پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کار آفرینی          17 خرداد 1390 - 07 June 2011

چگونه يك برند قدرتمند بسازيم؟
منبع:     دنياي اقتصاد   
نويسنده:         مترجم:     سيامك ميراحمدي
چکيده:
انتخاب نام تجاري كالا يا خدمتي كه در يك صنعت ارائه مي‌‌شود مي‌‌تواند سودآورترين بخش از يك استراتژي بازاريابي باشد

چگونه يك برند قدرتمند بسازيم؟ . در ساده‌ترين تعريف، نام تجاري را مي‌‌توان سمبل و نمادي از كالاي شما دانست كه قادر است از طريق آرم، تركيب رنگ‌ها، صدا، مظاهر و حتي شيوه‌هاي نوشتاري، پيام مورد نظر را به مخاطب منتقل ساخته و در اولين نگاه كالاي شما را به ذهن وي آورد. هدف از اين مقاله ارائه ليستي از اسامي‌ ‌سازمان‌هاي موفق در زمينه ايجاد نام‌هاي تجاري قدرتمند نمي‌‌باشد، اما به نظر مي‌‌رسد كه مثال كوچكي در اين جا مي‌‌تواند بازاريابان جوان و تازه كار را با اهميت اين مباحث بيشتر آشنا سازد. اگر در اين لحظه شما كلمه كولا را بشنويد، چه چيزي به ذهنتان متبادر مي‌‌شود ؟ آيا سريعا تصويري از قوطي قرمز رنگي كه آرمي ‌‌با خطوط شكسته لاتين روي آن مي‌‌باشد، در ذهن شما نقش نمي‌‌بندد؟ سمبلي كه در تمامي‌ بطري‌ها و قوطي‌هاي مربوط به يك نوشيدني گازدار به‌خصوص به چشم مي‌‌خورد. نام تجاري اين محصول در ذهن شما از قبل وجود داشته است. در دنياي كنوني، انواع مختلفي از نوشيدني كولا وجود دارد، اما آن چه كه ظاهر نمادين اين نوشيدني خاص را به ذهن شما مي‌‌آورد، همان چيزي است كه ما آن را نام تجاري قدرتمند مي‌‌ناميم. در واقع شما يك نام تجاري ماندگار را فقط زماني كه با آن مواجه مي‌‌شويد به ياد نمي‌‌آوريد، بلكه هرگاه نيازي در خود حس مي‌‌كنيد، كيفيت آن نام تجاري را به ياد مي‌‌آوريد و همان را مي‌‌خواهيد. البته مساله‌اي كه نبايد ناديده گرفته شود اين است كه تنها كالايي مي‌‌تواند نام تجاري قدرتمندي را به خود اختصاص دهد كه كيفيت بالايي داشته باشد. صرف هزينه براي تقويت نام تجاري كالايي كه از كيفيت پاييني برخوردار است، تنها به هدر دادن منابع مي‌‌باشد. از طرف ديگر در دنياي پررقابت كنوني كه تمام بنگاه‌هاي كوچك و بزرگ، خواهان تمايز چشمگير خود و محصولات خود مي‌‌باشند، يك نام تجاري نيرومند، اسلحه قدرتمندي براي شكست رقبا محسوب مي‌‌شود، اما مساله‌اي كه وجود دارد اين است كه در طول زمان بنگاه‌هايي كه داراي منابع محدود و ‌اندك مالي بوده‌اند هميشه تحت‌الشعاع سازمان‌هاي بزرگ و ثروتمند قرار گرفته‌اند. سازمان‌هايي كه منابع و تجهيزات مالي فراوان آنها، امكان به‌كارگيري بيشترين و پرسروصداترين تبليغات و شيوه‌هاي جلب مشتري را به آنها داده است. اما اين پايان كار بنگاه‌هايي با بودجه ‌اندك و محدود نمي‌‌باشد. يكي از رسانه‌هايي كه در ابتدا اميد بسياري به اين گونه شركت‌ها مي‌‌بخشيد، اينترنت بود. اينترنت در ابتدا ارزان و براي رقبا ناشناخته بود، اما به تدريج با ورود رقباي قوي، با بودجه‌هاي كلان كه قيمت‌هاي بالاتري براي به كارگيري فضاهاي اينترنتي پيشنهاد مي‌‌كردند، مجددا عرصه بر حضور شركت‌ها و بنگاه‌هاي ضعيف‌تر از لحاظ مالي تنگ شد، اما حضور افراد خلاق در حوزه تبليغات باز هم راه‌هاي جديدي را پيش رو گذاشت به نحوي كه بدون صرف هزينه‌هاي كلان بتوان به نتايج درخشاني دست يافت. يكي از موثرترين شيوه‌هاي به كار گرفته شده استفاده از مشتريان در روند ساختن يك نام تجاري قدرتمند است در اين حالت، مشتريان صرفا دريافت‌كنندگان ساده كالاي شما نمي‌‌باشند، بلكه مشاوران اصلي شما در جهت بهبود بخشيدن به وضعيت نام تجاري شما و اجزا آن مي‌‌باشند و از اين روست كه امروزه سازمان‌ها در هر ابعاد و‌اندازه‌اي كه باشند، به استفاده از وب‌سايت‌هاي خلق نام تجاري به صورت آنلاين روي آورده‌اند. اين سايت‌ها به آنها اين امكان را مي‌‌دهد كه با پرداخت مبلغ ‌اندكي پول به عنوان پاداش در قبال يافتن خطا‌هاي موجود در وب‌سايت مربوط به شركت، مشتريان بالقوه را در ساخت يك نام تجاري قدرتمند شريك تلاش‌هاي خود سازند. زماني كه مشتريان مي‌‌بينند كه چگونه بنگاه مذكور در تلاش براي رفع خطاها و اشتباهات خود حتي در فضاي مجازي اينترنت مي‌‌باشد، ذهنيت مثبت و اعتماد بالايي نسبت به شركت مربوطه در وي به وجود مي‌‌آيد. علاوه بر اين ، زماني كه مشتريان احساس مي‌‌كنند كه در افزايش كيفيت وب سايت موثر بوده‌اند، احساس نزديكي بيشتري با بنگاه مورد نظر مي‌‌نمايند و از همه مهم‌تر اينكه بازديدكننده از يك وب‌سايت براي پيدا كردن خطا‌هاي موجود، ناگزير به دقيق شدن و مطالعه بيشتر وب‌سايت است، در نتيجه كاملا تحت تاثير قرار خواهد گرفت و شركت و محصول آن در ذهن وي نقش خواهد بست مورد اشاره شده تنها يكي از هزاران روش‌هاي خلاقانه‌اي است كه فعالان حوزه تبليغات براي خلق يك نام تجاري ماندگار و قدرتمند به كار بسته‌اند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی