پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

نمایشگاه خودروی توکیو که از بیست و نهم آبان آغاز می‌شود، چهل و سومین دوره از نمایشگاهی است که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

متخصصان صنعت خودرو پیش بینی کرده اند نمایشگاه امسال با هیجان ها و رکوردشکنی های جدیدی همراه باشد که می تواند این نمایشگاه را به یکی از متفاوت ترین نمایشگاه های برگزار شده در صنعت خودروتبدیل کند. این نمایشگاه عرصه ای برای رقابت و قدرت نمایی شرکت های بزرگ خودروسازی آسیا ازجمله نیسان، سوزوکی، میتسوبیشی، هوندا، هیوندا و سوبارو است.

بدون تردید ژاپن در صنعت خودرو پیشگام است و نمایشگاه خودروی توکیو فرصتی برای معرفی بهترین هایی است که این کشور به نمایش می گذارد؛ از خودروهای سبز تا ابرخودرو ها و فناوری های پیشرفته در صنعت خودرو از مهم ترین موضوعات بررسی شده در نمایشگاه امسال است.

مثلث مفهومی سوزوکی

خودروهای مفهومی معمولا عمر کوتاهی دارد و پس از رونمایی در نمایشگاه های بین المللی در نمایشگاه های محلی به ایستگاه آخر می رسد. البته گاهی نیز بخت با آنها یار است و پس از نمایشگاه های محلی به موزه ها منتقل می شود تا نمایشگر تاریخی از صنعت خودرو باشد.

نمایشگاه خودروی توکیو برای زنده نگهداشتن یاد این مدل های مفهومی راهی پیدا کرده است و آن هم این که فرصتی فراهم می کند این خودروها با تغییراتی اندک بار دیگر در نمایشگاه های معتبر فرصت حضور پیدا کنند. در حقیقت، مدل های مفهومی به نوعی بیانگر آینده صنعت خودرو بوده و هدف از معرفی آنها نوآوری در جهت پیشرفت صنعت خودروست.

البته در این بین گاهی تعدادی از مدل های مفهومی به خط تولید می رسند. سوزوکی درنمایشگاه امسال چند نمونه از بهترین محصولات جدیدش را به نمایش می گذارد. این شرکت از یک خودروی هیبریدی 4WD یا چهارچرخ متحرک دائمی، یک کراس اور کامپکت ( فشرده) و یک مدل مفهومی مینی کراس اور رونمایی می کند. کراس هایکر (Cross hiker) خودرویی بسیار سبک است که به یک موتور سه سیلندر یک لیتری مجهز شده است.

وزن این خودرو فقط 810 کیلوگرم است و گفته می شود جایگزینی برای مدل مفهومی خودروی رجینا خواهد بود که دو سال پیش معرفی شد. Xlander هیبریدی سوزوکی علاوه بر موتور الکتریکی، یک موتور احتراق داخلی 1.3 لیتری نیز دارد. این خودرو به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز است.

سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز هر دو به روش دستی و اتوماتیک امکان پذیر است. اما متخصصان صنعت خودرو بر این باورند مهم ترین پروژه این شرکت خودروسازی مدل مفهومی کراس اورمینی Hustler است که اگرچه ظاهری جمع و جور دارد، اما از فضای داخلی مناسبی برخوردار است که بر این اساس می تواند گزینه مناسبی برای زندگی به سبک ژاپنی ها باشد. سوزوکی از این خودرو به عنوان شاسی بلندی کارآمد یاد می کند.

ارتقای ایمنی خودرو در محصولات میتسوبیشی

میتسوبیشی قصد دارد در نمایشگاه امسال از سه خودروی مفهومی جدید رونمایی کند. نخستین خودروی مفهومی این شرکت خودروسازی، گرند کروز GC-PHEV است. این یک خودروی شاسی بلند هیبریدی است که به سیستم چهارچرخ متحرک دائمی مجهز شده است. این خودرو از یک موتور سوپرشارژ سه لیتری V6 و یک موتور الکتریکی با قدرت بالا تامین انرژی می کند. قدرت ایجاد شده در پیشرانه از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چهارچرخ خودرو منتقل می شود.

