پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          02 اردیبهشت 1393 - 22 April 2014


ورزشهایی مخصوص برای زنان باردار




آرش شرافت وزیری در مورد فعالیت‌های‌ ورزشی‌ توصیه‌شده‌ در دوران بارداری گفت: بهترین‌ ورزش‌ در دوران‌ بارداری، ‌پیاده‌روی‌ است‌. پیاده‌روی‌ به‌ مدت‌ نیم‌ساعت‌ در روز و 10دقیقه‌ ورزش‌صبحگاهی‌ راحت‌ترین‌ ورزشی‌است‌ که‌ مادران می‌توانند انجام‌ دهند.

وی ادامه داد: قدم ‌زدن‌ باعث‌ فعال‌ شدن‌ جریان‌ خون‌ مخصوصاً در پاها، سیستم تنفسی‌ و معده ‌می‌شود.

این عضو انجمن آسیب‌های ورزشی گفت: همچنین ورزشهایی مانند شنا و دوچرخه‌ سواری نیز ‌از ورزشهایی‌ است‌ که‌ در طول دوران‌ بارداری زیر نظر پزشک معالج می تواند‌ ادامه‌ یابد.

شرافت وزیری گفت: ‌زنان باردار مشاوره‌ با پزشک‌ را قبل‌ از انجام ‌تمرینات‌ ورزشی‌ فراموش نکنند و باید انجام‌ تمرینات‌ در سطوح‌ صاف‌ و محکم باشد و حتماً از انجام‌ تمرینات‌ ورزشی‌ در وضعیت‌ خوابیده‌ به‌ پشت‌ بعد از هفته‌ دوازدهم خودداری کنند.

وی ادامه داد: مادران باردار حتماً باید‌ تمرینات‌ ورزشی خود را‌ 2 تا 3ساعت‌ بعد از آخرین‌ وعده‌ غذایی‌ انجام دهند و در هوای‌ گرم‌، مرطوب ‌و ارتفاعات از انجام حرکات ورزشی اجتناب کنند.‌

این عضو انجمن آسیب‌های ورزشی تأکید کرد: مادران باردار باید از ایستادن‌ به‌ مدت‌ طولانی‌ پرهیز کنند چرا که باعث ایجاد ورم در اندام‌ها می‌شود.

شرافت وزیری افزود: برای جلوگیری‌ از کم‌ آبی‌ توصیه‌ می‌شود که‌ تمرینات به هنگام صبح‌ و عصر‌ انجام‌ شود و مادران باردار به‌ میزان بالایی‌ مایعات‌ بنوشد، حتی‌ اگر احساس تشنگی نکنند



تگ ها ورزشهایی مخصوص برای زنان باردار ورزش زنان باردار
موسسه پژوهش MBA
ترجمه تخصصی دانشگاهی
موسسه پژوهش مدیریت
مقاله نویسی ISI

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت