پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          04 بهمن 1392 - 24 January 2014


ناخن های زیبا با رعایت نکات ظریف

استفاده از دستکش برای هر کاری واجب است. در محل کار یا خانه هنگامی که باید از دستان برای جابه جا کردن وسایل کثیف استفاده کنید دستکش را فراموش نکنید. دستکش می تواند تا 60 درصد جلوی خراب شدن ناخن ها را بگیرد.

به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، داشتن ناخن های سالم نیازمند رعایت نکات خاص هم می شود که بسیاری آن را انجام نمی دهند. اگر شما به دنبال دست یافتن به زیباترین ناخن ها هستید این مطلب را خوانده و موارد آن را رعایت کنید.

** رژیم غذایی یکی از مهمترین عوامل برای سلامت ناخن است. افرادی که از سبزی، حبوبات، گوشت و مرغ استفاده می کنند ناخن های سالم تری خواهند داشت. خوردن خوراکی های فرآوری شده و بدون ویتامین ناخن ها را سست می کند.

** ناخن ها را به طور هفتگی کوتاه کنید ولی دقت داشته باشید که نباید ناخن را از انتها به گونه ای کوتاه کرد که به گوشت پشت آن برسید. پس از گرفتن ناخن آن را با سوهان های نرم تمیز کنید و چند دقیقه ای در آب گرم قرار دهید تا چربی های آن گرفته شود.

** استفاده از دستکش برای هر کاری واجب است. در محل کار یا خانه هنگامی که باید از دستان برای جابه جا کردن وسایل کثیف استفاده کنید دستکش را فراموش نکنید. دستکش می تواند تا 60 درصد جلوی خراب شدن ناخن ها را بگیرد.

** صابون های خیلی سخت یا تند می توانند ناخن را خشک و خراب کنند به همین علت بهتر است از صابون های ملایم استفاده کنید. همیشه سعی کنید دستتان خشک باشد تا باکتری در منافذ این ناخن جمع نشود.

** از عادت های بد خود دوری کنید. جویدن ناخن یا دیر کوتاه کردن آن میتوانند در زیبایی ناخن تاثیر بدی داشته و آن را از بین ببرند. در مورد ناخن های پا نیز در نظر داشته باشید که نباید ضربه ای به آن ها وارد شود.

** تا حد امکان از لاک زدن دوری کنید ناخن ها نیز مانند بدن انسان نیاز به تنفس و استراحت دارند. لاک زدن می تواند راه نفس ان ها را مسدود و ناخن را به مروو خراب می کند. حداقل باید سه ماه از سال ناخن در حالت استراحت باشد.


تگ ها ناخن های زیبا با رعایت نکات ظریف ناخن های زیبا سلامت ناخن

خبرنامه - شبکه های اجتماعی