پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          27 خرداد 1391 - 16 June 2012




ساخت بيني مصنوعي توسط محقق ايراني

بینی مصنوعی


یک محقق ایرانی در انگلیس موفق به ساخت یک بینی مصنوعی شد که قرار است به یکی از بیماران پیوند زده شود.

دکتر «الکساندر سیف علیان» محقق ایرانی و تیم همکارش در حال حاضر در آزمایشگاه بیمارستان «رویال فری» شهر لندن بر روی ساخت و تولید اندام های مصنوعی فعالیت می کنند.
تازه ترین تولید آنها در این زمینه یک بینی مصنوعی ساخته شده از پلیمر است و آنها قصد دارند این بینی را روی یک بیمار آماده پیوند بزنند.

سیف علیان گفت: ما بیماری داریم که مبتلا به سرطان بینی است و در جریان عمل جراحی تمام بینی وی را برداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از برداشته شدن بینی بیمار از آن عمل «سی تی اسکن» انجام شده است و آن را برای ما ارسال کرده اند.

این دکتر ایرانی افزود: ما با استفاده این «سی تی اسکن» یک قالب شیشه ای تهیه کردیم و در مرحله بعدی ماده تولیدی خود را داخل این قالب ریختیم.

وی که ريیس بخش نانوتکنولوژی و پزشکی ترمیمی «یونیورسیتی کالج» شهر لندن است، درباره ویژگی این ماده تصریح کرد: این ماده دارای میلیاردها حفره ای است که امکان دیدن آن (با چشم) وجود ندارد و ما سلول های بنیادین بدن را گرفته و درون این حفره ها قرار می دهیم تا رشد کنند.

این محقق ایرانی درباره ویژگی ها این تولیدات گفت: موفقیت این تولیدات در محکمی و پذیرش آن از سوی بدن است.

وی اضافه كرد: این مواد ساخته شده از نانوکامپوزیت است. باید بگویم که مقداری «نانوپارتیکال» و مقداری هم «کامپوزیت» است که ما آن را سنتز می کنیم.

سیف علیان این ماده را مشابه عسل توصیف کرد که می توان آن را به هر شکلی درآورد و افزود که این ماده باید به مانند شکل اندام مورد نظر ما در آید.

یکی از اعضای تیم همکاران سیف علیان نیز گفت: ما این پلیمر آماده را با استفاده از دستگاهی به نام «آلترا سینک اتمیزیشن» را روی قالب های شیشه ای که به شکل گوش و بینی تولید شده اند، پخش می کنیم اما با این وجود نیز بینی هنوز برای قرار گرفتن روی صورت فرد آماده نیست زیرا نیاز به پوست دارد.

سیف علیان گفت: از امکان ساخت بینی برخورداریم اما هم اکنون از امکان ساخت پوست برخوردار نیستیم لذا لازم است که بینی تولید شده را در جزئی از بدن قرار دهیم تا اینکه پوست روی آن رشد کند و مناسبت ترین محل پیشانی است تا اینکه پوستی مشابه پوست صورت روی این بینی مصنوعی رشد کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمار آماده دریافت بینی شرایط دشواری دارد زیرا هم اکنون فاقد بینی است لذا تحمل یک بینی مصنوعی روی پیشانی برای این بیمار به منظور رویش پوست روی آن اسان نیست و از این رو ما در اقدامی دیگر چیزی شبیه بادکنک را زیر استخوان دست بیمار قرار داده و آن را هر روز اندکی باد می‌کنیم تا بیشتر از هم باز شود و این محل تقریباً به اندازه کافی یک بینی هم اکنون باز شده است و جراحان بینی مصنوعی تهیه شده را در این بادکنک قرار خواهند داد.

به گفته سیف علیان، تقریباً شش هفته باید بینی در این محل باشد که هر هفته برای اینکه ببنیم آیا بینی رشد می‌کند یا نه و پوست روی آن پیچیده شده یا نه اسکن می‌شود.

این محقق ایرانی در تشریح ادامه کار اظهارداشت: زمانی که پوست روی بینی قرار گرفته باشد پزشک جراح آن را از زیر پوست بیرون می‌آورد و روی صورت پیوند می زند و نکته قابل توجه و دقت این است که باید رگهایی که روی پوست بینی مصنوعی شکل گرفته است به دقت بریده شده و به رگهای صورت پیوند بخورد.

بر پایه این گزارش، از این روش برای تولید اندام های دیگر نظیر قلب استفاده خواهد شد و این نخستین بینی مصنوعی است که با این روش تولید می‌شود و امکان پذیرش این بینی از سوی بدن زیاد است.

منبع:کنجکاو

تگ ها بيني مصنوعي محقق ايراني

خبرنامه - شبکه های اجتماعی