پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

محققان و کارشناسان عرصه فناوری در نظر دارند رایانه هایی بدون صفحه نمایش با قیمتهای نه چندان گزاف عرضه کنند که از دستگاه هایی که با فرمان صوتی کار می کنند پا را فراتر گذاشته اند.

دستگاه های بدون صفحه نمایش امروز مسئله قابل توجهی هستند اما در حقیقت غیرقابل دسترس نیستند.

گوگل پیش از این هم روی دستگاه هایی که با فرمان صوتی کار می کند کار کرده است، نوآوری اخیر این شرکت یعنی عینک گوگل در حقیقت کاملا به فرمانهای صوتی وابسته است و بدون یک صفحه نمایش معمول کار می کند.

تلفن جدید موتورولا شرکت گوگل که تحت عنوان موتو ایکس عرضه شده نیز تلفنی است که بیشتر گوش می کند و می تواند در صورت تمایل کاربر صرفا با اتکا به فرمان صوتی کار کند.

پس از آن برنامه جستجوی گوگل برای آی فن مطرح می شود که می تواند به فرمانهای صوتی پاسخ دهد.

اسکات هافمن رئیس گروه جستجوی گفتگو در گوگل گفت: داشتن دستگاه رایانه قدرتمند در داخل ماشین یا یقه لباس گزینه چندان گران قیمتی نیست، البته باید این را هم در نظر گرفت که چنین دستگاه هایی فاقد صفحه کلید و صفحه نمایش هستند.

اما آنچه گوگل تلاش به اجرای آن دارد اندکی متفاوت است. این شرکت امیدوار است که بتواند فرمانهای صوتی را حسی تر از استفاده امروز از صفحه کلید و صفحه نمایش کند.

هافمن گفت که وی و شرکتش می خواهد دستگاهی بسازد که تعامل با آن شبیه تعامل با یک فرد دیگر عادی باشد.

به جای این که از رایانه یا تلفن هوشمند مطلبی بخواهید و مجبور شوید چندین کلیک برای رسیدن به پاسخ صحیح داشته باشید این دستگاه در همان لحظه اول پیام اولیه را دریافت کند.

این گروه تحقیقات تلاش می کند راهی پیدا کند که طی آن کلمات در بافت درست معنی قرار گرفته تا دستگاه بتوانند بهترین پاسخ را به آن بدهند.

چالش نهایی یافتن راه هایی برای ادغام فرمان صوتی به استفاده روزمره است. امروز فرمان صوتی گزینه چندان محبوبی نیست و هنگام تصحیح اشتباهات نیز مشکلات بسیاری دارد.

درحالی که نتایج تحقیقات جدید گوگل در این رابطه تأثیر گذار است اما تاکنون هیچ دستگاهی عرضه نشده که هوش آن به قدری به کمال رسیده باشد که منعکس کننده گفتار انسان باشد.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی