پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


راهی جدید برای هک کردن
 با تاکید بر اینکه کاربران از کلیک روی لینک‌های مشکوک پرهیز کنند، اذعان کرد: کلیک‌های مشکوک اغلب کاربر را به صفحاتی راهنمایی می‌کند که دارای کدهای مخرب یا توضیحات فریبنده است.

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از روش جدید کلیک دزدی، کاربران اینترنتی را در دام خود می‌اندازند.

به گزارش فارس، ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه پلیس فتای استان روش‌های جدید مجرمان سایبری در فضای مجازی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه کلیک دزدی روش جدید مجرمان سایبری و هکرها است، اظهار کرد: در این روش کاربر بدون اینکه بداند با یک کلیک ساده موجب بروز اتفاقی ناگوار برای رایانه خود می‌شود و ناخواسته در دامی که هکرها پهن کرده‌اند، می‌افتد.

رئیس پلیس فتای گیلان با تصریح بر اینکه این شگرد به صورت‌های مختلف از طرف هکرها اجرا می‌شود، افزود: به عنوان مثال هکرها از آگهی‌های تبلیغاتی یا جملاتی مانند «هرگز روی این فایل کلیک نکنید» که می‌تواند هر کاربری از مبتدی گرفته تا پیشرفته را دچار وسوسه کند، استفاده می‌کنند بنابر این رعایت نکات ایمنی برای در امان ماندن از این خطرات بسیار مهم و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه کاربران از کلیک روی لینک‌های مشکوک پرهیز کنند، اذعان کرد: کلیک‌های مشکوک اغلب کاربر را به صفحاتی راهنمایی می‌کند که دارای کدهای مخرب یا توضیحات فریبنده است.

محمدخانی اضافه کرد: فایل‌های مخرب اینترنتی ممکن است در قالب یک ایمیل معمولی ارسال شود که لینکی را در خود دارد و با وجود اینکه به نظر می‌رسد این لینک در نهایت به فایل ویدیویی، خبر مهم یا مطلبی جالب می‌رسد اما با کلیک روی این لینک، کاربر به صفحه مورد نظر هکر منتقل می‌شود.

وی به استفاده کنندگان از مرورگر فایرفاکس توصیه کرد تا حتماً افزونه‌ای را که برای وب‌گردی امن در فایر فاکس ایجاد شده است، نصب کنند.

این مسئول گفت: این افزونه در مواردی که از اسکریپت‌های مخرب برای کلیک دزدی استفاده شده باشد از حملات احتمالی جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از کلیک کردن روی لینک در هر صفحه به بخش آدرس اینترنتی که با نگه داشتن ماوس روی لینک پدیدار می‌شود، دقت لازم صورت گیرد.

به گفته وی، این آدرس یا باید با آدرس اصلی وب‌سایت که در نوار آدرس مرورگر است و یا توضیحاتی که برای لینک مورد نظر نوشته شده است همخوانی داشته باشد.
محمدخانی یادآور شد: کاربر اگر حتی درصد کمی به آدرس لینک شده تردید داشته باشد باید از کلیک روی آن پرهیز کند

تگ ها هک امنیت it

خبرنامه - شبکه های اجتماعی