پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          01 اسفند 1392 - 20 February 2014


 نشانه های سرطان در مردان





علایمی که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد، علایمی هشداردهنده هستند که گاهی می‌توانند از نشانه‌های زودرس ابتلا به سرطان در مردان باشند اما معمولا نادیده گرفته می‌شوند…

اگر مدتی طولانی است که از این علایم رنج می‌برید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و به فکر درمان باشید.
۱. درد کمر

درد مداوم یا احساس ناراحتی در نقطه مشخصی از بدن می‌تواند نشانه سرطان باشد. در مردان درد در ناحیه پایین کمر یا کشاله ران نشانه ابتلا به سرطان بیضه و درد باسن، بالای ران و پایین کمر نشانه ابتلا به سرطان پروستات است. حتی اگر درد بیشتر در استخوان به‌خصوص استخوان‌های پا احساس شود نیز می‌تواند نشانه سرطان پیشرفته باشد. توصیه‌ می‌شود در این موارد هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.
۲. لک‌های سفیددر دهان

لک‌های سفید در دهان یا زبان می‌توانند نشانه زودرس سرطان دهان یا زبان باشند. اگر شما سیگار می‌کشید یا اهل مصرف موادمخدر یا الکل هستید، این احتمال بیشتر و نمونه‌برداری و ارسال آن به پاتولوژی ضروری است. پس به یک دندان‌پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.
۳. ناتوانی جنسی

گاهی ناتوانی در نعوظ، انزال کم همراه با درد و به‌طور کلی ناتوانی جنسی علامت ابتلا به سرطان پروستات است زیرا بزرگ شدن پروستات مانع نعوظ و انزال می‌شود. البته گاهی خستگی، مصرف برخی داروها، پرفشاری خون و… نیز می‌توانند باعث این موضوع شوند. بهتر است برای اطمینان به یک اورولوژیست مراجعه کنید.
۴. کاهش وزن ناگهانی

خستگی، بی‌اشتهایی و کاهش وزن شدید می‌توانند نشانه ابتلا به سرطان در مراحل پیشرفته باشند. در حقیقت سرطان، بدن را ضعیف می‌کند و پروتئین‌ها را از بین می‌برد و به این ترتیب بدن موادمغذی لازم برای ادامه حیات را از دست می‌دهد. سرطان پانکراس، کلیه و معده از سرطان‌هایی هستند که در مردان بیش از زنان شیوع دارند و باعث کاهش وزن شدید فرد می‌شوند. اگر بدون داشتن رژیمی خاص، دچار کاهش وزن شده‌اید و بیش از ۱۰ درصد وزن طبیعی‌تان را از دست داده‌اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
۵. سرفه‌های شدید

سرفه شدید بیش از ۳ هفته می‌تواند نشانه سرطان ریه باشد. مردان به دلیل گرایش بیشتر به مصرف دخانیات ۳ برابر زنان به این نوع از سرطان مبتلا می‌شوند. اگر سرفه با خون همراه باشد، احتمال ابتلا به سرطان بیشتر است. البته سرفه‌های شدید می‌توانند نشانه آلرژی یا سرماخوردگی یا برونشیت هم باشند و به هر حال درمان می‌خواهند.
۶. تب بدون علت

وقتی سلول‌های سرطانی وسعت می‌یابند و از یک نقطه به نقطه دیگر گسترش پیدا می‌کنند، می‌توانند عامل بروز تب شوند. البته علامت شروع برخی سرطان‌ها به‌خصوص سرطان معده که در مردان بالای ۵۰ سال بیشتر دیده می‌شود، تب و خستگی است. تب نشانه عفونت است و اگر ۴۸ ساعت طول کشید یا مرتب کم و زیاد شد، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.
۷. مشکل در دفع ادرار

سوزش هنگام دفع ادرار، ریزش کم و مشکل‌دار، احساس مکرر نیاز به دفع ادرار به‌خصوص در شب و… می‌تواند نشانه بزرگی پروستات و سرطان این عضو باشد. البته مشکلات کلیوی هم می‌توانند باعث بروز این علایم شوند پس بهتر است با مشاهده این نشانه‌ها به پزشک متخصص مراجعه کنید.
۸. وجود غده‌ای در سینه

وجود غده، ترشح، درد و کشیدگی پوست سینه می‌تواند نشانه سرطان پستان در مردان باشد. احتمال بروز سرطان پستان در مردان کمتر از زنان است اما یک درصد مبتلایان به سرطان پستان را مردان تشکیل می‌دهند و لازم است آنها نیز مانند زنان بررسی‌های لازم را انجام دهند. معمولا این سرطان بعد از ۶۵-۶۰ سالگی در مردان بروز می‌کند.
۹. اختلال در بلع

اختلال در بلع موادغذایی جامد می‌تواند نشانه سرطان دستگاه گوارش یا مری باشد. افراد مبتلا احساس می‌کنند سدی درگلوی آنهاست و مانع پایین‌رفتن غذایشان می‌شود. معمولا اگر اختلال در بلع نشانه سرطان باشد، با درد و سوزش معده نیز همراه است. با توجه به اینکه ۸۰ درصد مبتلایان را مردان بالای ۵۵ سال تشکیل می‌دهند، نباید از این نشانه به آسانی گذشت.
۱۰. خون در اسپرم یا ادرار

گاهی وجود خون در اسپرم یا ادرار نشانه ابتلا به سرطان پروستات یا بیضه است. البته وجود خون می‌تواند نشانه ابتلا به سایر بیماری‌ها از جمله بزرگی پروستات، نارسایی کلیه یا التهاب مثانه نیز باشد.
۱۱. تغییر حالت بیضه‌ها

بزرگ‌تر شدن یکی از بیضه‌ها یا به وجود آمدن حجمی سفت اما بدون درد درون آن، می‌تواند نشانه سرطان بیضه باشد. معاینه سطحی پزشک این موضوع را روشن‌تر می‌کند. برخی از انواع سرطان بیضه به سرعت پیشرفت و به ارگان‌های دیگر سرایت می‌کنند. پس به محض دیدن اولین نشانه به متخصص مراجعه کنید. این سرطان در میان مردان ۲۰ تا ۴۵ ساله شایع است./ آلاماتو
گردآوری: مجله اینترنتی ایران مطلب


تگ ها نشانه های سرطان در مردان نشانه های سرطان سرطان مردان

خبرنامه - شبکه های اجتماعی