این خودروی مفهومی یک موتور الکتریکی با راندمان بالا و یک باتری با ظرفیت بالاست که می تواند نقش مهمی در افزایش محدوده کاربری آن در مناطق دور از ایستگاه های شارژ الکتریکی داشته باشد. به نظر می رسد از بین سه خودروی مفهومی میتسوبیشی، این خودرو گزینه مناسب تری برای رسیدن به خط تولید باشد.

مدل مفهومی دیگر، کراس رانر KR-PHEV نام دارد که یک خودروی شاسی بلند ترکیبی جمع و جور است. نیروی پیشرانه این کراس اور از طریق یک موتور 1.1 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم و یک موتور الکتریکی با ظرفیت بالا تامین می شود. طرح مفهومی سوم، یک خودروی چندمنظوره یا به عبارتی یک خودروی ون است که از نظر ویژگی های ظاهری می توان گفت تلفیقی از SUV و خودروهای MPV است.

برای این خودرو نیز یک پیشرانه هیبریدی طراحی شده است که شکل ظاهری پیله مانند آن تضمین کننده آسایش و راحتی سرنشینان خودرو است. این خودرو از آخرین فناوری ها در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت برخوردار است. ویژگی مشترک این سه خودروی مفهومی این است که به آخرین فناوری ها در زمینه ایمنی و سرگرمی سرنشینان مجهز است. جدیدترین بسته ارتقایی فناوری های ایمنی، امکاناتی متنوع از کروز انتخابی تا فناوری های کاهش دهنده برخورد از جلو و سیستم های هشداردهنده مسیر باریک را در اختیار رانندگان خودرو قرار می دهد.

هوندا S660 ، کم قدرت اما تند و تیز !

هوندا مانند بسیاری از دیگر شرکت های بزرگ خودروسازی عزمش را جزم کرده در نمایشگاه امسال قدرتمندانه حاضر شود. هوندا امسال با مدل های جدید مفهومی از جمله جدیدترین نسل خودروهای موسوم به ابرخودرو و مدل جدید خودروی شاسی بلند کراس اور شهری به میدان رقابت آمده است.

البته هوندا پیش از این نیز از مدل مفهومی این خودروی شاسی بلند شهری در نمایشگاه بین المللی آمریکا رونمایی کرده بود. این مدل جدید کراس اور هوندا به قدری باریک و جمع و جور است که می تواند براحتی در خیابان های باریک و کم عرض تردد داشته باشد.

تنها خودرویی که این شرکت بزرگ خودروسازی جزئیات آن را اعلام کرده مدل مفهومی S660 است که هوندا از آن به عنوان یک خودروی اسپرت در رده بندی کلاس مینی نام برده است. این خودروی دو نفره نسخه جدیدی از مدل مفهومی خودروی EV-2011 استر است که هوندا دو سال پیش به نمایش گذاشته بود و به نظر می رسد این خودرو الگویی برای ساخت خودروی جدیدی از این شرکت باشد که تا دو سال آینده در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

این خودرو به یک موتور بنزینی با حجم 660 سی سی مجهز شده است که نیرویی معادل 65 اسب بخار را از طریق جعبه دنده ای با سیستم انتقال پیوسته قدرت به چرخ های خودرو منتقل می کند.

قدرت این موتور خیلی زیاد نیست، اما از آنجا که وزن این خودرو حدود 900 کیلوگرم است، می تواند نیروی لازم برای یک رانندگی تند و تیز را تامین کند. این خودروی مفهومی براساس استانداردهای خودروهای موسوم به گروه Kei طراحی و ساخته شده است که داشتن موتوری با حجم کم ویژگی مشترک همه آنهاست. خودروهای این گروه طول و عرض کم و ارتفاع زیادی دارند. بنابراین در حالی که برای چند سرنشین فضای کافی دارند در شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد تردد را تسهیل می کنند.

