پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی
وقتی حرف بازی‌ها کامپیوتری و سرگرمی‌های دیجیتال به میان می‌آید اولین گزینه‌ای که به ذهن اکثریت می‌رسد کنسول‌های بازی و ابزارهای مکمل این کنسول‌ها است.
اما حقیقت این است که این ابزارها، حتی نمونه‌های بسیار حرفه‌ای آنها همه گیمبازهای حرفه‌ای را راضی نکرده و آنها همواره به دنبال ابزارهای متفاوت‌تری در این زمینه هستند.
به بیان دیگر گیمبازهای حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که کنسول‌های بازی برایشان کافی نبوده و می‌توانند تجربه متفاوت‌تری از بازی را در کامپیوتر داشته باشند؛ چرا که توان پردازشی پردازنده‌های اصلی و گرافیکی تنها در دسکتاپ‌ها است که رخ می‌نماید!

از سوی دیگر بسیاری از گیمرها به ابزارهای بازی خود بسیار وابسته هستند و تمایل دارند هرجا و هر زمان، ابزارهای بازی خود را در اختیار داشته باشند و از بازی با آنها لذت برند. این دسته از گیمبازها ترجیح می‌دهند به جای یک دسکتاپ حجیم، پرمصرف و غیر قابل حمل‌ونقل یا کنسول‌هایی که به ابزارهای دیگری نظیر تلویزیون و... وابسته هستند، دستگاهی در اختیار داشته باشند که در هر مکان و زمانی قابلیت استفاده آسان را داشته باشد. دستگاهی مانند لپ‌تاپ‌های مخصوص گیم که این روزها اکثر برندهای موجود در بازار چند نمونه از این لپ‌تاپ‌ها را در لیست محصولات خود دارند!

این لپ‌تاپ‌ها که معمولا در رده پرقدرت و گران‌قیمت‌های بازار قرار دارند توجه گیمرها را به خود جلب کرده‌اند. با توجه به این موضوع و همچنین با لحاظ کردن اینکه در فصل رونق بازی‌های کامپیوتری قرار داریم، در گزارشی به معرفی برخی از لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای مخصوص گیم که در بازار داخلی موجودند پرداخته‌ایم. اگر به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مندید و وسوسه شده‌اید از میان لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ یک نمونه خریداری کنید، این گزارش را بخوانید:
لپ‌تاپ‌هایی برای

گیمرهای حرفه‌ای
شکی نیست که لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی باید از لحاظ فنی، سخت‌افزار بسیار قدرتمندی داشته باشند و در ضمن طراحی آنها طوری باشد که بتواند این حجم توان سخت‌افزاری را تحمل کند. علاوه بر این با درک این موضوع که برای گیمبازها فضای بازی و اندازه صفحه نمایش اهمیت زیادی دارد، لپ‌تاپ‌های مخصوص گیم معمولا دارای صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر از 15 اینچ هستند و وزن سنگینی نیز دارند. تجهیز به پورت و امکانات ارتباطی نیز یکی از ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ است.

پر واضح است که چنین دستگاهی قیمت بالایی نیز دارد؛ چرا که معمولا لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، به پردازنده و کارت گرافیکی قدرتمندی مجهزند.

به طور کلی حداقل پردازنده‌هايی که برای یک لپ‌تاپ گیم در نظر گرفته می‌شود، پردازنده Core i5 است (البته اکثر گیمبازها ترجیح می‌دهند پردازنده نصب شده روی لپ‌تاپشان از نوع چهار هسته‌ای‌های Core i7 باشد)، همچنین حداقل حافظه‌ای که روی این لپ‌تاپ‌ها نصب می‌شود ظرفیتی حدود ۴ گیگابایت دارند. اما اکثر لپ‌تاپ‌هایی که برای گیم به بازار عرضه شده‌اند به رم‌هایی با ظرفیت 8 تا 16 گیگابایت مجهزند. حداقل پردازنده گرافیکی نیز ۵۴۰ آنویدیا یا 6650AMD است. ظرفیت حافظه پردازنده گرافیکی نیز حداقل باید دو گیگابایت باشد. در غیر این صورت برای انجام بازی‌های حرفه‌ای کاربر دچار دردسر می‌شود.

به این نکات باید طراحی ظاهری و نمای لپ‌تاپ را نیر اضافه کرد. چرا که این موضوع تاثیر روانی زیادی روی کاربر گذاشته و باعث اشتیاق وی به بازی می‌شود.

بازار لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در ایران
در بازار داخلی برندهای گوناگونی در زمینه عرضه لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی فعال هستند. برندهایی نظیر MSI،ASUS ،ACER ، LENOVO و... از برندهایی هستند که نمونه‌هایی باقابلیت و طراحی خاص برای کاربران گیم باز به بازار عرضه کرده‌اند. برخی از برندها نیز به طور خاص لپ‌تاپی برای گیمرها به بازار عرضه نکرده‌اند و هنگام مراجعه خریداران برخی از نمونه‌های حرفه‌ای خود را که کانفیگ بالایی دارند به عنوان لپ‌تاپ سری گیم معرفی می‌کنند. برخی از برندها مانند SONY نیز با این عقیده که برای کاربران گیم ابزارهایی نظیر کنسول‌های PLAY STATION به بازار عرضه کرده‌اند از عرضه لپ‌تاپ‌های گیمینگ به بازار خودداری کرده‌اند.
اما در هر حال بازار این کالا تنوع بالایی دارد. بگذریم از اینکه فعالان بازار به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرده‌اند که به دلیل رشد قیمت‌ها و کاهش تقاضا طی ماه‌های گذشته، میزان موجودی این دستگاه‌ها در بازار کاهش شدیدی یافته است. اما برندهای مطرح در این زمینه همچنان به ارائه محصول مشغولند.

به گفته علی اصحابیان، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ در بازار کامپیوتر پایتخت، در بین برندهای عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های مخصوص گیم MSI و ASUS از معروف‌های بازار هستند که ASUS لپ‌تاپ‌های سریG و برند MSI لپ‌تاپ‌های سری GT و GE را برای گیمرها به بازار عرضه کرده است. لپ‌تاپ‌های سری G برند ایسوس در حاضر در بازار به شدت کمیاب هستند و به همین دلیل مدل N46VM و K55 که از لحاظ کانفیگ (قابلیت‌های فنی) در حد مطلوبی هستند به عنوان جایگزین معرفی شده‌اند. در مورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI هم شرکت ماتریکس اعلام کرده است که در حال حاضر لپ‌تاپ‌های گیمینگ این برند در بازار به شدت کمیاب است. ولی محصولات جدید در راه هستند.

ACER هم لپ‌تاپ‌های سری V3 را برای گیمرها به بازار عرضه کرده است. LENOVO نیز با عرضه مدل Y500 در بین عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ سری از سرها درآورده است. برند SONY نیز با وجودی که به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد به دلیل عرضه کنسول‌های بازی برند سونی در بازار پیشنهادی در این زمینه به کاربران ندارد گفت، مدل SVE17135 که دارای کانفیگی بسیار بالا و صفحه نمایش 17 اینچ است برای گیم گزینه‌ای مناسب است. HP نیز مدل DV77200 را که از لحاظ کانفیگ در حد بالایی است و صفحه نمایش 6/15 اینچی دارد را گزینه مناسبی برای گیم معرفی کرد.

تگ ها لپ تاپ بازی کامپیوتر

خبرنامه - شبکه های اجتماعی