پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

گرچه گوگل امسال در مقایسه با شرکت‌های دیگر از گجت‌های عجیب و غریبی رونمایی نکرده است اما خدمات جدید نرم‌افزاری که این ابرقدرت اینترنتی از سخت‌افزارهای مختلف و بدون محدودیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، نویدبخش دنیای جدیدی است که گوگل طراح آن است.

در حقیقت رویه ای که گوگل در پیش گرفته، تضمین کننده خدماتی است کاربردی که می تواند پاسخگوی طیف وسیعی از نیازهای کاربران در رده های سنی مختلف باشد.

وضع فعلی گوگل نشان می دهد این سرویس دهنده اینترنتی، اهداف زیادی برای رشد و ترقی در مقابل دیگر رقبا در سر می پروراند.

خدمات ارائه شده از طریق شبکه های اجتماعی، تلفن همراه و جستجوی اینترنتی و همچنین بالا بردن سطح رقابت با خدمات دیگر رقبا از جمله حوزه های کلیدی است که گوگل در آنها سرمایه گذاری کرده است.

این روزها و باتوجه به این که تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی، چگونگی استفاده کاربران از اینترنت را متحول کرده اند، اهمیت تصمیمات جدید گوگل بیش از پیش نمایان می شود.

شش گروه از خدمات جدید گوگل را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم و با هم می بینیم گوگل برای آینده کاربران اینترنت چه برنامه ای چیده است.

آلبوم دیجیتالی گوگل

 

سرویس عکس گوگل از جدیدترین خدماتی است که گوگل از آن رونمایی کرده و این سرویس امکانی برای نگهداری از تصاویر کاربران است که هر یک خاطره ای را در ذهن تداعی می کند.

این سرویس علاوه بر امکان به اشتراک گذاری، برای بهبود کیفیت تصاویر نیز امکاناتی را در نظر گرفته است.

در حقیقت Google Photo یک آلبوم عکس دیجیتال است که می تواند به طور خودکار کیفیت عکس هایی را که در آن افزوده اید، بهبود بخشد.

علاوه بر این سرویس عکس گوگل امکانات و ابزارهایی برای ترمیم و بازسازی عکس هایی با کیفیت پایین را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از ابزارهای کاربردی در دنیای عکاسی حرفه ای نرم افزارهایی است که امکان بازسازی صورت و به اصطلاح روتوش عکس را دارد.

گوگل در سرویس جدید ذخیره عکس خود برای این کار هم چاره ای اندیشیده است. این مجموعه خدمات به ابزارهایی مجهز است که می تواند پوست صورت را به طور خودکار در عکس تشخیص داده و کیفیت آن را اصلاح کند. اگر عضو گوگل پلاس هستید می توانید از این سرویس جدید گوگل استفاده کنید.

گوگل کیف پول شماست

 

گوگل به کاربران اینترنتی ثابت کرده می تواند گزینه مناسبی برای برقراری ارتباط با دنیای مجازی باشد. از نقشه هایی که درباره موقعیت مکانی دوستان، همکاران یا اعضای خانواده در اختیار شما قرار می دهد تا شبکه های اجتماعی که دنیای واقعی را پیش روی کاربران ترسیم می کند و... همه بیانگر این است که این سرویس دهنده اینترنتی عزمش را جزم کرده تا بزرگراهی امن و مطمئن برای رساندن شما به هر مقصدی در دنیای مجازی باشد، اما حالا دیگر گوگل دست در جیب شما کرده و به این ترتیب کاربران گوگل می توانند هرجا که باشند از طریق کیف پول الکترونیکی گوگل، هزینه هایشان را پرداخت کنند.

این سرویس کهGoogle Wallet نام دارد شیوه ای برای پرداخت الکترونیکی از طریق گوشی تلفن همراه و تراشه NFC است که کاربران از طریق وارد کردن اطلاعات کارتشان در تلفن همراه براحتی هزینه ها را پرداخت می کنند و در حقیقت با استفاده از این سرویس، تلفن همراه نقش یک کارت اعتباری را پیدا می کند.

هدیه گوگل به بازی خوارها

 

یکی دیگر از جدیدترین خدمات گوگل، سرویس بازی گوگل است که با هدف پاسخگویی به نیازهای بازی خوارهای دنیای دیجیتال طراحی و راه اندازی شده است.

این سرویس از نظر بسیاری از ویژگی ها شبیه سرویس مرکز بازی اپل است. به کمک این سرویس کاربران می توانند بازی های گروهی یا چند نفره را در دنیای مجازی تجربه کرده و رکوردهایی که ثبت می کنند در فضای مجازی ذخیره کنند.

علاوه بر این در سرویس بازی گوگل امکان ذخیره اطلاعات مربوط به مراحل طی شده در بازی در فضای ابری نیز گنجانده شده است.

این سرویس در حال حاضر برای تمام کاربران اندروید که نسخه سیستم عامل آنها جدید و به روز باشد قابل استفاده است و خبر جالب توجه برای دوستداران سرویس جدید بازی های آنلاین این شرکت این که در آینده ای نزدیک این سرویس از نسخه های مخصوص سیستم عامل iOS نیز پشتیبانی خواهد کرد.

هدف گوگل از ارائه سرویس بازی آنلاین این است که مشکلات شبکه ها را کاهش داده و عملکرد کاربران را تسهیل کند.

فروشگاه موسیقی آنلاین

 

سرویس موسیقی گوگل به کاربران این امکان را می دهد که فایل های موسیقی مورد نظرشان را روی فضای ذخیره سازی ابری گوگل بارگذاری کرده و در هر جایی به آنها دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این آنها می توانند با استفاده از نرم افزاری که به طور اختصاصی برای این سرویس طراحی شده از ابزارهایی مبتنی بر سیستم عامل اندروید برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنند حتی این سرویس پا را از این هم فراتر گذاشته و امکان خرید آلبوم ها و فایل های موسیقی مورد علاقه کاربران و افزودن آن به مجموعه موسیقی را که در این سرویس ذخیره کرده اند نیز فراهم کرده است.

یکی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این سرویس اتصال آن به سرویس کاربری گوگل پلاس است. به این ترتیب تا زمانی که صفحه گوگل پلاس شما فعال باشد، دوستانتان می توانند به فایل موسیقی که با آنها به اشتراک گذاشته اید گوش دهند.

این سرویس هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات دانلود ندارد و به محض این که موسیقی خریداری شده را به حساب کاربری تان اضافه کردید از طریق هر ابزاری می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

با گوگل صحبت کنید

 

شاید دیگر وقت آن رسیده که در سیستم های مخابراتی یک خانه تکانی اساسی داشته باشیم. امروزه کاربران دنیای دیجیتال به ابزارها و برنامه های مختلفی برای برقراری تماس های تلفنی از طریق اینترنت دسترسی دارند.

گوگل نیز برای این که همگام با دیگر بزرگان دنیای فناوری در این عرصه خدماتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد، سرویس Google Voice را راه اندازی کرده است.

سرویس گفت وگوی تلفنی گوگل این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد که از طریق اینترنت و حساب کاربری گوگل با دیگر کاربران گوگل تماس صوتی برقرار کنند یا برای آنها پیام بگذارند.

یکی از جدیدترین امکانات این سرویس این است که کاربران می توانند با استفاده از این سرویس بدون نیاز به نرم افزارخاصی مکالمات صوتی خود را ضبط و ذخیره کنند که می تواند سرویس کاربردی برای مصاحبه های صوتی باشد.

ماجرای گوگل و رایانه کوانتومی

سرویس RoboBrain از برنامه های آینده گوگل است. قرار است بر اساس این برنامه گوگل با همکاری ناسا دومین رایانه کوانتومی خصوصی ساخته شده در دنیا را خریداری کند تا بتواند از قدرت این رایانه در آزمایش های جدید هوش مصنوعی کوانتومی پرده برداری کند.

هدف از این برنامه توسعه هوش مصنوعی به شیوه جدیدی است که در یک رایانه کوانتومی توسط شرکت D-wave ساخته می شود.

این رایانه به محققان کمک می کند مدل های کارآمدتری برای حل مسائل گوناگون بسازند که می تواند انجام فعالیت های مختلف از تشخیص صوتی تا جستجوی اینترنتی و کاوش های زیستی را عهده دار شود.

این رایانه 3600 بار سریع تر از رایانه های معمولی کار می کند و محققان پیش بینی می کنند بتواند در حوزه های مختلف از مقابله با مشکلات و بحران های آب و هوایی تا درمان بیماری ها و کمک به ربات ها برای درک بهتر کلام انسان ها کاربرد داشته باشد.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی