پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          26 آذر 1392 - 17 December 2013


 کمر باریک شدن با سیب!


به نقل از تندرستی، درست از لحظه ای که تصمیم بگیرید رژیم غذایی تان را درست کنید خوراکی ها دیگر همان خوراکی های سابق به نظر نمی رسند. به هر چیزی مشکوک نگاه می کنید. کنجکاو می شوید بدانید خواص شان چیست؛ چقدر چربی ها را از بین می برند یا چقدر چاق تان می کنند. ۵ خوراکی همیشگی را برایتان انتخاب کرده ایم، ولی با یک تفاوت عمده؛ آخرین خواص شان را طبق آخرین تحقیقات برایتان گزارش کرده ایم. یک عالمه هم توصیه داریم که مختص شما در نظر گرفته شده اند و هر جایی پیدای شان نمی کنید! به فروشگاه سلامت ما خوش آمدید!


لوبیای سحرآمیز

لوبیا سرشار از آنتی اکسیدان، پروتئین و فیبر است. در عین حال ریسک دیابت و حملات قلبی را پایین می آورد و از چاقی های مزمن و شدید جلوگیری می کند. اگر باز هم دنبال دلیلی برای مصرف این دانه مغذی می گردید باید بدانید که لوبیا به صورت طبیعی به سم زدایی بدن کمک می کند! ترکیبات این دانه استروژن، کلسترول و مواد سمی را از بدن شما می زداید.

مخصوص خوانندگان تندرستی: قوطی های کنسرو لوبیای آماده حاوی ماده ای شیمیایی و سمی به اسم بیسفنول A هستند. برای اینکه از خطرات این ماده در امان بمانید و در عین حال در هزینه هایتان هم صرفه جویی کنید سراغ لوبیاهای خشک شده بروید. قبل از مصرف چند ساعت آن را در آب خیس کنید و بعد بشویید.

کادویی به سلامت تان: آووکادو

ترکیب بی نظیر فیبر و چربی در آووکادو باعث می شود احساس گرسنگی تان فروکش کند.

خوردن نصف آووکادو باعث می شود هورمون احساس گرسنگی (لپتین) زیاد ترشح نشود و شما احساس سیر بودن را برای مدت زمان بیشتری داشته باشید. این روزها خوشبختانه آووکادو به سبزی فروشی های ایران هم اضافه شده اند و با قیمتی حدود دو الی سه هزار تومان می توانید یک دانه از این میوه معجزه آسا را تهیه کنید.

مخصوص خوانندگان تندرستی: به سالادتان آووکادو اضافه کنید. اضافه کردن این میوه به سالاد باعث جذب آنتی اکسیدان های قوی موجود در سایر سبزی های خام مثل کاهو، اسفناج و هویج می شود!

به خاطر مغزتان تخم مرغ بخورید

تخم مرغ باعث تولید انتقال دهنده های عصبی مثل دوپامین، نوروپینفرین و اپینفرین می شود. این انتقال دهنده ها خلق و خوی تان را بهتر می کنند، سطح هوشیاری تان را بالا می برند و انرژی تان را هم افزایش می دهند. تخم مرغ همچنین حاوی ترکیباتی است که عملکرد سلول های تان را بهبود می بخشد. فقط یادتان باشد به اندازه بخورید!

مخصوص خوانندگان تندرستی: مرغ هایی که در مراتع تغذیه می کنند نسبت به سایر مرغ ها، تخم هایی با یک سوم کلسترول کمتر و شش برابر ویتامین D بیشتر تولید می کنند! ویتامین D بیشتر افزایش دهنده قدرت سیستم ایمنی بدن به خصوص در فصول سرد سال است. مقدار اسیدهای چرب امگا۳ مفید برای قلب و مغز در تخم مرغ های پرورش یافته در دل طبیعت، دو برابر بیشتر از سایر تخم مرغ هاست.

سبزی بخورید

سبزیجات سبز را دست کم نگیرید. مثلاً بروکلی سرشار از ترکیبی است که می تواند مانع بروز یا بازگشت مجدد انواع خاصی از سرطان ها شود. خوردن سبزیجات برای قلب تان هم خوب است. تحقیقات مرکز تحقیقات پرستاری هاروارد نشان داده است افرادی که روزانه یک فنجان سبزیجات خام یا نصف فنجان سبزیجات پخته می خورند نسبت به بقیه افراد ۲۳ درصد کمتر به حمله قلبی دچار می شوند

مخصوص خوانندگان تندرستی: بروکلی را تا وقتی بخارپز کنید که رنگش به سبز کمرنگ تغییر کند. بیش از حد پختن این سبزی باعث می شود طعمش به تلخی بزند و مواد مغذی اش از بین برود. اگر طعم بروکلی را دوست ندارید برای قابل تحمل کردنش می توانید از فلفل قرمز یا هویج در کنار این سبزی استفاده کنید.

کمر باریک شدن با سیب!

سیب سرشار از فیبر محلول و یکی از بهترین کاهنده های کلسترول است. آنتی اکسیدان های قوی و نوعی ترکیب دیگر این میوه باعث می شوند التهاب های بدن کاهش پیدا کنند. حالا می رسیم به تیر آخر که بهترین پیشنهاد به آنهایی است که دوست دارند کمر باریک شوند: خوردن یک سیب ۱۵ دقیقه قبل از وعده غذایی شام مانع جذب کالری می شود آن هم به میزان ۱۵ درصد!

منبع: آسمانی ها 90



خبرنامه - شبکه های اجتماعی