بیشترین جستجو ها
کلمات مرتبط
اخبار دانشگاهی کشور : ارتباطات
سازمان سازمان امنییت ملی آمریکا روزانه ۲۰۰ میلیون پیام کوتاه بصورت اتفاقی جمع می کند.
در تحلیل پیچیدگی اقتصاد، جامعه و فرهنگ نوینی كه در حال پدید آمدن است، از انقلاب تكنولوژی اطلاعات سخن میگویند. این پارادایم در سال 1970 بر محور تكنولوژی اطلاعات عمدتاً
روش تحلیل محتوا روش تحلیل محتوا در نظر "كاپئان" معنا شناسی آماری مباحث سیاسی است. "باركوس" معتقد است كه تحلیل محتوا به معنای تحلیل علمی پیامهای ارتباطی است و "پیسلی"
Communication از ريشه لاتين Communis به معناي اشتراك گرفته شده و معناهاي گوناگوني مانند گزارش دادن، بيان نمودن، منتقل كردن، تماس گرفتن، منتشر كردن، شركتدادن، عمومي ساختن و پيوند دادن
اطلاعات به نماد عصری مبدّل گردیده كه ما در آن زندگی میكنیم. امروزه بارها سخن از یك انفجار اطلاعاتی، یك انقلاب، تكنولوژی اطلاعاتی و حتّی یك جامعۀ اطلاعاتی به میان
جامعهشناسی رسانههای جمعی (Sociologj of mass media) جامعهشناسی رسانههای جمعی به شرح پیدایش صنایع رسانهای و تحوّل آنها به شیوۀ بنیادین میپردازد و همچنین كنكاشت در مورد تأثیرات رسانه و
نظریّه برچسبزنی Labeling Theory نظریه برچسبزنی یکی از نظریههای مطرح جامعهشناسی و به طور خاص در حوزه جامعهشناسی انحرافات میباشد. این نظریه از دهه 1950به بعد در جامعهشناسی و روانشناسی
تئوری جامعه تودهوار Mass Society theory جامعه تودهوار، جامعهای است که در آن سازمانها و جماعاتی که واسطهای میان فرد و برگزیدگان حاکم هستند به دلایل مختلف اجتماعی و تاریخی
رسانههاي همگاني Mass Media «رسانههاي همگاني عبارتند از تمام ابزارهاي غير شخصي ارتباط كه بدان وسيله پيامهاي بصري و يا سمعي مستقيماً به مخاطبان انتقال مييابند. تلوزيون، راديو، سينما، روزنامهها،
برجستهسازی Agenda setting برجستهسازي را معادل Agenda setting ترجمه کردهاند که به معنی اولویتگذاری بر برنامهای خاص اطلاق میشود. اما اصطلاحا میتوان گفت: «برجستهسازی؛ یعنی این اندیشه که رسانههای…
«عقيده قالبي Stereotypes ريشهاي يوناني دارد و به معناي «محكم» و «غيرمتحرك» است و اصطلاحا تصور يا عقيدهاي است كه شخص يا گروهي بدون تعمق بپذيرد. عقيده قالبي، بيانگر قضاوتي
«شایعه عبارت است از یک گزاره(موضوع) خاص و گمانی که ملاکهای اطمینان بخش رسیدگی در وجود وجود نداشته باشد؛ که معمولاً به صورت شفاهی از فردی به فرد دیگر انتقال
تبليغات Propaganda تبلیغات(Propaganda) «از واژه لاتين Propagare گرفته شده است. از نظر لغوي، به معناي «پخش كردن»، «منتشر كردن» و «چيزي را شناسانيدن» است. امروزه اين واژه معنايي دقيقتری يافته
معاني متنوعي براي جنگ رواني قائل شدهاند و دائماً هم تغييراتي در تعريف آن رخ ميدهد. اما ميتوان از جمع بندي تعاريف موجود، جنگ رواني را اينگونه تعريف كرد: استفاده
فشار اجتماعي: Social Pressure فشار اجتماعي در معناي كلي عبارت است از نيروهاي بالفعل يا بالقوه اجتماعي در جهت كنترل انديشه، رفتار يا عمل انسانها و يا هدايت آن در
پر بازدیدترین ارتباطات
لینک های مرتبط با پذیرش بدون کنکور
تبلیغات متنی
مطالب پر بازدید این ماه