پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

ارزيابي مدارک دانشگاه هاي هند

دانشگاههاي هند از نظر وزارت علوم در 3 گروه مورد توجه هستند اما شوراي مشورتي دانشجويي رايزني علمي و سرپرست دانشجويان ايراني در شبه قاره هند مصوب کرد تا به پيشنهاد شود که رتبه بندي دانشگاههاي هند در 2 گروه يک و دو و احتمالا حذف گروه 3 انجام شود. به گزارش خبرنگار مهر، دومين شوراي مشورتي دانشجويي و مشاورين رايزني علمي و سرپرست دانشجويان ايراني در هند و شبه قاره با حضور محمد حسين کريم رايزن علمي ايران در هند و شبه قاره، سرکنسول حيدرآباد، دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي هند، مشاورين مناطق شمال، مرکز و جنوب و رابطين در شهرهاي مختلف هند و شبه قاره در شهر حيدرآباد برگزار شد. مصوبات اين شوراي مشورتي به صورت پيشنهاد از سوي رايزان علمي جمهوري اسلامي ايران در هند و شبه قاره به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ارائه مي شود. در اين نشست پيشنهاد شده که براي حفظ ارزش علمي مدارک دکتري صادره از دانشگاههاي هند، ارزشيابي مدارک فارغ التحصيلان مقطع دکتري از دانشگاههاي درجه يک منوط به داشتن يک مقاله علمي و از دانشگاههاي درجه دو مشروط به داشتن دو مقاله علمي نمايه شده در يکي از پايگاههاي ISI و ISC و به زبان انگليسي باشند. در ذيل اين مصوبه پيشنهاد شده است در رتبه و جايگاه کالج هايي که عليرغم داشتن نمره NAAC در سطح علمي پائيني قرار دارند بازنگري شود. ‌به گزارش مهر، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در کتاب ارزشيابي مدارک تحصيلي خارج از کشور، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالي‌ در هندوستان که مدارکشان مورد ارزيابي قرار مي گيرد را در سه گروه الف، ب و ج دسته بندي کرده است. دانشگاههاي گروه (الف) شامل دانشگاه‌هاي (ممتاز) براي‌ کليه‌ دوره‌هاي‌ تحصيلي، دانشگاههاي گروه (ب) شامل دانشگاه‌هاي (خوب) براي‌ کليه‌ دوره‌هاي‌ تحصيلي و دانشگاههاي است. گروه (ج) نيز شامل 66 دانشگاه و مرکز آموزش‌ عالي‌ هند مي شود که در دوره هاي کارشناسي ارشد و دکتري مدارکشان صرفا از طريق ارزيابي توانمندي هاي علمي پژوهشي و حرفه اي متقاضي يعني از طريق اخذ آزمون و يا چاپ مقاله طبق موارد مورد توجه در جداول ارزشيابي مورد بررسي و ارزشيابي قرار مي گيرد. مصوبه اي درباره کسب نمره براي ليسانسها مصوبه ديگر شوراي مشورتي دانشجويان ايراني در هند تاکيد دارد که کسب نمره Second Class براي فارغ التحصيلان مقطع فوق ليسانس از دانشگاههاي گروه يک و Second Higher Class براي فارغ التحصيلان از دانشگاههاي گروه دو الزامي شود. ساماندهي ورود داوطلبان ايران تحصيل در مقطع ليسانس دانشگاههاي هند ساماندهي ورود داوطلبان ايراني تحصيل در مقطع ليسانس دانشگاههاي هند و دادن مجوز صرفا به آن دسته از دانشجوياني که مايل به تحصيل در رشته هايي هستند که يا ظرفيت پذيرش آنها در ايران کم است و يا آن رشته در کشور وجود ندارد از ديگر مصوبات نشست حيدرآباد شوراي مشورتي دانشجويي است. اعمال کنترل بيشتر بر روي موسسات اعزام دانشجو و برخورد قاطع با دلال هاي متخلف اعمال کنترل بيشتر بر روي موسسات اعزام دانشجو و برخورد قاطع با دلال هاي متخلف از طريق نمايندگي هاي مختلف از ديگر درخواست هاي شوراي مشورتي دانشجويي و مشاورين رايزني علمي و سرپرست دانشجويان ايراني در هند و شبه قاره است. به گزارش مهر، رايزن علمي ايران در هند و شبه قاره پيش از اين در گفتگو با مهر درباره رابط هاي موسسات مجاز اعزام دانشجو گفته بود: رابط ها بيشتر از ميان ايراني هاي قديمي يا دانشجويان قديمي مقيم هندوستان و شبه قاره هستند و حتي ممکن است از ميان غير ايراني ها باشند. بعضا اين رابط ها ارتباط خود را بعد از مدتي با موسسات مجاز قطع مي کنند و خودشان براي خود کار مي کنند که در اين صورت ديگر اصلا کنترلي بر آنها وجود نخواهد داشت. اين افراد وقتي از موسسات جدا مي شوند تبديل به يک باند شده و خروجي نامطلوبشان اين مي شود که دلال مآبانه و با دريافت هزينه هاي چند برابري براي پذيرش، اسکان و حمايت هاي عاطفي و غير عاطفي و ... رو به کلاهبرداري مي آورند. محمد حسين کريم با بيان اينکه "اين دلالان در صورتي که دانشجويان در ارائه مدارک دچار کاستي باشند به جعل مدرک نيز روي مي آورند" اظهار داشته بود: همين جعل مدرک باعث مي شود که وقتي دانشجو فارغ التحصيل مي شود و قصد بازگشت به کشور را دارد نگران باشد، نگراني از اين که مدرک جعلي در ايران فاش شود و اعتبارش نزد خانواده خود و جامعه خدشه دار شود. لذا کلاهبرداري اين دلالان منجر به ايران گريزي و دلسردي ناخواسته برخي از دانشجويان مي شود. وي خاطرنشان کرده بود: اکثر مشکلاتي که با دلال ها و کلاهبردارهاي ايراني و غير ايراني وجود دارد در ارتباط با دانشجويان مقطع ليسانس است. 80 درصد مشکلات دانشجويي در شهرهاي پونا و بنگلور اتفاق مي افتد و 80 درصد اين مشکلات مربوط به دانشجويان دوره ليسانس است. بيشتر اين دانشجويان در رابطه با اسکان، پذيرش و اقامت گرفتار دلالان و واسطه ها مي شوند. http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1190058

پر بازدیدترین ارزشیابی مدارک و دانشگاه های بین المللی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی