پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          25 آذر 1391 - 15 December 2012



سوزش سر دل موضوع  جدی است

سوزش سر دل


یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: سوزشی که اصطلاحا با عنوان سوزش "سردل" شناخته می شود معمولا به دلیل رفلاکس رخ می دهد. بازگشت از معده به مری در همه افراد دیده می شود ولی اگر بیش از حد معمول باشد موجب مشکل در معده و اسپاسم مری می شود. گاهی ممکن است این درد شدید باشد که با درد قلبی اشتباه گرفته شود.

دکتر پژمان علوی نژاد اظهار کرد: این وضعیت بیش تر پس از صرف غذا و در وضعیت درازکش رخ می دهد که یکی از راهکارها برای پیشگیری این است که بلافاصله پس از صرف غذا افراد از خوابیدن خودداری کنند.

وی ادامه داد: در یک وعده نباید غذای زیادی خورد، ممکن است معده گشاد شده و محل اتصال مری و معده که دریچه ای فیزیولوژیک است نتواند مناسب کار کند و رفلاکس ایجاد شود.

علوی نژاد تصریح کرد: مواد غذایی مانند نوشابه های گازدار، غذاهای چرب، ترشی جات و به ویژه سس های تند رفلاکسوژن هستند و می توانند موجب رفلاکس شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پوسیدگی دندان، بوی بد دهان، سرفه های مزمن، تنگی نفس و التهاب حلق عوارضی است که رفلاکس از خود نشان می دهد.

علوی نژاد بیان کرد: اگر رفلاکس درازمدت ادامه داشته باشد به مخاط مری آسیب رسانده و زخم، تنگی یا سرطان مری ایجاد می شود.

وی ادامه داد: امروزه داروهای زیادی برای کنترل اسید معده ساخته شده است که پاسخ خوبی هم می دهند. البته مصرف این داروها همیشه باید ادامه داشته باشد و نمی توان پس از مدتی آن را قطع کرد و تنها می توان پس از مدتی دوز داروها را کاهش داد. این داروها تست شده اند و عارضه ای ندارند.


تگ ها سوزش سوزش سردل

خبرنامه - شبکه های اجتماعی