مشاغل تجاری كوچك امروزه در ایالات متحده امریكا، بیش از 25 میلیون شغل تجاری كوچك وجود دارد. مشاغل كوچك طی 10 الی 15 سال دیگر بزرگترین بازارهای تجاری را به وجود میآورند. فقدان منابع مالی مورد نیاز و تسهیلات كافی، محدودیت زمانی برای تولید و مكان نامناسب از مشكلات این مشاغل به حساب میآیند. در سالهای اخیر با افزایش رشد جمعیت، قدرت خرید مشتریان و افزایش تقاضا، مشاغل تجاری كوچك نیز رشد قابل ملاحظهای كردهاند. تغییر و تحول همراه با توسعه فناوریهای نوین، بشر امروزی نیز عادات و خصلتهای خویش را تغییر داده است. این تغییرات نتیجه تاثیر الگوها و طرحهای جدید هستند كه به لحاظ شغلی، اجتماعی و حتی درنحوه خرید نیز آشكارا دیده میشوند. مشاغل خانگی نیز شاید براساس همین تغییرات الگوهای تولید خویش را تعیین كردهاند. علایق، نگرشها و فرصتهای جدید نیازمند سبك تولید متفاوتی هستند. طرحهای اشتغال طرحهای اشتغال باتوجه به سرمایههای كارآفرینان به بخشهای زودبازده تخصیص داده میشوند. در هر طرحی به یك بازاریاب، سرمایهگذار، مشاور، گروه متخصص و درنهایت مدیری باتجربه نیاز است، تا براساس طرحها، گروه و سرمایه را بهسوی هدف از پیش تعیین شده هدایت كند. مقابله با شكست بزرگترین مانعی كه موفقیت را به خطر میاندازد، ترس از شكست است. ترس بخش عمدهای از زندگی ما را تشكیل میدهد. اما این ترس درآغاز تجارت موقتی است، زیرا پس از مدتی با تجربهای كه به دست میآورید به تنهایی قادر خواهید بود تا سازمان و یا شركت را اداره كنید. یكی دیگر از راهكارهای مقابله با ترس و شكست در طرحهای تجاری، نوشتن مطالب و موضوعاتی است كه به دلیل ناكافی بودن اطلاعات شما، موجب بروز مشكلات و موانعی جدی در روند پیشبرد اهداف تجاری شده است. پس از یادداشت كردن موانع، برای هر مشكل یك راهكار بیابید. میتوانید از تجربههای دیگران نیز استفاده كنید. مثلا اگر درباره خرید اجناس و كالاهای مورد نیاز و نحوه تولید مردد هستید میتوانید با افراد باتجربه در این زمینه مشورت كنید، با مطالعه و جستوجو درباره آخرین وضعیت و نوسان كالاها، از نحوه افزایش و یا كاهش آنها مطمئن شوید. اولین راه مقابله باشكست، كنارگذاشتن افكارمنفی و مثبتاندیشی است. ضمیر ناخودآگاه شما هرآنچه را كه بیندیشید و تصور كنید اجرا میكند. طبق آمار و بررسیهایی كه در سال 2009 در آمریكا انجام شد، تقریبا 3/2 مردم آمریكا طرح تجاری دارند، اما به دلیل ترس از موفقیت نمیتوانند آن را اجرا كنند. تنها 3/1 موفق به عملی كردن رویای خود میشوند و این نشاندهنده دیدگاه و نگرش آنان به اصل موفقیت است. اما بهراستی چه عواملی درموفقیت و شكست طرحهای تجاری موثر هستند؟ فرمول موفقیت وابسته به بازتابهای ذهنی و مهارتهای كاربردی شما است. مهارت و تجربه، دو بال موفقیت هر كارآفرین در پیشبرد اهداف تجاری هستند. در واقع باید این طور تصور كنید، كه شما بااستفاده از دانش، مهارت و تجربه خودتان به مشاغل اعتبار و اهمیت میبخشید. مشاغل و موفقیتهای بزرگ در گرو اجرا و پرداخت مناسب شما هستند... ثبات ثبات، امنیت شغلی و تضمین اهداف، از خواستههای هر كارآفرین است. ترس از عدم موفقیت در معاملات تجاری به دلیل ابهام در روند اجرای طرحها و فقدان برنامهای كامل است. اصولا افراد از مسائلی میترسند كه هیچگونه شناختی نسبت به آنان ندارند. برای پیشگیری از چنین مسائلی باید با برنامه و محتاط پیش رفت. نوسانهای تجاری را درنظر بگیرید، نسبت به تضمین سود خود از هر معامله تجاری مطمئن شوید و به اندازه تقاضا و نیاز مخاطبان، محصولات مورد نیاز را عرضه كنید. موضوع قابل بحث دیگر اطمینان از زمان آغاز اجرای طرحهای تجاری و آمادگی خود كارآفرین است. تشخیص زمان مناسب تنها برعهده خودتان است، كسی به غیر از شما نمیتواند از صحت و مهارت كافی برای این كار مطمئن شود. به سرمایه و مسائل جانبی تجارت زیاد توجه نكنید. آنچه در تجارت اهمیت ویژهای دارد، تفكر، دانش، مهارت و خلاقیت شما است كه از هرارتباط و موقعیت، فرصتی طلایی برای تجارت بسازید. استفاده از تجربهها و مشاورههای افراد باتجربه نیز میتواند تاحدی شما را در این روند یاری كند. زمانی به ثبات كامل میرسید كه با برنامهای همه جانبه نبض بازارهای تجاری را در دست بگیرید و معاملات را پیشبینی كنید. این كار مستلزم مهارت، تجربه و دانش بسیار بالا در زمینه تجارت و نوسانهای تجاری است. برخی از افراد سرمایه و تیم مشاوره را بهترین ابزار تجارت میدانند، گروهی دیگر به خطرپذیری، طرح و تحلیل موقعیت بازار میاندیشند. همیشه گروه دوم در این عرصه موفقترند، زیرا با استفاده از طرح و برنامهای كامل و قدرت اندیشه، تمام ابعاد تجارت را درنظر میگیرند و با هرگام به موفقیت نزدیكتر میشوند. آغاز فعالیت تجاری قطعا هركاری با خطرپذیری و موانع زیادی آغازمیشود. اما نكته قابل تامل در این روند، اطمینان از موفقیت و تلاش شما است كه ادامه مسیر را آسانتر میكند. تمامی طرحها و تئوریها تا زمانی كه خودتان شخصا آنها را به اجرا درنیاورید، ارزشی ندارند. تجربه و موفقیت زمانی حاصل میشود كه مستقیما وارد عمل شوید و با بازنگری و مطالعه دقیق طرحها از صحت آنها اطمینان حاصل كنید. باید دقیقا بدانید كه چه مهارت و استعدادی دارید و چه كالایی را میخواهید به فروش برسانید. چگونه مخاطبان و مشتریان بیشتری جذب كنیم؟ پاسخ به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد. چه شغلی و چه ویژگیهایی دارید؟ به طوركلی اگر عامل توزیع كالایی هستید، مخاطب هنگاهی مجذوب میشود كه شرایط زیر را داشته باشید: تفاوت و تمایز همیشه احتمال فروش بیشتر با فروشندگانی است كه مكان تجاری ایدهال، محصولی متفاوت و قیمتی مناسب داشته باشند. مخاطب همیشه به دنبال تازگی و تغییر و تحول است. طراحی داخلی مكان تجاری نیزعامل مهمی است. ارتباط همیشه اخلاق در تجارت حرف اول را میزند، اغلب بزرگان این حرفه نیمی از موفقیت خود را مدیون ارتباطهای موثر خود هستند. خصوصا در اولین برخوردهای تجاری همیشه طرفی پیروز است كه به واسطه ارتباطی تاثیرگذار مخاطب بیشتری جذب كند. مسئولیت مسئولیتپذیری و احساس وجدان كاری، از امتیازهای ویژه كارآفرینان و مدیران است. هرچه این حس درفردی بیشتر باشد، دایره وظایف و اختیاراتش نیز افزایش مییابد. اما مسئولیت به دو بخش كاری و اجتماعی تقسیم میشود. مسئولیتكاری به وظایف و اجرای قوانینی گفته میشود كه فرد دربرابر شركت و سازمان دارد. اما مسئولیت اجتماعی دربرابر مخاطبان و مشتریانی است كه به واسطه خود شخص و كیفیت محصولات به وجود آمده است، و فرد موظف است تا رضایت و اطمینان مخاطبان محصولاتش را جلب كند و به آنها خدمات مطلوبی ارائه دهد. رقابت شاید درنگاه اول رقابت به معنای حذف حریفان از بازارتجارت و به برتری رسیدن باشد. ولی اگر از زاویه دیگر بنگریم، رقابت نه تنها موجب پیشرفت درکیفیت کالاها و برنامهریزیها میشود، بلکه نگرش شما را ارتقا میدهد. رقابت در واقع خطی است موازی هدف، که برای رسیدن به محصول و آمادگی بهتر، شما را به تلاش و تكاپو میكشاند. ترجمه: سیدرسول میرزایی موسوی
Notice: Undefined index: video in /home/unp/domains/unp.ir/public_html/App/Template/home/per_con.html on line 41
راهكارهای موفقیت كارآفرینان
انتخاب بهترین گزینه اشتغال، برای كارآفرینان بسیار دشوار است. درآغاز رویاهای فراوانی برای اجرای طرحهای تجاری وجود دارد، اما هرچه به مرحله اجرا نزدیكتر میشویم، مشكلات بیشتر نمایان میشوند. علیرغم وجود سرمایه و مدیریتی كارآمد، طرح تجاری نیز باید بینقص و مطمئن باشد، تا كارآفرین بااطمینان آن را اجرا كند. برای آشنایی بیشتر با راهكارهای موفقیت با ما دراین مقاله همراه شوید.
Entrepreneur.com
Powerhomebiz.com
bazarekar.irNotice: Undefined index: video in /home/unp/domains/unp.ir/public_html/App/Template/home/per_con.html on line 44