پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مهندسی عمران و معماری          31 اردیبهشت 1391 - 20 May 2012



ساختمان‌سازی مثل بازی بچه‌ها

ساختمان سازی

چینی‌ها که با تولید محصولات مختلف به پایین‌ترین قیمت ممکن، بازار بسیاری از کشورهای جهان را به خاک سیاه نشانده‌اند حالا با یک سرعت باور‌نکردنی وارد عرصه ساخت و ساز ساختمان شده‌اند.





یک شرکت چینی اعلام کرده که به زودی می‌تواند یک ساختمان ۶طبقه را در مدت ۲۴ساعت بسازد  و تحویل مشتری دهد! این شرکت ساختمان‌سازی که پروژه‌هایش همه را غافلگیر کرده است برای ساخت ساختمان‌ها از قطعات پیش ساخته استفاده می‌کند.



آخرین پروژه این شرکت، ساختمانی سه طبقه در منطقه هونان است که  ساخت آن در مدت ۸روز به پایان رسید.



ژانگ یوآ،مدیرعامل این شرکت اما رؤیاها و طرح‌های بیشتری را در سر دارد. او می‌گوید: این روزها نیاز به ساخت‌ و سازهای سریع و ایمن با حداقل هزینه در همه جای جهان وجود دارد. به گفته ژانگ یو که بنیانگذار این شرکت ساختمان سازی است دیگر در دوره جدید روش‌های زمان‌بر ساختمان‌سازی پاسخگوی نیاز مشتری‌ها نیست.



چند وقت پیش این شرکت در یکی از پروژه‌های مهم خود ساخت هتلی ۳۰طبقه را در ۱۵روز به پایان رساند و نظر همه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد. مدیر عامل این شرکت می‌گوید نیروهایش با تجربه پروژه‌های گذشته حالا می‌توانند ساختمانی ۶طبقه را در یک روز به پایان برسانند.



مقام‌های این شرکت همچنین اعلام کرده‌اند که می‌خواهند ساختمانی ۲۲۰طبقه را که می‌تواند مرتفع‌ترین آسمانخراش جهان باشد را در عرض تنها ۴ماه بسازند!



ساختمان‌سازی مثل بازی بچه‌ها



مهندسان این شرکت نحوه کار خود را شبیه ساختمان‌سازی بچه‌ها با اسباب‌بازی‌هایی مانند لِگو می‌دانند. به گفته آنها همه قطعات ساختمان آماده است و کارگرها در محل ساختمان فقط آنها را بر اساس نقشه تعیین شده سر هم می‌کنند. این ساخت و ساز سریع در حالی صورت می‌گیرد که قیمت تمام شده ساختمان هم از انواع سنتی ارزان‌تر تمام می‌شود و ایمنی ساختمان هم توسط مهندسان تضمین شده است.



ژانگ یوآ،با اشاره به زلزله‌هایی که در چین آمده و کشته شدن افراد بسیاری را به خاطر تخریب ساختمان‌ها را به دنبال داشته می‌گوید که مسئله امنیت و مقاوم بودن ساختمان اولویت ویژه‌ای در کار این شرکت دارد.



ارزان؛ مثل چینی‌های دیگر



کارگران این شرکت می‌گویند یاد گرفتن این روش ساختمان‌سازی خیلی ساده است. آنها باید فقط نقشه را بخوانند و بدانند که قطعات را کجا باید به هم پیچ کنند؛ دیگر خبری از گچ،آجر و مصالح سنتی دیگر نیست. این نحوه ساختمان‌سازی با قطعات پیش ساخته هزینه‌ها را هم پایین نگه می‌دارد. رویترز گزارش داده که با روش این شرکت ساخت و ساز در هر متر مربع ۶۳۵دلار( ۴هزار یوآن) نسبت به روش‌های سنتی ارزان‌تر تمام می‌شود.



سرعت ساخت و ساز را هم که کنار بگذارید هزینه ساخت ساختمانی ۳طبقه توسط این شرکت 2/8میلیون دلار تمام شده که نسبت به روش‌های سنتی در چین ۳۰درصد ارزان‌تر  است.



علاوه بر این اگر مالک ساختمان بخواهد، این شرکت می‌تواند دوباره اجزای ساختمان را از هم باز کند و آن را در جایی دیگر بنا کند.



ساختمان سه طبقه‌ای که کار ساخت‌اش تازه تمام شده  قرار است به عنوان کافه‌تریا مورد استفاده قرار بگیرد اما احتمالاً خیلی از کشورهای جهان با این روش باید منتظر واردات خانه‌ها و ساختمان‌‌های ارزان چینی باشند!


منبع:کنجکاو


تگ ها ساختمان‌سازی چین

خبرنامه - شبکه های اجتماعی