پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

شرکت اتومبیل سازی تویوتا در نظر دارد از جدیدترین طرح مفهومی اتومبیل خود که با گاز تجدید پذیر هیدروژن کار می کند در نمایشگاه اتومبیل توکیو رونمایی کند.

این اتومبیل سواری دارای چهار صندلی است و برد آن به 500 کیلومتر می رسد که این میزان بیشتر از نسخه های قبلی اتومبیلهای پیل سوختی است.

براساس اعلام شرکت تویوتا در آستانه برگزاری نمایشگاه اتومبیل توکیو که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می شود، این اتومبیل جدید ظرف سه دقیقه از طریق مخزنهای گاز هیدروژن که در داخل اتومبیل قرار دارد شارژ می شود.

تویوتا بزرگترین تولید کننده اتومبیل جهان اعلام کرده است که نسخه های تجاری از این اتومبیل با سوخت هیدروژنی را در سال 2015 روانه بازار کند. این شرکت اظهار داشته است که تا زمان تعیین شده احتمالا صدها ایستگاه سوختگیری هیدروژنی در ژاپن، اروپا و آمریکا راه اندازی شده است.

اتومبیلهای هیدروژنی از مطلوبترین گزینه های اتومبیلهای سبز هستند چرا که این اتومبیلها هیچ چیز جز بخار آب از لوله های خود بیرون نمی دهند و می توانند با گاز تجدیدپذیر هیدروژن کار کنند.

دو مانع بزرگ در رابطه با خودروهایی که با پیل سوختی کار می کنند وجود دارد که تحلیلگران اظهار داشته اند ممکن است مشتریان را از خرید این اتومبیلهای به اصطلاح سبز دلسرد کند. این دو مانع یکی برد حرکتی آنها و دیگری زیرساخت سوختگیری آنها است. از سوی دیگر به نظر می رسد که قیمتهای بالا نیز می تواند خرید این اتومبیلهای سبز را با مشکلاتی رو به رو کند.

درحالی که پیش بینی شده است که تقاضای خرید اتومبیلهایی که انتشار کربن آنها کم است افزایش خواهد یافت، اما گفته می شود که پیشرفتهای فناوری در این عرصه نیز حیاتی به نظر می رسد چرا که استانداردهای انتشار کربن اتومبیلها در جهان محدودتر شده است.

غیر از تویوتا شرکت آلمانی بی ام دابلیو آلمان و دیگران نیز به بازار گسترده اتومبیلهای هیدروژنی چشم دوخته اند. هوندا، جنرال موتور و نیسان اخیرا همکاری را با فورد و دایمر برای تولید این خودروها آغاز کرده اند.

شرکت تویوتا همچنین در نظر دارد در نمایشگاه اتومبیل تویوتا که از 20 نوامبر تا اول دسامبر (29 آبان تا 10 آذر ماه) برگزار می شود یک نمونه تاکسی برای بازار ژاپنی معرفی کند که علاوه بر فناوریهای سبز توجه خاصی به جمعیت پیر این کشور خواهد داشت.

این تاکسی هیبرید دارای یک در الکترونیک کشویی است تا ورود و خروج را برای افراد روی صندلی چرخ دار و یا افرادی که با کالسکه کودک سوار می شوند تسهیل کرده باشد. یک صفحه نمایش روی صندلی های جلویی نصب شده و اطلاعات درباره مسیرها و نرخ کرایه  تاکسی روی آن به نمایش در می آید.


خبرنامه - شبکه های اجتماعی