تنوع در تبليغات بانكي تبلیغ یعنی رساندن یک پیام از کسی به کس دیگر و تبلیغات یعنی ارایه اطلاعات جدیدي به مخاطب که باورهای تازه ایجاد میکند و باور جدید به تغییر رفتار مخاطب منجر میشود. البته رسانهها تنها ابزار انتقال پیام نیستند و اگر در زمان انتقال پیام، جهتگیری خاصی داشته باشند به ابزار قدرت تبدیل میشوند که تخریب، تضعیف و یا تقویت میکنند. شايد در يك جمله بتوان گفت" تبلیغات یعنی فکری خلاق، یک موضوع مهیج و پیامی رسا و به ياد ماندني". در اين راستا رسانهها ابزار قدرتمند تاثیرگذاری در عرصه بینالمللی هستند؛ جنگ آینده دنیا جنگ رسانهها است و این یعنی قدرت نرم حرف اصلی را میزند. سابق بر اين، تبليغات در قالب آگهي هاي تجاري به ميان برنامه ها ي كوتاه تبليغي گفته ميشد كه به ازاي دريافت مبلغي خاص در يك ايستگاه راديويي پخش مي شد. هدف اين آگهي هاي تجاري در اختيار قرار دادن گوش شنواي مخاطبان براي شنيدن پيامهاي بازرگاني و به دنبال آن، خريد و دستيابي به محصول و يا خدمت تبليغ شده بود . ايستگاه هاي راديويي به مرور به اين نتيجه رسيدند كه اين كار مي تواند يكي از راه هاي جبران هزينه ها و چه بسا تامين درآمدهاي آنها باشد و با وجود بحثها و چالشهاي بسيار، سرانجام آگهي هاي تجاري به يكي از بخشهاي اساسي رسانهها تبديل شد. البته يك تبليغ بانكي چه راديويي و چه تلويزيوني بايد با مخاطب ارتباط برقرار ساخته و در عين حال ، خدمت بانكي را به صورتي درست معرفي كند . هدف اين تبليغات عبارت است از تشريح جايگاه و معرفي توانمنديهاي يك بانك و ايجاد روشنگريهاي لازم در مورد شرايط و موقعيت منحصر به فرد آن در زمينه ارائه خدمات به مشتريان. لذا يك تبليغ خوب براي عرضه اين پيام توجه مخاطب را به خود جلب ميكند. زيرا اگر يك تبليغ بانكي در جلب توجه مخاطب موفق نباشد، ناكارآمد و بي تاثير خواهد بود . در اين ميان نداشتن تخصص ، عدم استفاده از تحقیقات در تبلیغا ت و نا آگاهی از نیاز های مشتریان شبکه بانکی، عدم توجه به عنصر خلاقیت در تبلیغات، عدم ایجاد تمایز در فعالیتها ، استفاده از موضوعات تکراری و خصوصيات مشابه و یکسان از جمله ضعف های تبلیغات بانکی محسوب میگردد . تبلیغات بانکی هم اکنون بیشتر بر محور رسانه هایی چون تلویزیون، رادیو و مطبوعات استوار است. شاید ایجاد تنوع و استفاده از سایر رسانه ها( بدلیل شیوه ارائه متفاوتشان) موجب تغییر در نگرش مردم نسبت به تبلیغات بانکی شود. بهتر است تبليغات بانك هميشه بهروز باشد و با توجه به ضريب نفوذ اينترنت و تلفن همراه در اين روزها، از تبليغات پيامكي يا اينترنتي حداكثر استفاده بشود. در اين زمينه با توجه به استقبال گسترده شرکتهای بزرگ جهت تبلیغ بر روی اینترنت و رقابت بالایی که در زمینه تبلیغات اینترنتی بوجود آمده، از دست دادن فرصتها باعث پیشی گرفتن رقبا خواهد شد. امروزه یک رسانه قدرتمند، جامع، غنی و منحصربه فرد بازاریابی تبلیغات بلوتوثی و اطلاع رسانی از طریق بلوتوث، برای عرضه کردن محتوا و مضامین محصولات و خدمات میباشد . این سيستم امکان آن را فراهم میکند تا خدمات و سرویس های بانك را به صورت درجه بندی شده در یک یا چند منطقه خاص گسترش يابد. حتي این سیستم می تواند به محض ورود مشتريان به شعبه، پیام خوش آمدگویی براي آن ها ارسال کند و آن ها را با ارائه سرویس های جذاب سرگرم کند. این عمل باعث میشود که مراجعه افراد به بانك به عنوان تجربه های شیرین در ذهنشان ماندگار شود . به یاد داشته باشیم که ارزش نهادن به مشتری و خرسند نمودن وي یکی از اصول مهم مشتری مداری و تجارت میباشد .