پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          03 بهمن 1392 - 23 January 2014


رکورد سریع ترین پردازش برای مغز




اگرچه به نظر می رسد شناسایی ده ها تصویر در کسری از ثانیه غیر ممکن است اما دانشمندان به تازگی دریافته اند که مغز انسان می تواند این کار را با سرعت غیرقابل باور انجام دهد.

دانشمندان آمریکایی دریافته اند که مغز انسان می تواند تصاویری را که چشم می بیند تنها در 13 میلی ثانیه تعبیر و تفسیر کند – این نخستین شواهد از چنین سرعت سریع پردازشی است.

این سرعت تقریبا 8 برابر سریع تر از 100 میلی ثانیه ثبت شده در تحقیقات پیشین است.

محققان از افراد خواستند تا در مشاهده یک سری شش یا 12 تایی از تصاویر، به دنبال نوع خاصی از تصویر مانند تصویر یک گردشگاه یا یک زوج خندان بگردند و در این آزمایش هر تصویر را بین 13 و 80 میلی ثانیه به افراد نشان دادند.

"مری پاتر" استاد علوم مغز و شناختی دانشگاه فناوری ماساچوست (MIT )  و مجری ارشد این تحقیقات می گوید: این حقیقت که می توان این کار را با این سرعت بالایی انجام داد نشان می دهد یافتن مفاهیم کاری است که  دید انجام می دهد.

وی افزود: این کاری است که مغز هر روزه انجام می دهد و سعی می کند بفهمد به چه چیزی نگاه می کند.

پروفسور پاتر افزود: این پردازش بسیار سریع می تواند  چشم را هدایت کند تا در هر ثانیه سه بار نگاه خود را به هدف بعدی اش تغییر دهد.

نتایج این تحقیقات درنشریه  Attention, Perception, and Psychophysics  منتشر شده است.

کار چشم ها فقط رساندن اطلاعات به مغز نیست بلکه به مغز امکان می دهد بسیار سریع درباره آن فکر کند تا بداند بعد قرار است چه چیزی را ببیند.

این دانش پژوهان می گویند انسان چشم های خود را به گونه ای تنظیم می کنید تا جایی که می تواند به اطراف بنگرد و آنچه را که می بیند درک کند.

پس از آنکه تصویر به شبکیه رسید اطلاعاتی مانند شکل، رنگ و جهت توسط مغز پردازش می شود.

این مطالعه حاکی از آن است که در حالی که تصاویر فقط به مدت 13 میلی ثانیه پیش از ظاهر شدن تصویر بعدی،  دیده می شوند ، بخشی از مغز به پردازش آن  تصاویر برای مدت طولانی تری ادامه می دهد.

اگر تصاویر پس از 13 ثانیه محو شوند افراد هرگز به نشان دادن واکنش مثبت پس از آن، قادر نخواهند بود.

به گفته پاتر باید چیزی در مغز باشد که اطلاعات را برای دستکم مدت زمان بیشتری حفظ می کند.

وی پیش از این دریافته بود که انسان می تواند به طور صحیحی تصاویری را که کمتر از 100 میلی ثانیه دیده شده باشند شناسایی کند اما تحقیقات جدید وی حاکی است که این امر 8 برابر سریع تر روی می دهد.

در این بررسی جدید محققان به تدریج سرعت تصاویر را افزایش دادند تا زمانی که به نقطه ای رسیدند که پاسخ افراد بیشتر به حدس زدن شبیه بود.

محققان ام ای تی دریافتند اگرچه عملکرد کلی کاهش یافت اما وقتی که محققان به طور تدریجی زمان قرار گرفتن تصاویر را از 80میلی ثانیه به 13 میلی ثانیه کاهش دادند افراد به عملکرد بهتر از اعلام حدسی تصاویر ادامه دادند- این  سریع ترین میزان ممکن با نظارت های رایانه ای مورد استفاده بود.

پاتر معتقد است یک دلیل برای عملکرد بهتر این افراد در این مطالعه می تواند این باشد که همانطور که روند نشان دادن تصاویر به طور فراینده ای سریع تر می شد افراد می توانستند تشخیص سریع را تمرین کنند.

در بالاترین میزان افراد تصاویر جدید را  20 برابر سریع تر از آنچه که چشم اطلاعات را می گیرد، دیدند.


تگ ها رکورد سریع ترین پردازش برای مغز رکورد برای مغز رکورد سریع ترین پردازش مغز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی