پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          30 آبان 1392 - 21 November 2013



تیمی از جراحان انگلیسی قرار است یک عمل جراحی پیشگانه را برای بازسازی تقارن صورت یک قربانی تصادف جاده‌ای با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی اجرا کنند.



تصویر رایانه‌ای ارائه شده توسط این محققان نشان می‌دهد که چگونه صفحات با طراحی خاص برای بازسازی چهره این فرد با بخشهای تولید شده توسط یک چاپگر سه بعدی استفاده خواهد شد.

بخش سالم صورت این موتورسوار برای ساخت یک تصویر آینه‌وار استفاده شده که به بازسازی صورت کامل کمک خواهد کرد.از تصاویر رایانه‌ای برای ساخت کاشتهای تیتانیومی با استفاده از فرآیند تولید مواد افزودنی که عموما به عنوان چاپ سه‌بعدی شناخته شده استفاده شده است.

این تصاویر هم برای طراحی راهنماها به منظور برش و قرار دادن دقیق استخوانهای صورت و هم ساخت کاشتهای سفارشی برای بیمار بکار می‌روند.راهنماها و کاشتها از تیتانیوم گرید پزشکی در یکی از چند تاسیسات چاپ سه‌بعدی تخصصی جهان در بلژیک ساخته شده‌اند.

جراحان در سوانسی، ساوث ولز از سی‌تی‌اسکن پرتو ایکس برای ساخت تصاویر سه بعدی با جزئیات ریز به منظور طراحی کاشتهای سفارشی استفاده کردند.این کار آینده‌نگرانه توسط آدرین شوگر، جراح مشاور فک و صورت در بیمارستان موریستون سوانسی هدایت شده است.

شوگر اظهار کرد: ما این جراحی را به شکل واقعیت مجازی اجرا کردیم تا بتوانیم آنرا در زندگی واقعی منعکس کنیم چرا که نمی‌توان روی صورت اشتباه انجام داد. جراحات مرد بقدری شدید بود که در زمان بستری شدت در بیمارستان، پزشکان بر جراحی برای نجات زندگی او بجای بازسازی چهره تمرکز کرده بودند.

در حالیکه نیمی از صورت وی بشدت آسیب دیده بود،‌سمت دیگر کاملا سالم مانده بود. دکتر شوگر از سی‌تی‌ اسکن یک سمت صورت به عنوان الگویی برای ساخت کاشت تیتانیومی با استفاده از چاپ سه‌بعدی استفاده کرد.

این جراحی شامل شکستن و بریدن مجدد چندین استخوان صورت بوده اما فرآیند چاپ سه بعدی نیز دستگاههای راهنما تولید کرده که به جراحان در تغییر موقعیت استخوانها با دقت بالا کمک می‌کند.

این کار بقدری پیشگامانه و چشمگیر بوده که در حال حاضر در نمایشگاه موزه علوم لندن حتی پیش از اجرای خود عمل جراحی توجه زیادی را بخود جلب کرده است.

این پروژه کار مرکز فناوریهای ترمیمی کاربردی در جراحی بوده که در سال 2006 با مشارکت میان بخش فک و صورت بیمارستان موریستون و مرکز طراحی و پژوهش محصول دانشگاه متروپولیتن کاردیف تاسیس شده است.

گفتگوها اکنون برای تعیین محل جراحی در حال انجام بوده و هویت فرد مورد نظر هنوز اعلام نشده است.






خبرنامه - شبکه های اجتماعی