پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          11 دی 1391 - 31 December 2012



غذا,نوشیدنی ها و میوه هایی که از سرما خوردگی جلوگیری میکند

غذاهای مختلفی وجود دارد که برای جلوگیری از سرماخوردگی مفید هستند و می توانند علائم سرماخوردگی و آنفلونزا را درمان کنند.

علائم و نشانه های سرماخوردگی در اثر انتقال ویروسها ایجاد می شوند و توسط آنتی بیوتیکها درمان نمی شوند.تنها چیزی که می تواند سرماخوردگی را درمان کند سیستم ایمنی بدن است بنابراین ما باید غذاهای مصرف کنیم که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند تا بدن ما بتواند با تمام قدرت با سرماخوردگی مبارزه کند.

مایعات گرم


معمولا" سرماخوردگی و آنفلونزا با تب همراه است و مایعات گرم مثل چای های مختلف و سوپ های سبک برای جلوگیری از تب خیلی مفید هستند. این مایعات باید بدون شکر و یا افزودنیهای دیگر مصرف شوند زیرا شکرها و افزودنیها ممکن است توانایی بدن برای مبارزه با سرماخوردگی را کاهش دهند. چای های بدون کافئین مثل چای بابونه و چای های گیاهی دیگر بهترین مایعاتی هستند که برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی می توان استفاده کرد.

سیر

سیر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و علاوه براین دارای ماده ای با نام " الین " است. این ماده در واقع یک ضد احتقاق طبیعی بسیار قوی است و به از بین بردن موکوسهای آلوده که تحت تاثیر ویروسهای سرماخوردگی و آنفلونزا قرار گرفته اند کمک می کند و در نتیجه احتقاق( گرفتگی بینی) را تسکین می دهد.

مرکبات

مرکبات سرشار از ویتامین سی هستند و به سیستم ایمنی بدن ما کمک می کنند تا با سرماخوردگی مبارزه کند. علاوه براین ، مرکبات منابع بسیار خوبی برای تامین شکر سالم مورد نیاز بدن ما هستند.

زنجبیل

زنجبیل هم دارای آنتی اکسیدان است و خواصی دارد که باعث تسکین درد گلو و پاکسازی معابر بینی می شود و بهتر است بصورت چای گرم استفاده شود. برای تهیه چای زنجبیل، ریشه های تازه زنجبیل را رنده کنید و در آب درحال جوش بریزید، بعد از ۵ دقیقه یک چای سالم سرشاز آنتی اکسیدان خواهید داشت.

غذاهایی که نباید بخورید

برای جلوگیری از بوجود آمدن علائم سرماخوردگی ، بهترین راه این است که از خوردن تنقلاتی مثل اسنک و چیپس های دارای چربی بالا و مواد غذایی شیرین مثل بستنی ، آبنبات و سایر چیزهای شیرین خود داری کنید. از نوشیدنیهای دارای کافئین نیز پرهیز کنید زیرا این نوشیدنیها آب بدن را جذب می کنند.

مترجم: فرشته مشاور





تگ ها سرماخوردگی میوه نوشیدنی جلوگیری از سرماخوردگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی