع خون بدون آسیب به بافت زنده است.

وی تصریح کرد: پس از ساخت دستگاه در مرحله اول این تکنولوژی در محیط آزمایشگاهی انجام شد. پس از موفقیت و بدست آمدن زمان انعقاد در مرحله دوم آزمایشات بر روی نمونه حیوانی انجام گرفت.

این پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات گفت: نتایج تصویربرداری و پاتوبیولوژی از دو بافت پوست و کبد حاکی از آن است که علاوه بر اینکه هیچ آسیب بافتی صورت نگرفته و این روش بدون عوارض است، مراحل ترمیم زخم‌های حاصل از برش نیز با سرعت بالایی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این موفقیت گامی بزرگ در زمینه پیوند علم فیزیک پلاسما با علم پزشکی به ویژه جراحی است، ادامه داد: این پروژه در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات و با استفاده از امکانات پیشرفته و فوق حرفه‌ای ساخته شده در این مرکز انجام گرفته است.

تگ ها ساخت دستگاه تولید پلاسمای سرد اتمسفری ساخت دستگاه تولید پلاسمای سرد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی