پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          05 اسفند 1392 - 24 February 2014


شایع‌ترین آسیب‌های اسکلتی عضلانی مردان






فوق‌تخصص جراحی ستون فقرات گفت: درد در ناحیه آرنج و شانه، پارگی و کشیدگی تاندون شانه، کشش عضله ذوزنقه‌ای، دردهای کمری، سندروم سکه و درد زانو از شایع‌ترین آسیب‌های اسکلتی- عضلانی مردان است.
سید‌علیرضا بصام‌پور در گفت‌وگو با فارس در مورد شایع ترین بیماری‌های اسکلتی- عضلانی مردان اظهار داشت: شایع‌ترین نوع درد در اندام فوقانی در ناحیه آرنج و شانه است که نتیجه انجام کارهای بدنی و دستی است.

فوق‌تخصص جراحی ستون فقرات گفت: به واسطه کارهایی چون پنچرگیری، در دست گرفتن ابزاری مانند پیچ‌گوشتی، رنگ زدن دیوار و غیره، افراد از آرنج و شانه خود بیشتر استفاده می‌کنند که در این حالت به بیماری «آرنج تنیس‌بازان» دچار می‌شوند.

وی ادامه داد: در این بیماری با هر حرکت شدید در آرنج، فرد به درد دچار می‌شود و حتی با گرفتن یک لیوان در دست یا دستگیره در یا فرمان اتومبیل، درد در ناحیه آرنج شروع شده و به مچ دست منتشر می‌شد؛ البته گاهی به شانه هم منتقل می‌شود که درمان خاص خود را می‌طلبد. فلوشیپ آندوسکوپی و لیزر ستون فقرات تصریح کرد: بیماری شایع دیگر در مردان پارگی و کشیدگی تاندون شانه است که معمولاً به دلیل گرفتن میله در اتوبوس یا مترو یا حمل بار زیاد چون نایلون‌های خرید و کشیدن چمدان‌های سنگین رخ می‌دهد که به واسطه آن تاندون شانه کش آمده و شاید پاره شود که استراحت و پرهیز از کارهای آسیب‌زا می‌تواند درد حاصله را کاهش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به کشش عضله ذوزنقه‌ای اشاره کرد و گفت: افرادی که با هر دو دست و دو طرفه وسایل را حمل می‌کنند مثلاً پاکت‌های حاصل از خرید را در دو دست می‌گیرند دردهایی در وسط دو کتف، پایین گردن و در منطقه کوچکی در ابعاد 2 در 2 سانتی‌متر احساس می‌کنند که با فشار دادن، حساسیت آن بیشتر می‌شود حتی این منطقه می‌تواند دچار تورم، سوزش و درد نیز شود که به این بیماری کشش عضله ذوزنقه‌ای می‌گویند.

متخصص ارتوپدی ادامه داد: متأسفانه اگر عضله این قسمت دچار پارگی شود به درمان‌های فیزیوتراپی و استراحت دیر جواب می‌دهد. فوق‌تخصص جراحی ستون فقرات تصریح کرد: دردهای کمری که به واسطه بلند کردن مکرر اجسام سنگین و خم و راست شدن رخ می‌دهد به دلیل کشش عضلات کمر، اسپاسم عضلات کمر و کشش لیگمان‌های کمری است که خوشبختانه در این موارد دیسک معمولاً سالم است.

بصام‌پور افزود: کمتر از 3 درصد این دردهای کمری به دلیل دیسک است و 97 درصد به دلایل دیگر است که می‌توان با استراحت، مصرف داروهای مسکن و پرهیز از انجام کارهای سنگین آن را بهبود داد.
وی ادامه داد: اگر درد به پا منتقل نشود می‌توان گفت که این بیماری زیاد خطرناک نیست.
فوق‌تخصص جراحی ستون فقرات به بیماری سندروم سکه اشاره کرد و گفت: انجام ندادن ورزش می‌تواند فرد را در هنگام خم شدن دچار اسپاسم عضلانی کند که با دارو و استراحت خوب می‌شود.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش گفت: درد زانو در آقایان به دلیل خم شدن مکرر زانو و نشستن بر روی زانو رخ می‌دهد که اگر به دنبال تروما و ضربات ورزشی و ناگهانی ایجاد نشده باشد مشخصه آرتروز و سائیدگی است که درمان خاص خود را می‌طلبد؛ البته تغییر شیوه زندگی می‌تواند در درمان آن موثر باشد.


تگ ها شایع‌ترین آسیب‌های اسکلتی عضلانی مردان شایع‌ترین آسیب‌های اسکلتی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی