پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / استخدام کاریابی          15 آذر 1389 - 06 December 2010

آشنايي با راه‌هاي موفقيت در تجارت؛
صرف وجود سرمایه براي موفقيت در كسب و كار كافي نيست

تجارت و ثروت ، دو عاملی هستند که یکی خط حمایت پیشرفت اقتصادی و تغییرات بنیادین را فراهم می سازد و دیگری راهگشا و مکمل توسعه است . برای موفقیت ، باید تولید کننده و خلاق باشیم . اغلب افراد در ابتدا سرمایه‌ای را برای راه اندازی کسب و کار فراهم کرده و بدون آگاهی از قوانین تجارت و استفاده از تجربیات لازم فعالیتشان را آغاز می کنند ، پس از مدتی جریان بازار پیش بینی های آنان را بهم می ریزد و ورشکست می شوند . پس صرفا وجود سرمایه کافی نیست ، بلکه مهارت ، تجربه و دانش تجارت و مدیریت سرمایه در اینکار حرف اول را می زند .


تجارت و ثروت ، دو عاملی هستند که یکی خط حمایت پیشرفت اقتصادی و تغییرات بنیادین را فراهم می سازد و دیگری راهگشا و مکمل توسعه است . برای موفقیت ، باید تولید کننده و خلاق باشیم . اغلب افراد در ابتدا سرمایه‌ای را برای راه اندازی کسب و کار فراهم کرده و بدون آگاهی از قوانین تجارت و استفاده از تجربیات لازم فعالیتشان را آغاز می کنند ، پس از مدتی جریان بازار پیش بینی های آنان را بهم می ریزد و ورشکست می شوند . پس صرفا وجود سرمایه کافی نیست ، بلکه مهارت ، تجربه و دانش تجارت و مدیریت سرمایه در اینکار حرف اول را می زند .

گام به گام پیشرفت کنید !

رکن اساسی  موفقیت ،  پیشرفت است . لازم نیست  که یک شبه ره صد ساله را بپیمایید ، بلکه آرام آرام اما مداوم  و پیوسته حرکت کنید  " در  جاده  و  مسیر ترقی ماندن ، بهتر از کنار جاده ماندن و عقب نشینی کردن است . پس در هرکجای این مسیر موفقیت که هستید به راهتان ادامه دهید و با دیدی روشن و چشم اندازی واقع بینانه،آینده رابسازید. مهمترین  عامل اعتماد  به نفس است ، به خودتان و  تواناییهایتان اعتماد کنیدوازسدمشکلات بگذرید. هیچگاه روحیه خود را از دست ندهید ، زیرا تمام مشکلات روزی تمام میشوند .

فرآیند ارزشها !

موفقیت ها همیشه در رسیدن به آرمانها خلاصه نمی شوند  . مهم تلاش و  تداوم شما در  این راه  است . برای اکثر  ما این اتفاق افتاده است . زمانیکه تلاش کردیم اما به مطلوب و هدف نرسیدیم . آیا براستی از آن دسته از آدمها یی هستید که با چند بار شکست میدان مبارزه را خالی می کنند و می گریزند ؟ یا همچنان ادامه می دهید تا به هدف برسید ؟ چقدر هدفتان برای شما  ارزشمند  است و  حاضرید  چه  بهایی برایش بپردازید؟ پس به یاد داشته باشید " اهداف بزرگ تلاشها و همتهای بزرگ و اراده ای فولادین میخواهند ".

به محدودیت ها توجه نکنید !

با  نگاهی اجمالی به زندگی بزرگان و نوابغ پی خواهید برد  که محرومیت ها ، محدودیت ها و سختیها برای همه افراددرهمه مراحل زندگی اتفاق افتاده است،اما مهمترین نکته، نحوه رویارویی با  مشکلات و چگونگی عبورازسدمعضلات و محرومیت ها است. هیچ گاه ذهنتان را درگیر اینگونه مسائل نکنید . اولین بازتاب چنین تصوری تولید انرژی منفی درذهنتان است.به نکته های روشن وامیدوارکننده خود بیاندیشید.چنین طرزفکری روحیه شما را دگرگون خواهد کردوامواج مثبت رابه ذهنتان بازخواهد گرداند.از طرفی شاید هرگز به آن اهداف نرسید، تاچند مرحله به جلو پیش بروید،اگر بازهم نتوانستید،مسیرتان راتغییر دهید . شما که نمی خواهید تا آخر عمردرگیر رسیدن به هدفی شویدکه پیشرفتی دررسیدن به آن حاصل نمی شود.این نکته را همیشه به خاطر بسپارید : " انسانهای بزرگ اگر سدی درمسیرهدفشان ببینند ، مسیرشان را تغییر می دهند ، اما افراد دیگر هدفشان را " .

فراتر از زمان باشید !

همه مابه درستی می دانیم که زمان عامل جدایی ناپذیر، و غیرقابل بازگشت در زندگی ما است . هرکسی به نحوی اززمان خویش استفاده می کند.اماچگونه میتوان با وجود مشغله های کاری و   دردسرهای موجود راهکاری مناسب ومنطقی یافت ؟ بی شک مدیرت زمان نقش و جایگاه ارزنده ای دارد . برنامه روزانه بهترین راهکاراست.هرروزبرنامه ای متفاوت و جداگانه ایجاد کنید.برای اینکار دفترچه ای مخصوص همیشه همراهتان باشد و اولویت های خود را در آن یادداشت کنید . با اینکار زمان کاری و زمان استراحتتان مشخص می شود . می توانید فعالیتهایتان را افزایش دهید.تحقیق ، جستجو ، آینده نگری شغلی و برنامه زندگی اولویت های شما هستند.ازهمین حالا اهداف سال بعد خود را مشخص کنید ، در پایان هر سال یک ارزیابی کلی داشته باشیدو ببینیدکه تا چه اندازه ای به اهدافتان نزدیک شده اید.اینکار را تا رسیدن به هدف نهایی ادامه دهید .

استفاده از تجربه ها

شما جبورید مشاغل مختلف را امتحان کنید ، با افراد و برخودهای متفاوت آشنا شوید ، مهارتها و تجربه ها رابیاموزیدتا بتوانید خودتان یک تاجر موفق شوید.باید بدانید که گام نهادن در این مسیر بسیار دشوار است، پس دقیقا آگاهانه و با دانش کافی در این راه قدم بگذارید و از مشکلات نهراسید. زیرا دنیای تجارت به کسی رحم نمی کند .

بازار کار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی