پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

آن دسته از افرادی که تصور می‌کنند همسر آنها چیزی را پنهان کرده یا دوستانشان با آنها کاملا صادق نیستند، ممکن است جوابشان را با بررسی چگونگی کلمه‌بندی ایمیل‌های آنها پیدا کنند.

زبان مورد استفاده افراد در پیام‌هایشان می‌تواند بیشتر از آنچه فکر می‌کنند در مورد آنها اطلاعات ارائه کند.

پژوهش محققان دانشگاه کارنگی ملون نشان داد افرادی که حقیقتی را پنهان می‌کنند، از زبان فریبنده‌تر، کلمات دارای احساس منفی بیشتر و واژه‌های کمتری مانند «من» و «مال من» استفاده می‌کنند.

طول و کمیت ایمیلها نیز می‌تواند یک نشانه باشد چرا که افراد مرموز معمولا ایمیل‌های طولانی‌تر و بیشتر ارسال می‌کنند.

این نشانه‌ها در مورد دروغ با بررسی 62 بزرگسال بدست آمده که به اذعان خود یک حقیقت بزرگ را پنهان کرده بودند.بیش از نیمی از آنها یک راز عاشقانه را پنهان کرده، در حالیکه راز سایرین شامل چیزی در مورد خانواده، سلامت روانی، شغل یا قانون بود.

محققان به بررسی ایمیل‌های آنها در طول یکسال شامل ایمیل‌های پیش و پس از داشتن راز پرداختند.

یافته‌های این دانشمندان که در مجله Scientific American منتشر شده با یافته‌های پژوهش محققان دانشگاه تگزاس منطبق است.

آنها به بررسی ایمیل زنان مبتلا به حملات افسردگی پرداختند که تلاش می‌کردند این وضعیت را از دوستانشان مخفی کنند. محققان دریافتند که این زنان در زمان افسردگی نسبت به زنان سالم، ایمیل‌های بیشتری ارسال و از واژگان بیشتری در آنها استفاده می‌کردند.

آنها همچنین از کلمات با بار احساسی منفی کمتر و کلمات «من» بیشتری استفاده می‌کردند.

هر دو پژوهش در کنوانسیون سالانه انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شده‌اند

خبرنامه - شبکه های اجتماعی