پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          25 فروردین 1393 - 14 April 2014


علائم بارداری





اگر سعی دارید باردار شوید، ممکن است علائم و نشانه‌هایی را به محض باردار شدن مشاهده کنید. زنان دیگر ممکن است این نشانه‌ها را متوجه نشوند به خصوص اگر انتظار آن را نداشته باشند یا سرشان با کار مشغول باشد، یا حتی احتمال دارد آن‌ها را علائم خستگی، کار، استرس و... بدانند. در این جا علائمی وجود دارد که شما می‌توانید قبل از آزمایش از بارداری خود اطمینان یابید.


عدم قاعدگی

عدم قاعدگی می‌تواند یکی از علائم بارداری باشد اما تنها دلیل آن نیست. اگر شما قاعدگی منظمی داشتید، عدم آن نشانه محکمی از بارداری است.

اگر شما قاعدگی نامنظمی داشتید یا تاریخ دقیق آن را نمی‌دانید، تشخیص بارداری شما از روی این نشانه سخت‌تر است.

دلایل دیگر عدم قاعدگی

عدم قاعدگی می‌تواند نشانه دیگری جز بارداری باشد، اما اگر شما باردارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. دلایل دیگر آن:

کاهش وزن و بی‌اشتهایی عصبی، اضافه وزن و پیشگیری از بارداری می‌تواند علائم آن باشد. بعضی‌ها می‌گویند استرس می‌تواند عامل تاخیر در قاعدگی باشد، به خصوص اگر شما روی بارداری خود تمرکز کنید.

اگر فکر می‌کنید که یکی از این علائم موجب توقف قاعدگی شما شده است، باید با پزشک خود مشورت کنید.

تکرر ادرار

زمانی که باردارید، هورمون‌‌های شما به سرعت تغییر می‌کنند. یکی از وظایف آن این است که جریان خون را به رحم افزایش می‌دهد و آن را برای پذیرای یک تخمک بارور آماده می‌کند. متاسفانه تاثیرات جانبی آن این است که شما احساس می‌کنید باید بیش از حد معمول به دستشویی بروید. به علاوه هنگامی که جنین رشد می‌کند، به مثانه فشار می‌آورد. اما خوشبختانه این مشکل پس از مدتی کاهش می‌یابد و جنین پس از چند ماه به داخل لگن حرکت می‌کند و فشار روی مثانه شما کم می‌شود.

سینه‌ام دردناک است

اگر معمولا سینه شما قبل از قاعدگی درد نمی‌کرد، ممکن است این درد یکی از دلایل بارداری شما باشد. اما اگر همیشه این گونه بوده‌اید، ممکن است تشخیص آن سخت باشد. تغییرات دیگری نیز ممکن است در سینه شما رخ دهد، به عنوان مثال وجود رگ‌‌های برآمده، لکه‌های سیاه، توده‌‌های کوچکی اطراف نوک سینه.

احساس خستگی می‌کنم

در اوایل بارداری، حتی قبل از این که شکم شما بر آمده شود، ممکن است احساس خستگی کنید و انرژی کمی داشته باشید. این شرایط بدتر می‌شود اگر در صبح حالت تهوع نیز داشته باشید. تغییرات هورمونی و تغییراتی که بدن شما در حال انجام آن در این دوره است ممکن است دلیل آن باشد. معمولا این دوره برای شما سخت‌ترین دوره است زیرا ممکن است نخواهید به دیگران بارداری خود را اعلام و به تبع دلیل خستگی خود را بیان کنید.

غذاهای خوشمزه برای من طعم بدی دارند

واقعا دلیل این که بعضی زن‌ها این حس را در دوره بارداری خود تجربه می‌کنند، مشخص نیست. بعضی‌ها ناگهان نسبت به غذاهای مورد علاقه خود حس بدی دارند و بعضی دیگر طعم آن‌ها را متفاوت از قبل می‌بینند. تعدادی نیز وجود دارند که به مخلوط کردن طعم‌های متفاوت علاقه نشان می‌دهند. بعضی‌های دیگر نیز هیچ کدام از این‌ها را تجربه نمی‌کنند و همچنان مثل گذشته‌اند.

احساس بیماری می‌کنم اما گرسنه‌ام

حالت تهوع یکی از دلایل بارداری است، اگر چه می‌تواند فقط در صبح نباشد. این نشانه در زنان متفاوت است. بعضی‌ها اصلا این بیماری را تجربه نمی‌کنند در حالی که در بعضی دیگر آنقدر شدید است که ممکن است در بیمارستان بستری شوند. حالت تهوع شما نشانه بارداری است، به خصوص اگر چند ساعت پس از آن احساس گرسنگی کنید. البته اگر چند روز این احساس را دارید، ممکن است مبتلا به عفونت معده شده باشید.

نوسانات اخلاقی دارم. گاهی خوشحالم و گاهی ناگهان شروع به گریه می‌کنم

نوسانات اخلاقی نشانه اولیه بارداری است که به دلیل تغییرات هورمونی رخ می‌دهد. بهتر است در این شرایط به همسر خود بگویید که شما حساس شده‌اید. بنابراین همسر شما بیشتر از شما و احساس‌تان مراقبت خواهد کرد.

ترشحات واژن دارم

شاید احساس کرده باشید که واژن شما بیش از حد ترشح دارد که نشانه دیگری از بارداری است. مطمئنا شما می‌دانید مقدار طبیعی ترشحات شما چقدر است، بنابراین تغییر در مقدار، شدت و حتی رنگ آن می‌تواند نشانه‌ای از بارداری شما باشد. اگر ترشحات شما رنگی غیر طبیعی و بوی بدی دارد، با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است علائم عفونت یا حتی بیماری مقاربتی باشد.

فکر می‌کردم باردارم اما هنوز دوره قاعدگی‌ام متوقف نشده است

بعضی از زنان لکه بینی و دل‌پیچه دارند، بعضی دیگر به نظر می‌رسند برای چند ماه خونریزی دارند اما این‌ها در واقع دوره قاعدگی نیست بلکه ممکن است خونریزی لانه گزینی باشد. (هنگامی که جنین به رحم راه پیدا می‌کند) این طبیعی است. بنابراین اگر شما سعی دارید باردار شوید، ضروری است اسید فولیک مصرف کنید. خونریزی همچنین ممکن است نشانه‌ای از مشکلات بارداری و هشداری برای سقط جنین باشد. بنابراین اگر احتمال می‌دهید که باردارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

در ادامه چه باید بکنم؟

اگر شما یکی یا چند تا از نشانه‌های بالا را در خود مشاهده کردید، اول از همه یک آزمایش دهید. بهتر است در صبح و اولین ادرارتان باشد زیرا این زمانی است که هورمون‌های شما بیشترین تمرکز را در ادرار شما دارند. بهتر است چند بی بی چک بخرید زیرا سطح هورمون‌ها در روزهای اول بارداری ممکن است کم باشد. آزمایش دیگر را چند روز پس از آن انجام دهید،آن وقت می‌ببینید که نتیجه آن مثبت است زیرا سطح هورمون‌ها افزایش یافته. بعضی از آزمایش‌ها بسیار حساس هستند طوری که می‌توانند به شما مدت دقیق بارداری‌تان را بگویند.
گردآوری: مجله اینترنتی ایران مطلب


تگ ها علائم بارداری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی