پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کار آفرینی          18 اسفند 1389 - 09 March 2011

اصول استراتژی کسب و کار

سالها پیش ، آنگاه که در مقام معاون رئیس جمهور خدمت می کردم به استراتژیهای تجاری می اندیشیدم و در فکر اجرای طرحی برای توصیف الگوی واحدی در این زمینه بودم.درطول این سالها دریافتم که اغلب مردم تصور و تعریف درستی از استراتژی ندارند ، اغلب آنها می دانستند که درواقع علم تدبیر، تمرکز بر دارایی ها و اجرای هدفمند است .علاوه براین همه آنها به برنامه ریزی ، سازماندهی هدایت ، نظارت و خلاقیت در امر تجارت واقف بودند . اما راهکارهای بنیادین برای خلق تجارتی جدید را جستجو می کردند . همواره برای آغاز طرحهای تجاری و کسب و کار موانع و مشکلاتی نیز وجود دارد.


سالها پیش ، آنگاه که در مقام معاون رئیس جمهور خدمت می کردم به استراتژیهای تجاری می اندیشیدم و در فکر اجرای طرحی برای توصیف الگوی واحدی در این زمینه بودم.درطول این سالها دریافتم که اغلب مردم تصور و تعریف درستی از استراتژی ندارند ، اغلب آنها می دانستند که درواقع علم تدبیر، تمرکز بر دارایی ها و اجرای هدفمند است .علاوه براین همه آنها به برنامه ریزی ، سازماندهی هدایت ، نظارت و خلاقیت در امر تجارت واقف بودند . اما راهکارهای بنیادین برای خلق تجارتی جدید را جستجو می کردند . همواره برای آغاز طرحهای تجاری و کسب و کار موانع و مشکلاتی نیز وجود دارد. در طول این سالها با تحقیق در روند تجارت برخی از تاجران و مدیران موفق به این واقعیت پی بردم که در پشت برده هر تجارت موفق اصولی خدشه ناپذیر و منظم حکمفرماست و مدیران و کارمندان با پیروی از آن الگوها و به کارگیری علوم و فنون جدید به روشی مطمئن و موفق دست یافته اند . در این مقاله تجربیات تجاری بیست و نه ساله " تیم بری" را مورد بررسی قرار می دهیم .

مهمترین موانع یک طرح تجاری

اصلی ترین دغدغه تاجران، آغاز طرح تجاری و اجرای صحیح آن است . بسیاری از شرکتهای تجاری بزرگ با وجود بزرگترین تیمهای مشاوره و امکانات پیشرفته ، هرساله متحمل ضررهای جبران ناپذیری می شوند . شرکت در جلسات هفتگی ، طرحهای توسعه و بازدهی ، بررسی الگوهای تجاری و افزایش بازدهی تنها زمانی تاثیرگذار خواهد بود که مدیری مدبر و هماهنگ کننده در بافت جامعه و در میان مشتریان و کارمندان حضور داشته باشد و از نزدیک زوایای مختلف را از آغاز تا پایان بازنگری کند . جلسات طولانی مدت و کلاسهای آموزشی در جای خود از ارزش خاصی برخوردارند ، اما مهمترین عامل ایجاد انگیزه و بازنگری مستقیم مدیر از عملکرد اعضایش در میان بافت جامعه است . آنگاه است که با اتخاذ تصمیمات حساب شده و منطقی می توان تجارت را توسعه بخشید . میان کارمندان انگیزه ایجاد کرد و به الگویی جامع و کامل در فروش دست یافت .

اصول ایجاد مشاغل کوچک

بجز تحصیلات دانشگاهی و آموزشهای مرتبط با رشته بازرگانی ، مدیریت و دیگر رشته های مرتبط تحقیق و تجربه در مورد الگوها و ساختارهای طرحهای تجاری می تواند به تاجران جوان کمک شایانی کند . تخصیص منابع مورد نیاز ، بکارگیری فن آوری های پیشرفته ، استفاده از طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت ، ایجاد انگیزه میان کارمندان و ایجاد ثبات تجاری ازجمله راهکارهای موثری هستند که درپیشبرد راهبردهای تجاری نقش مهمی دارند . درآغاز فعالیت تجاری خصوصا برای تاجران جوان ، اصل اعتدال و برنامه ریزی الگویی جامع است که در دراز مدت به سوددهی منجرمی شود . با این ترفند شما برمسیری موقت ، اما برنامه ریزی شده و هدفمند بنیان تجارت خودتان را بنا می کنید . برای تکمیل طرحهای تجاری و گسترش شعبه ها همیشه وقت هست ، اما مهمترین مسیرحرکت همان خط آغاز است . پیش از هر کاری باید تصویر کاملی ازمحیط داخلی و خارجی تجارت داشته باشید . بگذارید با ذکر مثالی منظورم را بیان کنم . مسیر حرکت و آغاز فعالیت شما دقیقا مانند مسیر حرکت

راننده ای است که در طول راه و خطوط ممتد جاده رانندگی می کند . پس هرگونه حرکت اشتباه و سبقت نامناسب و برنامه ریزی نشده شما را از ادامه مسیردر زمان معین بازمی دارد . باید حد ومرزها را بشناسید و به اصول پایبند باشید . خود شما هستید که کنترل امور را در دست می گیرید . بنابراین باید مقصد کاملا مشخص باشد و زمان آغاز حرکت تا پایان اندازه گیری شود . اصول تجارت هم دقیقا مانند مسیرجاده به کنترل وآگاهی نیازدارد.

مدیریت بحران

اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و رفع مشکلات از خصوصیات یک مدیر و تاجر موفق است که با توجه به شرایط بهترین تصمیمات را اعمال میکند . در واقع با استفاده از استراتزی و تدبیری منطقی بخشهای مختلف به نظم واحدی دست می یابند . وجود چنین مهارتهایی در سایه علم ، تجربه و استفاده از آخرین اطلاعات روز ممکن است

الگوهای سالانه، میزان رشد و پیشرفت محصولات ، نقاط ضعف و قدرت ، بهره وری و کاهش اعتبارات و طرحی از فعالیت شما در سال گذشته را نمایش می دهند . با بررسی این اطلاعات می توانید به راحتی روند فعالیت تجاری را در سالهای گذشته بررسی و از وقوع هرگونه خسارت پیشگیری کنید .

ضرورت تجربه کافی در آغاز فعالیت تجاری

پیش از آغاز فعالیت تجاری علایق و انگیزه های خود را بازیابی کنید تا کاملا در شغل مورد نظر به اطمینان برسید . برخی از تاجران علیرغم تواناییهای ذاتی ، علاقه ای به تجارت ندارند و تنها بطور موروثی سرمایه اجداد خویش را بکار می گیرند . این بی انگیزگی عامل جدی شکست در مسیر تجارت است . برای شروع فعالیت تجاری باید آگاهی های لازم را نیزکسب کنید . سرمایه ، آگاهی و تجربه سه راس مثلث قدرت شما را تشکیل

می دهند . اگرچه سرمایه مهمترین عامل برای شروع فعالیت تجاری محسوب می شود ، اما سرمایه بدون دانش و تجربه همچون راننده ای بدون گواهینامه و ناآگاه از قوانین و فراز و نشیب مسیر جاده است . دومین عامل عدم موفقیت فقدان تجربه است . شناخت دقیق از بازار بورس داخلی و خارجی ، اطلاعات به روز و قدرت تصمیم گیری در شرایط حساس و بحرانی ازمواردی هستند که شما در جایگاه یک سرمایه گذار و تاجر موفق باید از آن مطلع باشید و به سرعت تصمیمات لازم را اتخاذ کنید . بدون چنین ویژگیهایی مانند ماهیگیری هستید که علیرغم داشتن قایقی محکم و مدرن فاقد مهارت لازم برای ماهیگیری است .

