پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          20 آبان 1392 - 11 November 2013

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که محل کار پر از استرس و فشار روانی می تواند بیان ژنی را در سیستم ایمنی بدن تغییر دهد و بر سلامت افراد تأثیرگذار باشد.

تحقیات جدید نشان می دهد که استرس مزمن فعالیتهای ژنی را در سلولهای ایمنی، پیش از وارد شدن به جریان خون تغییر می دهد.

با املین تغییرات سلولها آماده مبارزه با عفونت و یا آسیبی می شوند که در حقیقت وجود ندارد، این امر منجر به شکل گیری تورم شدیدی می شود که عامل بسیاری از مشکلات جسمانی خواهد بود.

این استرس هر نوع استرسی را در برنمی گیرد، اما استرس مداوم و پیوسته که سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک می کند و از آن معمولا با عنوان پاسخ جنگ یا گریز یاد می شود و تحریک کننده تولید سلولهای جدید خونی است از قابلیت تغییر بیان ژنی برخوردار است.

دانشمندان این نوع پاسخ سلولهای ایمنی را برای بقا ضروری و مهم می دانند، اما از سوی دیگر هم فعال شدن طولانی طی یک دوره طولانی می تواند تأثیرات منفی روی سلامت انسان ایجاد کند.

با تحقیقاتی که روی حیوانات در آزمایشگاه انجام شده، دانشمندان نشان داده اند که این نوع از استرس مزمن می تواند فعال سازی یا بیان ژنها را در سلولهای ایمنی تغییر دهند و این تغییرات پیش از آزاد شدن آنها از مغز استخوان صورت می گیرد.

ژنهایی که در این حالت تورم ایجاد می کنند در سطحی بالاتر از سطوح عادی بیان شده اند، این درحالی است که فعالیت ژنهایی که ممکن است این تورم را سرکوب کند، تقلیل یافته است.

دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو این تحقیقات را روی موشها انجام داده و نتایج آن را در مجله مقالات آکادمی ملی علوم منتشر کرده اند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی