پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          08 تیر 1391 - 28 June 2012




غذاهای کاملا سالم

غذاهای کاملا سالم

محققان صنایع غذایی با بررسی دقیق 4 هزار ادعای سلامت و بهداشت توسط تولید کنندگان مواد غذایی، منویی از سالم‌ترین غذاهایی که می‌توانیم مصرف کنیم را ارائه کردند آنها ادعا می کنند این منوی غذایی نشان داده است که غذای سالم الزاماً خسته کننده نیست.

محققان صنایع غذایی پس از بررسی 4 هزار ادعای سلامت و بهداشت درباره مواد غذایی اظهار داشتند که تنها 222 مورد از این فهرست طولانی دارای ارزشهای علمی بوده اند در نتیجه آنها فهرستی تهیه کردند که از آن به عنوان فهرست سالمترین غذاها یاد می شود.
این فهرست دربرگیرنده ابرغذاهایی است که می تواند نه تنها به عنوان غذای اصلی مصرف شود بلکه میان وعده هایی را با مزیت ارتقای سلامتی در خود جای داده است.

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستيد که تصور می کنيد خوردن غذای سالم خسته کننده است، باید درباره رویه غذا خوردن خود تجدید نظر کنید.

محققان متعهد شده‌اند که فهرست آنها از سالم ترین غذاها، اشتها برانگیز و خوشمزه باشد. تهیه فهرست سالم ترین غذاها برعهده دانشمندان مرکز تحقیقات غذایی «لیدرهد» بوده است.

اجزاء سالم غذاها چون روغنهای امگا 3 ماهی ها که برای کلسترل مناسب است در نانهای چند غله حاوی فیبر بالا یافت می شود و می تواند عملکرد مغز را ارتقا داده و به رشد جدید در رحم مادر کمک کند.

این فهرست با غذاهای دریایی آغاز می شود برای مثال غذایی با عنوان " ترین سالمون" که دربرگیرنده امگا 3 و دوکوساهگزانوییک اسید است که برای سرخرگها، قلب و مغز مفید است.

اسیدهای امگا 3 برای تنظیم فعالیت بدن انسان موادی ضروری هستند اما در بدن ساخته نمی‌شوند.

سه نوع عمده اسید چرب امگا 3 شامل نوع (ALA) که در برخی سبزیجات و گردو وجود دارد و دونوع (EPA) و (DHA) که در برخی ماهی‌ها همچون سالمون وجود دارد، می‌شود.

در کنار این غذا سالاد مخلوط با سسی از روغن زیتون بکر قرار داده شده که برای حفظ سطوح عادی کلسترول خون مؤثر است.

نوعی خوراک مرغ همراه با عدس و سبزیجات مخلوط نیز می تواند در کنار غذای اصلی قرار بگیرد.

پروتئین این غذاها می تواند نقش مهمی در رشد ماهیچه ها داشته باشند درحالی که ویتامین B5 موجود در عدس می تواند به کاهش خستگی کمک کرده و عمکرد مغز را بهبود بخشد.

همچنین دسری بر پایه ماست که روی آن گردو و سس کاراملی بدون شکر قرار می گیرد که برای هضم غذا، کنترل گلوکز خون و سلامتی دندانها موثر است، در فهرست پیشنهادی آورده شده است.

قرار گرفتن گردو روی دسر به عنوان یک ابر غذا به این دلیل است که مصرف روزانه 30 گرم از آن در بهبود قابلیت ارتجاعی رگهای خونی مؤثر است.

نوشیدنی که دانشمندان در این منو غذایی قرار داده اند دربرگیرنده ریزمغذی‌هایی چون بیوتین، کلسیم، روی، کرم، مس، آهن، پتاسیم، سلنیوم و منیزیوم است.

برای مثال بیوتین در این نوشیدنی می تواند به متابولیسم بدن، سیستم عصبی، پوست و مو کمک کند، درحالی که کلیسیم آن برای کارکرد ماهیچه ها و استخوانها موثر است.

توصیه های دیگر دانشمندان دربرگیرنده یک معجون برای افرادی است که با هدف کم کردن وزن رژیم می گیرند، این معجون ترکیبی از میوه های خانواده توتها است که می تواند جایگزین یک وعده غذایی شود. گلوکومانان (Glucomannan) این معجون می تواند به کاهش وزن کسی که براساس رژیم کنترل کالریها غذا می خورد کمک کند.

برای روزها و شبهای سرد نوشیدنی شکلات داغ که دربرگیرنده ملاتونین است پیشنهاد شده تا شب خواب راحتی فراهم کند.

کارشناسان همچنین پیشنهاد استفاده از قرصهای کربن فعال شده را مطرح کرده اند که می‌تواند به کاهش نفخ پس از غذا خوردن کمک کند.

دکتر پل بریمان رئیس اجرایی مرکز تحقیقات غذایی لیدرهد اظهار داشت: این منوی غذایی نشان داده است که غذای سالم الزاما خسته کننده نیست. ما ذائقه هزاران مصرف کننده را طی یک سال بررسی کردیم و این بررسی‌ها نشان می دهد که مهم نیست غذایی که مصرف می کنند چه باشد مهم مزه آن است.


منبع:کنجکاو



تگ ها غذاهای سالم

خبرنامه - شبکه های اجتماعی