پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

دانشمندان IBM یک نرم افزار برنامه نویسی جدید تولید کرده اند که رایانه ها را قادر به تقلید از فرآیند تفکر می سازد.

دو سال پیش IBM یک تراشه رایانه ای به نمایش گذاشت که از عملکرد فرآیند تفکر انسان الهام گرفته بود که با انرژی کم کار می کرد و حجم فشرده شده ای از مغز بود. این تراشه ها ارائه کننده سنگ بنای رایانه هایی هستند که می توانند از توانایی مغز تقلید کرده و برای پاسخ به حسگرهای زیستی توسعه یابند تا حجم وسیعی از اطلاعات را از منابع مختلف در یک زمان واحد تجزیه و تحلیل کند.

اما این تراشه ها نیازمند یک نوع بسیار متفاوت از مدل برنامه نویسی نسبت به آن چیزی است که در رایانه های امروز استفاده می شود.

مدل برنامه نویسی جدید IBM قالب عملکرد پیوسته رایانه های امروز را شکسته و برای محاسبات شناختی طراحی شده که می تواند نسل جدید از شبکه های حسگر هوشمند را فعال کند که توانایی مغز را برای ادراک، کنش و شناخت تقلید می کند.

دارمندرا مودها محقق اصلی و مدیر ارشد در بخش تحقیقات IBM گفت: ساختار و برنامه ها به طور نزدیک در هم تنیده شده اند، یک ساختار جدید نیازمند یک پارادایم برنامه نویسی جدید است.

وی افزود: ما تلاش می کنیم که یک زبان فرترن برای تراشه های محاسباتی سیناپسی تولید کنیم و درحالی که رایانه های امروز را تکمیل می کنیم، یک توانایی کاملا جدید تکنیکی در برنامه نویسی و به کار گرفتن سیستمهای جدید یادگیری در حال بارور شدن است.

مشهورترین نمونه محاسبات شناختی رایانه واتسون IBM است که در سال 2011 روی یک بازی فکر و تلاش می کرد دو حریف انسانی را شکست دهد. واتسن به زبانهای برنامه نویسی موجود برای تحلیل زبان طبیعی، شناسایی منابع، یافتن و تولید نظریه وابسته بود.

هدف بلند مدت IBM ساخت تراشی با 10 میلیارد عصب ( پردازشگر) و یک صد تریلیون سیناپس ( بایتهای حافظه) بوده است که تنها یک کیلووات انرژی مصرف می کند و دو لیتر حجم دارد.

IBM نمونه چشم انسان که از طریک یک ترابایت اطلاعات در روز کار می کند مطرح کرده است. محققان با استفاده از این مدل جدید برنامه نویسی می توانند عینکهای ویژه ای با حسگرهای صوتی و تصویری بسازند که می تواند اطلاعات اوپتیکال را پردازش کند. این امر به افرادی که از نظر بینایی معلولیت دارند این امکان را می دهد که مطمئن ترین مسیر را انتخاب کنند و در محیط با استفاده از بلندگوها و یا دستگاه های داخل گوش حرکت کنند.

این فناوری را می توان در اتومبیلها، دستگاه های تصویربرداری پزشکی، تلفنهای هوشمند، دوربینها و رباتها نیز به کار برد.

IBM نتایج تحقیقات خود را در همایش بین المللی مشترک شبکه های عصبی در دالاس ارائه می کند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی