پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          26 بهمن 1392 - 15 February 2014


راه های لاغر ماندن





سلامت ایرانیان: وقتی شما با سعی و کوشش به تناسب اندام می رسید باید سعی کنید این تناسب اندام را حفظ کنید اگر بخواهید صبحانه نخورید و با عجله سرکار بروید از هیچ تمرین ورزشی استفاده نکنید و برای رفتن سرکار از تاکسی استفاده کنید و چند قدم هم راه نروید
 
مطمئن باشید که چاق می شوید ولی اگر به جای ماشین برای رفتن سر کار از پاهایتان استفاده کنید و یک ورزش سبک و آهسته داشته باشید و صبحانه  کافی که شامل ( نان قهوه ای، تخم مرغ آبپز و یا املت، یک لیوان آب میوه تازه و یک کاسه آجیل ) باشد مصرف کنید و هیچکدام از سه وعده غذایی را ترک نکنید. و در مهمانی ها و جشن های عروسی بشقاب خود را پر از ( برنج، کباب، سیب زمینی سرخ کرده و غیره ) نکنید از دسرهای گوناگون استفاده نکنید و ولع خود نسبت به مصرف مواد غذایی را کنترل کنید مطمئن باشید تناسب اندام شما حفظ می شود.

تعادل را در رژیم غذایی خود حفظ کنید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید از خوردن غذاهای فراوری شده اجتناب کنید و به مقدار مناسب از کربوهیدراتها، پروتئین ها، چربی ها، مواد معدنی، ویتامین و املاح استفاده کنید. تا قوی، سالم و لاغر بمانید خوردن غذاهای سالم نه تنها مانع از چاق شدن می شود بلکه از بیماری هایی مانند بیماریهای قلبی و عروقی  جلوگیری می کند. یک وعده غذایی متعادل باید دارای تمام گروه های غذایی اصلی که شامل ( نان و غلات، میوه، سبزیجات، گوشت و مواد غذایی دریایی، شیر و محصولات لبنی و قند ) باشد.

از خوردن نوشابه، تنقلات، همبرگر و کولا اجتناب کنید.

زیرا این تنقلات چربی، نمک و قند بالایی دارند جوانان امروزه به خوردن نوشابه ها معتاد شده اند آنها می توانند به جای خوردن نوشابه از آب نارگیل، شیر و آبلیموی تازه استفاده کنند.

صبحانه مهمترین وعده غذایی است با نخوردن صبحانه در طول روز به مشکلاتی مانند سردرد و سوزش معده گرفتار می شوید و به جای آن در وعده ناهار با ولع بیشتری غذا می خورید و چاق می شوید.


به طور منظم ورزش کنید از ورزش های ساده مانند ( پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، شنا و یوگا استفاده کنید. کفش های خود را بپوشید و برای بدست آوردن سلامتی  حرکت کنید.

برای لاغر ماندن نکات زیر را جدی بگیرید.
 
از غذا خوردن قبل از خواب، آخر شب و قبل از یک دوره طولانی نداشتن فعالیت، پرهیز کنید. زیرا عدم رعایت این نکته باعث کند شدن متابولیسم و ذخیره شدن چربی می شود.

میان وعده های خوب استفاده کنید. تا سوخت و ساز بدن شما افزایش و شما در وعده ی غذای اصلی کمتر غذا بخورید.

قبل از شروع به خوردن ناهار یا شام از یک کاسه سوپ کم کالری استفاده کنید تا از پر خوری شما جلوگیری کند.

از خوردن غذا در جلوی تلویزیون خود داری کنید زیرا تمایل شما به خوردن بیشتر می شود.

در صبحانه تخم مرغ استفاده کنید زیرا یکی از بهترین راه ها برای از دست دادن وزن است.

به جای شکلات و چیپس از میان وعده های سالم مانند ( میوه های تازه ) استفاده کنید.

از رفتن به رستوران هایی که فست فود و غذاهای سریع ارائه می دهند اجتناب کنید.

به جای سبزیجاتی که زیاد پخته شده اند از سبزیجات کمتر پخته شده استفاده کنید.

مصرف مواد غذایی سفید مانند ( برنج، شکر و نمک ) را کاهش دهید.

به جای خوردن دو وعده غذایی بزرگ سه وعده غذایی کوچک بخورید.

روزانه 60 – 90 دقیقه فعالیت متوسط مانند ( پیاده روی ) داشته باشید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات تازه حدود ( 400 گرم ) مصرف کنید.

به جای نان سفید از نان قهوه ای یا گندم سبوسدار استفاده کنید.

روزانه 2 - 5  وعده غذایی در زمان مشخصی مصرف کنید .

محصولات لبنی پرچرب و سس یالاد را محدود کنید.

روزانه هشت لیوان آب بنوشید.
گردآوری: مجله اینترنتی ایران مطلب


تگ ها راه های لاغر ماندن راه های لاغری راه های لاغر ماندن بدن

خبرنامه - شبکه های اجتماعی