ویژگی های ظاهری این خودرو نشان می دهد تا رسیدن به تولید انبوه فاصله زیادی ندارد. تنها نکته ای که ممکن است تولید انبوه این خودرو را دور از ذهن نشان دهد، ابعاد و اندازه آن است. چنانچه پیش از این نیز در نمایشگاه خودروی 2011، هوندا یک خودروی مشابه به نام رودستر EV را به نمایش گذاشته بود که این خودروی الکتریکی نیز در حد یک خودروی مفهومی باقی ماند و به تولید انبوه نرسید. هوندا در ابتکاری جالب تصمیم گرفته است در نمایشگاه امسال در غرفه هوندا تاریخچه ای از خودرو ها و موتور سیکلت های تولیدی هوندا را به نمایش گذارد.

تویوتا به دنبال تحرک و پویایی

تویوتا از جمله شرکت های خودروسازی است که توکیو را خانه خودش می داند. بنابراین تردیدی نیست هر آنچه در توان دارد به کار گیرد تا بتواند بهترین خودروها را در نمایشگاه امسال به نمایش گذارد. تویوتا با پنج خودروی مفهومی جدید و یک خوردوی اسپرت هیبریدی کوچک و جمع و جور در نمایشگاه امسال حاضر می شود که شاید بیش از هر چیز بازدیدکنندگان را به یاد فیلم های علمی ـ تخیلی بیندازد. تویوتا بر این باور است که این خودروها تصویری از چشم انداز و آینده نگری این شرکت بزرگ خودروسازی از تحرک و پویایی هر چه بیشتر انسان در جامعه آینده است که نشاط از رانندگی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

شعار انتخابی این شرکت هم Fun to Drive است. تویوتا FCV که تا دو سال آینده به تولید انبوه می رسد، از نخستین خودروهای هیدروژنی است که توانسته است به خط تولید قدم بگذارد. نام این خودرو، برگرفته از حروف ابتدایی واژه های Fuel cell drive است. به این ترتیب می توان به این نتیجه رسید در آینده ای نزدیک، دیگر فضایی برای قدرت نمایی خودروهای الکتریکی در این کارخانه بزرگ خودروسازی وجود نخواهد داشت.

تویوتاFV2 خودرویی است که می تواند با راننده ارتباط حسی برقرار کند. بنابراین در این خودرو از فرمان خبری نیست و هر گونه فرمانی از طریق حرکات بدنی راننده که برای خودرو شناخته شده است، اعلام می شود. این خودرو به سیستم های کنترل ترافیک شهری از قبیل فناوری های ارتباط با شبکه اینترنت و مخابرات و همچنین امکان ارتباط با خودروهای مجاور مجهز است که می تواند نقش مهمی در افزایش سطح ایمنی آن داشته باشد. تاکسی JPN محصول دیگری از این شرکت خودروسازی است که همه امکانات و تجهیزات داخلی آن با هدف تسهیل سفر و راحتی مسافران طراحی شده است.

در این تاکسی ها که سوخت مورد نیاز آنها را گاز مایع تامین می کند، نمایشگرهایی وجود دارد که مسیر رسیدن به مقصد مورد نظر را برای مسافران نمایش می دهد. تویوتا، مینی ون های Voxy and Noah را نیز برای خانواده ها در نظر گرفته که خودرویی کم مصرف و جادار است و افرادی که با محدودیت های حرکتی مواجه هستند هم می توانند براحتی صندلی چرخدار خود را در این خودروهای ون جا دهند.

در مقابل این خودرو، i- Road نیز رونمایی خواهد شد که یک خودروی تک نفره است و شاید بتوان آن را ترکیبی از یک خودرو و موتورسیکلت دانست. این خودرو نیز از حرکات بدنی فرد راننده دستور می گیرد.

 

خودروی پرنده

با این که سال هاست بشر به آرزوی دیرینه خود یعنی پرواز در آسمان دست یافته، اما تلاش برای یافتن راه هایی ساده و کاربردی تر برای پرواز همچنان پابرجاست. شاید یکی از هیجان انگیزترین آنها نیز تلاش برای ساخت خودروی پرنده باشد. بارها در فیلم های علمی ـ تخیلی یا حتی کارتون های مختلف دیده ایم که با فشار دگمه ای توسط قهرمان داستان، بال هایی از دو طرف خودروی او باز شده و به این ترتیب در آسمان به پرواز در می آید.

شاید اصلی ترین دلیل این توجه انسان به خودروی پرنده را ساده تر شدن پرواز و رفع محدودیت های فعلی برای آن دانست. تاکنون چند طرح مختلف برای طراحی و به کارگیری خودروهای پرنده در نقاط مختلف دنیا اجرا شده است.

برای نمونه خودروی پرنده ای به نام ترافوگیا (Terrafugia) که می تواند بال های خود را به صورت عمودی در دو طرف خودرو جمع کند یا موتورسیکلتی با نام PAL-V که توسط مخترعی هلندی طراحی شده است. اما بتازگی یک نوآور اهل جمهوری اسلواکی به نام «استفان کلاین» پس از 20 سال تلاش توانسته مدل جدیدی از خودروی پرنده را طراحی کند که از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است و شاید بتواند آخرین گام برای دستیابی به یک خودروی پرنده کارآمد تلقی شود. این خودرو که Aermobil نام دارد، به دو بال و نیز یک ملخ در انتها مجهز است و می تواند دو قابلیت حرکت روی زمین یا در آسمان را همزمان داشته باشد.

این خودروی پرنده مجهز به یک موتور 100 اسب بخار است که با آب خنک می شود و می تواند نیروی محرکه را به چرخ های جلو یا پروانه موجود در انتهای خودرو منتقل کند. وزن آئروموبیل بدون سوخت و سرنشین، حدود 450 کیلوگرم است. در جلوی راننده ـ خلبان ـ دو فرمان تو در تو قرار دارد. فرمان بزرگ تر ویژه رانندگی و فرمان کوچک تر قرار گرفته درون آن نیز ویژه پرواز است.

وقتی این وسیله وارد باند شده و برای پرواز آماده می شود، راننده ـ خلبان ـ دگمه ای را فشار می دهد و به این ترتیب بال ها از حالت تا شده خارج می شوند و در حالت آماده برای پرواز قرار می گیرد. طول این بال ها 8.2 متر است که تقریبا برابر با طول بال های هواپیماهایی با وزن و قدرت مشابه است. این وسیله در حالت پرواز حداکثر سرعتی برابر با 200 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و می تواند در نهایت تا 700 کیلومتر را بپیماید.

بدنه این خودروی پرنده، ترکیبی از فولاد و مواد کامپوزیتی است و درواقع شباهت زیادی به بدنه خودروهای مورد استفاده در مسابقات اتومبیلرانی سرعت دارد. همچنین برخلاف هوایپماهای شخصی که معمولا حجم زیادی از فضا را می گیرند، این وسیله به دلیل تاشو بودن بال ها، فضای چندانی را نگرفته و حتی می توان آن را در پارکینگ خانه نیز قرار داد.

همچنین براحتی می توان آن را همانند خودروهای معمولی به پمپ بنزین برد و سوخت آن را تامین کرد. طراح این خودروی پرنده اکنون در حال مذاکره برای جلب سرمایه گذار برای توسعه کار خود و تولید انبوه این وسیله است. با این حال شاید تنظیم مقررات جدید هوانوردی برای استفاده از این وسیله چند سالی طول بکشد.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت

    تندیس جشنواره

    pagerank