کسب و کار

شرکتهای بخش تولید و خدمات دریافته اند که برای دستیابی به اقتصاد معیار باید سیاست های مدیریتی برپایه استراتژی های جدید طرح ریزی شود . شما در جایگاه یک تاجر باید محدوده قلمرو و فعالیت خود را در بازار الکترونیک مشخص کنید اگر قصد دارید در چندین کسب و کار شرکت کنید باید حدود بازاریابی اینترنتی و سنتی را در نظر بگیرید . آیا شرکت قصد دارد فقط خدمات پس از فروش و مدیریت ارتباط با مشتری را تامین کند یا اینکه درصدد است مبادلات و حمل ‌ونقل دیجیتال و اینترنتی را نیز پیگیری کند؟ شرکت باید منابع و مهارتهایی را که سبب ایجاد مزیت رقابتی در بازار الکترونیک می شوند مشخص کند. واین امر مستلزم شرایط خاصی ازجمله ، وجود منابع مالی کافی برای تامین هزینه های نگهداری تجارت الکترونیک ، کارکنان آشنا با مفاهیم و اصول تجارت الکترونیک ، استفاده از برچسبهای تجاری معتبرو قابلیت تبدیل دیجیتال محصولات . نکته مهم این است که تنها بازار الکترونیک ارزشی رقابتی محسوب نمی شود. استفاده ازفناوری اطلاعات در همه فرایندهای صنعتی با رشد تاکتیک ها در ارتباط است با کمک اینترنت، اطلاعات مربوط به طرحهای جدید بسیار سریع در سراسر جهان پخش می شود. به همین دلیل است که مدیران باتجربه که از رشد محصولات یا تسهیلات حمایت می کنند باید بر سرعت تبادلات و فن آوریهای خود بیفزایند. هر تاکتیکی که به روز نباشد، در دستیابی به اهداف سازمانی ناکارآمد تلقی خواهد شد. تاکتیکهای مدرن بر استفاده از آخرین ابزارهای ارتباطی مانند کنفرانس های ویدئویی و ایمیل برای بهبود ارتباط در شرکت و همچنین با مشتریان تاکید دارند. تکنیک های مدیریت پروژه که در برخی از بزرگترین شرکتها اعمال می شوند بر مبنای چنین قوانینی هستند تجارت الکترونیک محدودیتهای ورود به بازار جهانی را کاهش می دهد و امکان کسب بازارهای جدید و دستیابی به مشتریان جدید و حتی مشتریان رقبا را نیز فراهم می آورد. با استفاده از تجارت الکترونیک امکان بازاریابی و صادرات محصولات برای شرکتها آسانتر

می شود . درنتیجه با ورود موج جدیدی از فن آوریهای نوین دیگر وجود راهبردهای اصولی در تجارت امری حیاتی و الزامی است که بیش از پیش بر تبادل اطلاعات و بهره گیری ازمهارتهای به روز تاکید دارد.

حرف آخر

مردان تجارت ، سیاست و شطرنج همگی در نحوه تفکر ، قدرت انتخاب و ریسک پذیری از قواعد بازی منطق پیروی می کنند . هرحرکتی نیازمند تدبیری هوشمندانه و بی نظیر است .زیرا همانند زنجیرهای یک چرخ ، چرخش ها حول محوری یگانه و در مسیری مشخص درحال پیشرفت هستند . بنابراین آگاهانه ، با شناخت و تجربه کافی وارد عرصه تجارت شوید . " به یاد داشته باشید ، مشاوران ، برنامه های کوتاه و بلند مدت ، طرحها و الگوهای تجاری ، بهره وری ، انگیزه ، دانش وسرمایه کافی تنها ابزارهای موفقیت در تجارت هستند . مسلما این بنای عظیم به مدیری مجرب نیازدارد . بنابراین با استفاده از مثلث سرمایه ، دانش و تجربه این بنای باشکوه را رهبری کنید .

ترجمه: سيد رسول ميرزايي موسوي

بازار کار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی