پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          14 اسفند 1391 - 04 March 2013








چرا باید مرتب از نخ دندان استفاده کرد؟



حتما" از دندان پزشکتان شنیده اید که استفاده از نخ دندان خیلی مهم است . شما باید هر روز از نخ دندان استفاده کنید تا از همه مزایای آن برخوردار شوید .

مسواک زدن به تنهایی برای تمیز کردن دندانها کافی نیست و استفاده از نخ دندان واقعا" ضروری است زیرا نخ دندان قسمتهایی را تمیز می کند که مسواک نمی تواند به آنها برسد .نخ دندان می تواند تکه های غذا یی که لابه لای دندان شما گیر کرده است را خارج کند در صورتیکه با مسواک زدن نمی توانید این کار را انجام دهید .اگر نخ دندان استفاده نکنید ، تکه های غذا همانجا می مانند و باعث فرسوده شدن دندان می شوند. حتی اگر یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید تغییر قابل توجهی در سلامت دندانهای خود احساس خواهید کرد.

ممکن است فکر کنید که استفاده به ندرت و گاه گاه از نخ دندان نیز کافی است اما باید بدانید که اگر بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید خیلی بهتر و مفید تر است .

وقتی از نخ دندان استفاده می کنید ، به دهان و دندانهایتان خدمت خیلی بزرگی می کنید . وقتی از نخ دندان استفاده می کنید ، و غذاها را از لابلای دندانتان تمیز می کنید نه تنها به زیبایی و تمیزی ظاهر دندان خود کمک می کنید بلکه از اجتماع باکتری ها دربین لثه ها و دندانها و آسیب دیدن لثه ها نیز پیشگیری می کنید. استفاده از نخ دندان گاهی از بوی بد دهان نیز پیشگیری می کند علاوه براین وقتی غذایی لای دندانهای شما گیر می کند مسلما" احساس خوبی ندارید و گاهی حتی دندانها و لثه هایتان دردناک می شود ، بنا براین استفاده از نخ دندان باعث می شود شما بیشتر احساس راحتی کنید.

قبل از اینکه استفاده از نخ دندان را آغاز کنید حتما" از دندانپزشکتان بخواهید که روش درست استفاده از آن را به شما آموزش دهد زیرا اگرچه بسیار مفید است اما اگر از آن درست استفاده نکنید نمی توانید از همه مزایای آن بهره مند شوید . دندانپزشک به شما یاد می دهد که چگونه نخ دندان را نگه دارید ، آن را لای دندانهایتان ببرید وچگونه آن را بچرخانید .

مترجم: فرشته مشاور





پرتال آفتاب (www.aftabir.com)    







تگ ها استفاده از نخ دندان نخ دندان چرا نخ دندان خوب است؟

خبرنامه - شبکه های اجتماعی