پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مهندسی عمران و معماری          26 فروردین 1391 - 14 April 2012



چگونگی ساخت  خانه های مقاوم در برابر سیل

درحالی که سیلهای سالانه همواره تهدیدی به جان بشر و موقعیت زندگی آنها بوده برخی از طراحان آخرین راه حل خود را در قالب خانه‌هایی ارائه داده‌اند که براساس سطح آبهای زیرزمینی بلند و کوتاه می‌شود.

دکوراسیون منزل

طی هفته های گذشته بارانهای سیل آسا در بریتانیا جاده ها و بیش از 900 خانه را غرق آب کرده و موجب شده که صدها نفر قادر به بازگشت به خانه خود نباشند.

خانه های مقاوم در برابر سیل

سازمان محیط زیست این کشور هشدار داده است که خطر سیل در سراسر کشور هنوز در سطح بالایی وجود دارد و نقاط بسیاری در انگلستان و ولز در معرض تهدید سیل هستند.

اکنون مقامات به دنبال راه حلهایی برای رویارویی با سیلهای مکرر هستند، درمیان این راه حل ها ساخت خانه هایی قرار دارد که همزمان با بالا آمدن سطح آب بلند تر می شوند.

اوایل سال جاری بریتانیا از یک گروه از معماران خواست که نخستین نوع از این خانه ها را در کرانه رودخانه تیمز در باکینگهامشایر بنا کنند. این خانه ها که جایگزین سایر املاک شده اند در خشکی بنا می شوند اما وقتی که سطح آب رودخانه زیاد شود قادر هستند که همزمان با آن بلندتر شده تا ساکنان آن همواره خشک بمانند.

این خانه ها تنها یکی از ایده هایی است که سازمان محیط زیست به عنوان سرمایه گذاری در فناوریهای جدید علیه سیل مدنظر قرار داده است.

تونی آندریشوسکی مهندس خطر سیل اظهار داشت که این سازمان علاقمند به بررسی راه حل سایر کشورها برای سیلهای مکرر است که این امر درمورد هلند ویژه تر است چرا که این کشور به عنوان یکی از پیشگامان فناوریهای مدیریت سیل شناخته می شوند.

سیل در خانه

برای مثال خانه ها در کشورهایی چون تایلند، برمه، هند و بنگلادش که همگی مستعد قرار گرفتن در خطر سیلها فاجعه بارهستند، روی چوب ساخته می شوند. اما طراحی ساختمانهای شیک به عنوان یکی از این راه حل ها عملا امری نادر بوده است، اگرچه نمونه طراحی های مختلفی در آلمان، کانادا و آمریکا وجود دارد.

این پروژه که با عنوان پروژه باکا فعالیت می کند در حال ساخت و ساز این خانه است تا نخستین خانه شیک بریتانیا را که در برابر سیل مقاوم است ارائه کند.

این خانه به نوعی طراحی شده که حتی اگر سطح آب بسیار بالا بیاید هیچ آبی به داخل نفوذ نمی کند و ساکنان می توانند هنگام سیل در خانه خود اقامت داشته باشند و محل زندگیشان را ترک نکنند.

این خانه داخل یک آبگیر کوچک قرار دارد، وقتی که سیل رخ می دهد این آبگیر پر شده و خانه به همان ترتیب بالا می رود.

تمام لوله ها، هواکشها و سیمها برای آب ، برق و گاز و حتی فاضلاب انعطاف پذیر است و طوری طراحی شده که وقتی خانه چندین متر از موقعیت عادی خود بالاتر رفت هیچ سوء کارکردی در آنها مشاهده نشود.

گفته شده است که هزینه ساخت این خانه ها تنها 20 درصد بیشتر از ساخت یک خانه عادی با همین اندازه است.

 

 

 

تگ ها تصاویر خانه های مقاوم خانه های مقاوم سیل مقاومت در برابر سیل

خبرنامه - شبکه های اجتماعی