پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          09 بهمن 1392 - 29 January 2014


چه غذایی از بروز سرطان سینه جلوگیری میکند؟





بعد از سرطان پوست، سرطان سینه شایع ترین بیماری در بین زنان می باشد. به طور کلی، از رشد و نمو سلول های غیر عادی درون سینه، سرطان به وجود می آید. سرطان سینه جزء آن دسته از بیماری هایی است که می تواند از راه مجرای لنفاوی و دیگر قسمت های سینه انتشار یابد.

کدام غذاها از مبتلا شدن به سرطان سینه در زنان کمک می کنند


محققان پیشنهاد می کنند که خوردن برخی از غذاها و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی روزانه، کمک چشمگیری در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان خواهد کرد.خوردن سبزیجات تازه، مرکبات و غذاهایی که دارای بتاکاروتن فراوان هستند در امر پیشگیری از سرطان سینه بسیار موثرند.

قدرت جذب بتاکاروتن بچه هویچ ها بیشتر از هویچ های معمولی می باشد. سبزیجاتی شامل، تربچه، براکلی، گل کلم، کلم سفید، شلغم قرمز که دارای محتویات (۳-Carbinol) می باشند، باعث کاهش گونه ای از استروژن که منجر به پیشرفت سرطان در زنان می شود خواهد شد.


نوشیدن یک لیوان شیر گرم بدون چربی همراه با یک قاشق غذاخوری بادام زمینی، تخم کدو تنبل یا گردو و یک چهارم قاشق غذاخوری عصاره بادام شیرین قبل از خواب بسیار موثر است. برای پیشگیری از سرطان سینه و پروستات، گوجه فرنگی را به صورت پخته شده، خام، خشک، سوپ، آب گوجه فرنگی وسس مصرف نمایید.انگور دارای آنتی اکسیدان طبیعی می باشد که قدرت مقابله کردن در برابر سرطان سینه را دارد.


چای سبز سرشارازEGCG می باشد که قدرت مبارزه با سرطان سینه را دارد.
محققان پیشنهاد می کنند که غذاهایی که حاوی امگا۳ هستند بیشتر مصرف کنید. غذاهایی چون ماهی های آب شیرین مانند؛ ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی کولی، شمشیر ماهی، خرچنگ و ساردین و همچنین دانه های لوبیا و آجیل سرشار از امگا۳ می باشند.

زنانی که در رژیم غذایی خود از ویتامین D فراوان استفاده می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه می باشند. سعی کنید روزانه حداقل ۲۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.


تحقیقات نشان داده زنانی که در رژیم غذایی روزانه خود ازحبوبات و غلات بیشتری استفاده می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می گیرند.

چای سبز سرشار از EGCG می باشد که قدرت مبارزه با سرطان سینه را دارد. سعی کنید روزانه حداقل دو استکان چای سبز میل کنید. چاشنی سالاد را خودتان درست کنید. با مقداری روغن زیتون و سرکه بلسان که حاوی مواد پیشگیری کننده از سرطان سینه می باشد.
سیر کشنده سلولهای سرطان زا می باشد. قبل از پختن سیر، آن را پوست گرفته و به قطعات ریز خرد کنید. سپس به مدت ۱۵- ۱۰ دقیقه قبل از آنکه سیر را بپزید بگذارید بماند.

این روش منجر به افزایش قدرت مقابله در برابر سرطان خواهد شد. زنانی که در هفته دو بار اسفناج مصرف می کنند به نسبت زنانی که از خوردن آن پرهیز می نمایند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان می باشند.
با خوردن غذاهای سالم سلامتی را به خود هدیه کنید.


منبع : ویستا



تگ ها سرطان سینه جلوگیری از سرطان سینه غذا برای جلوگیری از سرطان سینه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی