پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

آمریکا نگران اقتصاد دانشگاهها؛
جداول شمار دانشجویان خارجی، رشته‌ها و دانشگاههای محبوب آمریکا
خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: دانشجویان خارجی فواید اقتصادی بسیاری برای دانشگاههای آمریکا دارند اما با توجه به رکود اقتصادی، دانشگاهها نگران کاهش چشمگیر تعداد دانشجویان خارجی بوده و به همین دلیل در پی یافتن راهکاری برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی و همچنین کاهش شهریه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعه انجمن مربیان بین المللی (نافسا) نشان می دهد موسسات آموزش عالی در آمریکا از طریق بالا بردن شهریه ها و مخارج زندگی توانسته اند بین سالهای 2008 تا 2009 برای کمک به اقتصاد این کشور از میان 700 هزار دانشجوی خارجی مبلغی معادل 25.5 بیلیون دلار بدست آوردند.

همچنین بر اساس آمار دپارتمان بازرگانی آمریکا، بخش دانشگاهی در آمریکا با دریافت بیش از 18 بیلیون دلار سالانه پنجمین بخش بزرگ خدماتی در این کشور محسوب می‌شود. بطور کلی آمار ثبت نام از دانشجویان خارجی در 52 درصد از دانشگاههای آمریکا افزایش، در 21 درصد کاهش و در 27 درصد آنها نیز هیچ تغییری نداشته است.

پرطرفدارترین دانشگاههای آمریکا در سه ایالت

اطلاعات پایگاه نافسا نشان می‌دهد که کالیفرنیا، نیویورک و تگزاس در حال حاضر محبوبترین ایالتهای آمریکا هستند و پردرآمدترین دانشگاههای آمریکا در این ایالتها قرار دارند بطوریکه یک سوم ثبت نام سالانه دانشجویان خارجی متعلق به این سه ایالت بوده و 6.39 بیلیون دلار از اقتصاد آمریکا از طریق دانشگاههای این سه ایالت تامین می‌شود.

گرچه آمار ثبت نام در این سه ایالت نسبت به سالهای گذشته تنها افزایش اندکی داشته اما بر اساس گزارش موسسه آموزش بین المللی "اپن دورز"، بیشترین آمار ثبت نام از دانشجویان خارجی در ایالتهای ایندیانا با 8.6 درصد، ماساچوست با 4.4 درصد و اوهایو با 7.9 درصد دیده شده است. همچنین ارجاع به مقاله یکی از اصلی ترین دلایل افزایش آمار ثبت نام و شهریه های بالا نیز از دلایل پایین بودن نرخ ثبت نام در دانشگاههای آمریکا معرفی شدند.

محبوبترین رشته های دانشگاهی در آمریکا

به گزارش مهر، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با 7 هزار و 987  دانشجوی خارجی برای نهمین سال متوالی بالاترین آمار ثبت نام خارجیها را کسب کرد. پس از آن دانشگاه ایلینویز با 7 هزار و 287 دانشجو، دانشگاه نیویورک با 7 هزار و 276 دانشجو، دانشگاه پوردو با 6 هزار و 903 دانشجو، دانشگاه کلمبیا با 6 هزار و 833 دانشجو به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام دانشجویان خارجی را داشتند. علاوه بر آن تجارت و مدیریت، مهندسی، ریاضی و علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی به ترتیب جزء محبوبترین رشته های انتخابی این دانشجویان شناخته شدند.

جدول محبوب ترین دانشگاههای آمریکا برای دانشجویان خارجی

ردیف محبوب ترین دانشگاههای آمریکا برای دانشجویان خارجی
1 دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
2 دانشگاه ایلینویز
3 دانشگاه نیویورک
4 دانشگاه پوردو
5 دانشگاه کلمبیا

جدول محبوب ترین رشته های دانشگاههای آمریکا برای دانشجویان خارجی

ردیف محبوبترین رشته دانشگاههای آمریکا برای دانشجویان خارجی
1 تجارت و مدیریت
2 مهندسی
3 ریاضی و علوم کامپیوتر
4 علوم اجتماعی

چینی ها علاقه مند به تحصیل در آمریکا

به گزارش مهر، بطور کلی دانشجویان چینی نسبت به دانشجویان دیگر کشورها علاقه بیشتری برای ادامه تحصیل در دانشگاههای آمریکا دارند به طوریکه آمار ورودی دانشجویان چینی به دانشگاههای آمریکا نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است. دانشجویان هندی پس از چین بالاترین آمار ورودی یعنی حدود 15 درصد ثبت نام را داشته که این آمار نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است. البته قابل ذکر است که از کل آمار ثبت نام کنندگان در آمریکا، 44 درصد به چین، کره جنوبی و هند و تنها 4 درصد متعلق به کانادا، ژاپن و تایوان است.

ثبت نام از دانشجویان عربستان سعودی نیز نسبت به سالهای گذشته در حدود 25 درصد افزایش داشته به طوریکه دانشجویان این کشور در رده هفتم دانشجویان علاقمند به تحصیل در آمریکا قرار گرفتند.

بیشترین افزایش آمار ثبت نام از دانشجویان ژاپنی بوده که با توجه به کاهش 14 درصدی در سال گذشته امسال بطور قابل توجهی 15 درصد افرایش داشته است.

در دو سال گذشته ثبت نام از دانشجویان انگلیس، ویتنام، ترکیه، برزیل، فرانسه، نیجریه، مالزی و ونزوئلا نیز روی هم رفته 45 درصد افزایش داشته است.

البته قابل ذکر است که آمار ثبت نام از دانشجویان خارجی در برخی موارد نیز با کاهش روبرو بوده است. بطور مثال ثبت نام از دانشجویان مکزیکی 9 درصد، دانشجویان اندونزی 7.5 درصد، نپال 3 درصد و کنیا 8 درصد کاهش داشته است.

بیشترین دانشجویان خارجی دانشگاههای آمریکا از چه کشورهایی هستند

ردیف کشور وضعیت شمار دانشجویان هر کشور در دانشگاههای آمریکا
1 چین 30 درصد افزایش (1، 2 و 3 44 درصد خارجیهای دانشگاههای آمریکا را شامل می شوند)
2 هند دو درصد افزایش (1، 2 و 3 44 درصد خارجیهای دانشگاههای آمریکا را شامل می شوند)
3 کره جنوبی (1، 2 و 3 44 درصد خارجیهای دانشگاههای آمریکا را شامل می شوند)
4 ژاپن 15 درصد افزایش (4،‌ 5 و 6 چهار درصد خارجیهای دانشگاههای آمریکا را شامل می شوند)
5 کانادا (4،‌ 5 و 6 چهار درصد خارجیهای دانشگاههای آمریکا را شامل می شوند)
6 تایوان (4،‌ 5 و 6 چهار درصد خارجیهای دانشگاههای آمریکا را شامل می شوند)
7 عربستان سعودی 25 درصد افزایش (عربستانیها در رده هفتم دانشجویان علاقمند به تحصیل در آمریکا هستند)
8 انگلیس (شمار دانشجویان کشورهای 8 تا 15 در آمریکا در مجموع 45 درصد افزایش داشته است)
9 ویتنام (شمار دانشجویان کشورهای 8 تا 15 در آمریکا در مجموع 45 درصد افزایش داشته است)
10 ترکیه (شمار دانشجویان کشورهای 8 تا 15 در آمریکا در مجموع 45 درصد افزایش داشته است)
11 برزیل (شمار دانشجویان کشورهای 8 تا 15 در آمریکا در مجموع 45 درصد افزایش داشته است)
12 فرانسه (شمار دانشجویان کشورهای 8 تا 15 در آمریکا در مجموع 45 درصد افزایش داشته است)
13 نیجریه (شمار دانشجویان کشورهای 8 تا 15 در آمریکا در مجموع 45 درصد افزایش داشته است)
14 مالزی (شمار دانشجویان کشورهای 8 تا 15 در آمریکا در مجموع 45 درصد افزایش داشته است)
15 ونزوئلا (شمار دانشجویان کشورهای 8 تا 15 در آمریکا در مجموع 45 درصد افزایش داشته است)
16 مکزیک 9 درصد کاهش
17 اندونزی 7.5 درصد کاهش
18 نپال 3 درصد کاهش
19 کنیا 8 درصد کاهش

به گزارش مهر، به طور کلی دانشجویان خارجی فواید اقتصادی بسیاری برای دانشگاههای آمریکایی داشته اما با توجه به رکود اقتصادی، بیش از 61 درصد از دانشگاهها نگران کاهش چشمگیر تعداد این دانشجویان بوده و به همین دلیل در پی یافتن راهکاری برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی و همچنین کاهش شهریه ها هستند.


پر بازدیدترین ارزشیابی مدارک و دانشگاه های بین المللی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی