پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کار آفرینی          29 شهریور 1389 - 20 September 2010

رييس هيات مديره اين انجمن تشريح كرد:

نحوه و شرايط عضويت در انجمن صنفي مجريان آموزش كارآفريني

اشاره: در شماره 547 نشريه بازاركار گزارش تفصيلي شروع به كار «انجمن صنفي مجريان آموزش كارآفريني» به چاپ رسيد كه با استقبال فراوان خوانندگان به خصوص كارآفرينان و مجريان آموزش‌هاي كارآفريني مواجه شد. به منظور آشنايي بيشتر و اطلاع رساني دقيق تر از اين موضوع، گفتگويي ترتيب داديم با عباس صادقي رييس هيات مديره انجمن صنفي مجريان آموزش كارآفريني كه در پي مي‌آيد: يكي از مهمترين اهداف تشكيل انجمن صنفي مجريان آموزشي كار آفريني، يكپارچه سازي خدمات آموزشي و پژوهشي در عرصه كار آفريني است، براي نيل به اين مهم چه تمهيدات و برنامه هاي انديشيده شده است؟ پيش از ورود به گفتگو پيرامون زمينه هاي گوناگون كار آفريني بايد از نقش ارزنده و سازنده رسانه هاي گروهي به‌ويژه مطبوعات و علي الخصوص نشريه بازار كار در زمينه گسترش فرهنگ كار و كار آفريني و حضور ارزشمندي كه در انعكاس گسترده اخبار، گزارش ها، مقالات اعم از ترجمه و تاليف درباره كار آفريني داشته اند تشكر نمود. به ندرت اتفاق مي افتد شماره اي از بازرا كار حداقل يك مطلب خواندني و آموزنده، در حيطه كار آفريني و مباحث مرتبط با آن نداشته باشد، اين يك واقعيت انكار ناپذير است. آفرين بر شما و همكارانتان. در پاسخ به اين سوال بايد عرض كنم خدمات آموزشي كه طي سال‌هاي اخير در سطح گسترده تحت عنوان «آموزش مهارت كسب و كار و كارآفريني» از سوي موسسه كار و تامين اجتماعي برنامه ريزي و توسط موسسات مجري آموزش كارآفريني در اقصي نقاط كشور اجرا مي شود به نوعي يكپارچه به نظر مي رسد. طبعا پژوهش هاي منجر به بازنگري محتواي آموزشي و كاربردي روش‌هاي متنوع آموزشي در پي تحليل بازخوردهاي دريافتي در جهت يكپارچه سازي صورت مي گيرد. انجمن در پي آن است كه با تعامل و هم انديشي، در سطحي گسترده از همه ظرفيت هاي موجود علمي و تجربه هاي گرانقدري كه بالقوه و بالفعل در اين زمينه وجود دارد بهره مند شوند و اين يعني كشف استعدادهاي نهان در جامعه و از قوه به فعل در آوردن و كمك به رشد و شكوفايي آنها كه همان رسالت آموزش كار آفريني هم هست. آموزش كار آفريني به مرور و طي سالهاي اخير در جامعه ما نهادينه شده است. علاوه بر موسسه كار و تامين اجتماعي، سازمان آموزش فني و حرفه اي با همه آموزشگاه هاي آزاد سراسر كشور، دانشكده كارآفريني، جهاد دانشگاهي، مراكز كارآفريني دانشگاه هاي دولتي و غير دولتي، وزارت كار و امور اجتماعي، وزارت تعاون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي(در مقوله كار آفريني سلامت) وزارت علوم تحقيقات و فناوري، وزارت آموزش و پرورش، وزارت صنايع، وزارت بازرگاني، وزارت كشور، ( از طريق شهرداري ها) و... به عنوان دستگاه هاي اجرايي در بخش دولتي، اتاق تعاون، بنيادهاي تعاون، شركت هاي تعاوني آموزش و پژوهش و تعداد قابل توجهي ( بيش از دويست عنوان) از موسسات آموزشي در بخش خصوصي در امر آموزش كار آفريني فعال و عموما عضو انجمن هستند، زمينه جلب و جذب اين تعداد را فراهم مي كنند. با توجه به اينكه انجمن صنفي مجريان آموزش كار آفريني يك انجمن تازه تاسيس است، به تبع بسياري از مراكز ارايه دهنده آموزش هاي كار آفريني علاقمند هستند از اهداف تاسيس اين انجمن و چشم انداز برنامه هاي آن اطلاعات بيشتري داشته باشند. لطفا در اين خصوص توضيح بفرماييد. انجمن براي بسياري از مراكز ارائه دهنده آموزش هاي كار آفريني شناخته شده است. چون از جمع همين موسسات پديد آمده است. حضور پنجاه درصد از موسسات و مجريان آموزش كارآفريني كشور از سراسر كشور در فراخوان هيات موسس و نيز نخستين مجمع عمومي براي انتخاب هيات مديره و تصويب اساسنامه انجمن در فروردين ماه 89 از آن جمله هست. در خصوص اهداف كيفي مي توان به ارتقاء كيفي فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي و از نظر كمي نيز به گسترش توسعه فرهنگ كار آفريني در همه سطوح، طبقات و اقشار جامعه و ايجاد فرصت هاي آموزشي براي آحاد كشور اشاره نمود كه در اساسنامه انجمن تحت عنوان وظايف اساسي عام ( ماده 3) و وظايف اختصاصي (ماده 4) آمده است. چشم انداز اين اقدامات منجر به ايجاد بستر مناسب براي گسترش فرهنگ كار آفريني و نهادينه كردن آن به عنوان يك شيوه زندگي خواهد شد. ارتقاي سطح دانش و فناوري و توسعه منابع انساني از جمله توانمند سازي سرمايه هاي انساني و در نهايت پرورش نيروهاي توانمند در عرصه كار آفريني نيز در چشم انداز ديده مي شود. موسسات آموزشي مرتبط كه علاقمند به عضويت در اين انجمن صنفي مجريان آموزش كارآفريني باشند، بايد از چه طريقي عمل كنند؟ چه شرايطي براي عضويت آنان پيش بيني شده است؟ كميته اطلاع رساني انجمن با شناسايي موسسات مجري آموزش كار آفريني راسا نسبت به ارائه اطلاعات مورد نياز اقدام مي كند از جمله شرايط عضويت در اين انجمن اجراي حداقل يك دوره آموزش مهارت هاي كسب و كار و كارآفريني به تاييد موسسه كار و تامين اجتماعي، در بخش غير رسمي و حضور در بخش آموزش رسمي كارآفريني در سطح كشور است. در واقع دست اندركاران آموزش كارآفريني در قالب شخصيت هاي حقوقي به اين انجمن مي پيوندند. اساتيد، مدرسين و مربيان آموزش كارآفريني در همه سطوح نيز به عنوان شخصيت هاي علمي موسسات و نهادهاي آموزشي در بانك اطلاعات انجمن و در نقش گنجينه‌هاي ارزشمند وپشتوانه هاي اعتباري انجمن صنفي مورد توجه ويژه خواهند بود. به طور كلي انجمن صنفي مجريان آموزش كار آفريني چه خدماتي به موسسات آموزشي تحت پوشش خود ارايه مي دهد؟ نوع خدماتي كه انجمن به موسسات عضو اعم از شخصيت هاي حقوقي و افراد حقيقي تحت عناوين مدرس، مربي، مروج و... ارايه مي دهد در ماده 3 اساسنامه به عنوان استيفاي حقوق و خواسته هاي مشروع و قانوني آنها آمده است كه اين نقش را به‌طور مشخص كميته حقوقي انجمن عهده دار است. وجود منافع مشترك بين اعضاي انجمن، سبب ايجاد ساختارهاي متناسب با نياز مي شود. از اين‌رو كميته اطلاع رساني كه از فعال ترين و پرشتاب ترين بخش انجمن مي باشد، با بهره گيري از آخرين روش ها در فناوري اطلاعات و ارتباطات و فضاي مجازي با طراحي سايت اينترنتي و نشريات تخصصي بر تامين بخشي از اين نياز مي پردازد. كميته هاي آموزش و پژوهش نيز هر يك جداگانه عهده دار ارتقاء كمي و كيفي فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي درون سازماني ( برگزاري دوره هاي ويژه اعضاي انجمن، ارتقاء مهارت و تامين نيروي انساني متخصص نيروي انساني آنان) و برون سازماني( متناسب با نقش و ماموريت هريك از موسسات عضو در پذيرش مشاركت براي اجراي فعاليت هاي آموزش و پژوهش حوزه كار آفريني در سطح كشور و نيز مشاركت در تهيه پيش نويس لوايح و طرح‌هاي مربوط به توسعه كار آفريني هستند. با توجه به برنامه هاي كوتاه، ميان و بلند مدتي كه براي انجمن صنفي مجريان آموزش كار آفريني پيش بيني شده است، به نظر مي رسد اين انجمن قادر باشد بخش عمده اي از برنامه هاي توسعه اي در امر كارآفريني، از جمله انتخاب كارآفرينان برتر را برعهده بگيرد. نظر شما در اين رابطه چيست؟ مشاركت در فرايند انتخاب كارآفرينان برتر از طريق عضويت اعضاي انجمن در كميته هاي علمي و هيات هاي داوري در سطوح استاني و ملي عملا وجود دارد، ولي با تمركز اطلاعات چهره هاي شاخص در انجمن امكان استفاده بهينه از همه ظرفيت هاي علمي و عملي در سطح كشور فراهم مي‌شود و لذا پذيرش نقش فعال تر از يك مشاركت رسمي و تشريفاتي در دستور انجمن قرار دارد به نحوي كه كارآفرينان برتر همواره به عنوان الگوي هاي رفتاري در برنامه هاي آموزشي، حضوري چشمگير تر داشته باشند. نظر شما در مورد آموزش هاي عمومي 72 ساعتي موسسه كارو تامين اجتماعي چيست؟ در خصوص دوره هاي آموزش عمومي 72 ساعته مهارت كسب و كار كار آفريني با گذشت 4 سال باتوجه به باز خوردهاي حاصله و بررسي هاي موردي، نياز به تجديد نظر و بازنگري ضرورتي اجتناب ناپذير بوده است و اين اقدام در مراحل پاياني و اعلام نتايج بررسي و مطالعه است. به‌نظر مي رسد اين مدت آموزش از 72 ساعت به 3/2 كاهش يافته و به جنبه هاي كاربردي و علمي مباحث تاكيد بيشتري شود. روش هاي آموزش Siyb ، Kab و N.F.T.E هم به مورد اجرا گذارده شده اند و احتمالا بازخوردهايي براي بازنگري و تجديد نظر خواهند داشت. چه تمهيداتي براي برگزاري دوره هاي تخصصي كارآفريني انديشيده ايد؟ در خصوص برگزاري دوره هاي تخصصي كار آفريني از ابتداي سال 89 موسسه كار و تامين اجتماعي عملا وارد مرحله اجرايي شده است و دوره هاي تخصصي در سه بخش صنعت، كشاورزي و خدمات تعريف و ارايه مي كند از آموزش كارآفريني ويژه كودكان خلاق تا كارآفريني در حوزه پزشكي و سلامت، كارآفريني در صنايع بسته بندي، ساختمان و معادن و... يكي از مسائل مهم در برگزاري دوره هاي آموزش كار آفريني ارزيابي اثربخشي اين دوره هاست به نظر مي رسد تا كنون اقدام جدي در اين خصوص انجام نشده است انجمن چه برنامه اي در اين خصوص دارد؟ بررسي اثر بخشي دوره هاي آموزشي و ارزيابي آنها را ناظرين علمي و اجرايي در هريك از قراردادهاي آموزشي انجام مي دهند و موسسه كار و تامين اجتماعي بدون دريافت گواهي ارايه شده از سوي ناظرين، قرارداد هاي مجريان دوره ها را تمام شده تلقي نمي كند اگر چه اين نظارت بر تشكيل و اداره دوره ها به تنهايي كافي نيست و ارزشيابي ها بايد علاوه بر جنبه هاي كمي و آماري و حضور فراگيران يا چگونگي ارايه اساتيد و مربيان و بعضا امكانات فيزيكي، سخت افزاري و نرم افزاري موسسات مجري بايد به زمينه هاي كيفي و ميزان اثر بخشي دوره ها نيز بپردازد. طرح انجمن، پيگيري، رديابي و يادگيري فراگيراني است كه دوره ها را طي نموده اند و بايد پس از گذشت مقاطع زماني (6 ماهه تا 6 ساله) مشخص شود در كدام بخش از مسير قرار دارند و در نهايت يك نهاد مشاوره و راهنمايي براي مراحل تاسيس و راه اندازي ، تجهيز و توسعه، تثبيت و نگهداريتدارك ديده شده است. موسسه كار و تامين اجتماعي به عنوان متولي آموزش غير رسمي كارآفريني نقش اساسي در شكل‌گيري اين انجمن داشته است. انجمن چه خدماتي مي تواند به موسسه ارايه دهد؟ موسسه كار و تامين اجتماعي كه نخستين سنگ بناي آموزش كارآفريني را در سال 1367 با ارائه نخستين طرح آموزش كار آفريني بنا نهاده است قطعا از حضور بيش از سيصد موسسه مجري برنامه هاي آموزش مهارت كسب و كار و كار آفريني شادمان تر از باغبانيست كه كاشت يك نهال را در 22 سال پيش آغاز و اينك نظاره گر جنگلي انبوه از درختان سر به‌فلك كشيده و سر سبز است. انجمن با اعضاي فعال خود در هر سه طيف دولتي و عمومي، تعاوني و بخش خصوصي، بدون ترديد بازوي اجرايي توانمندي براي موسسه كار و تامين اجتماعي تلقي مي شود. مجموعه اي مركب از جهاد دانشگاهي در استان ها و از جمله سازمان همياري اشتغال، مراكز كارآفريني دانشگاه ها، مراكز آموزش بازرگاني دراستان ها، سازمان آموزش فني وحرفه اي در استان ها، پاركهاي علم و فناوري در بخش دولتي و عمومي و تعاوني، اساتيد و مربيان دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران ( كارآفرينان نوآور)، تعاوني كارشناسان آموزش و پژوهش ( كارآوران)، تعاوني دانشجويان ( فرهيختگان دانشگاه)، بنياد تعاوني، اطاق تعاون در استان ها و همه موسسات بخش خصوصي فعال نظير سازمان مديريت صنعتي استان ها ، انجمن مديران صنايع، شركت هاي مادر تخصصي، شركت هاي خدمات علمي و صنعتي، شركت شهرك هاي صنعتي، مراكز كارآفريني و كانون فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي، موسسه مطالعات خلاقيت و كارآفرين و ده ها موسسه و نهاد آموزشي انجمن را به مثابه بازوي اجرايي موسسه كار و تامين اجتماعي معرفي خواهد كرد. از سوي ديگر، در هيات مدير انجمن نيز دو تن از مديران سابق و فعلي موسسه حضوري فعال دارند و اين خود تعاملي فراتر از تعريف را تداعي مي كند. به نظر مي رسد در چشم اندازي كه براي تشكيل اين انجمن تعريف شده است، اگرچه يكپارچه سازي خدمات آموزشي و پژوهشي در عرصه كارآفريني هدف اصلي است، اما در نهايت توسعه كارآفريني و حمايت از كارآفرينان مد نظر است. لطفا تشريح بفرماييد كارآفرينان در اين انجمن چه جايگاهي دارند؟ بايد تاكيد كرد كه يكپارچه سازي خدمات آموزشي و پژوهشي به عنوان يك سياست در دستگاه هاي اجرايي كشور از جمله وزارت كار و امور اجتماعي و وزارت تعاون امكان نظارت، كنترل و ارزشيابي اين فرايند را فراهم مي كند. اين هدف نيز هدفي فراتر از انجمن است ولي در نهايت همان‌طور كه شما مي فرماييد، توسعه كارآفريني و حمايت از كارآفرينان شركت كننده در دوره هاي آموزشي ( فراگيران) مد نظر خواهد بود. جايگاه فراگيران و به عبارتي شركت كنندگان در دوره هاي آموزش مهارت هاي كسب و كارآفريني در اين انجمن هم در قالب ماموريت و رسالت تعريف شده براي حصول به چشم انداز و دستيابي به اهداف مورد نظر باز فراتر از آموزش خواهد بود. بدان معني كه اولا، ردگيري، پيگيري، مونيتورينگ و مشاهده وضعيت فراگيران پس از طي دوره هاي آموزشي و بررسي ميزان موفقيت يا عدم موفقيت آنان در دستور كار قرار دارد. و دوما، ارايه خدمات مشاوره در مراحل مختلف راه‌اندازي و تامين كسب و كار، تجهيز و توسعه فعاليت ها، اداره و نگهداري كسب و كار در قالب نهاد هاي مشاوره و راهنمايي با استفاده از ظرفيت هاي موجود در مراكز، نهادها و موسسات آموزشي فعال در عرصه كار آفريني يعني اعضاي انجمن انجام خواهد شد. از وقتي كه براي اين گفتگو در اختيار ما قرار داديد، متشكرم. من نيز از شما و مجموعه بازاركار به خاطر فرصتي كه براي معرفي انجمن صنفي مجريان آموزش كارآفريني فراهم نموديد، متشكرم.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت

    تندیس جشنواره

    pagerank