پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


مشاهده همزمان تصاویر 2 و 3 بعدی در یک نمایشگر



محققان آزمایشگاه شیرای در موسسه فناوری کاناگاوا در ژاپن نمایشگری با نام دو در سه بعدی (2x3D) ساخته اند که به کاربران خود این امکان را می دهد که به طور همزمان تصاویر را به صورت دو بعدی یا سه بعدی مشاهده کنند.

درحالی که سیستمهای سه بعدی معمولی از فیلترهای پلاریزه برای چشم راست و چپ استفاده می کنند این سیستم از یک الگوریتم ویژه تولید تصویر بهره برده است. تصاویر برای چشم چپ را می توان با چشم غیر مسلح و تصاویر در چشم راست را باید با فیلتر پلاریزه مشاهده کرد.

براساس اظهارات محققان، در سیستمهای سه بعدی کنونی وقتی عینک ویژه را از چشم خود بیرون می آورید تصاویر را به شکل تصاویر مضاعف و تار مشاهده می کنید، این سیستم با محاسبه زمان واقعی GPU این مشکل را رفع کرده است.

این سیستم دارای کاربردهای متعددی است که یکی از آنها تصاویر چند زبانه است. برای مثال ارائه یک مقاله به زبان ژاپنی را در نظر بگیرید، هنگامی که مخاطبان انگلیسی زبان هم در سالن نشسته اند. اطلاعات این مقاله را علاوه بر ژاپنی می توان به انگلیسی هم عرضه کرد. آنچه مهم تلقی می شود این است که همه به یک صفحه نگاه کنند و اطلاعات نمایش داده شده برای افرادی که عینک به چشم زده اند و افرادی که این عینکها را به چشم ندارد می تواند متفاوت باشد.

در رابطه با سخت افزار در این دستگاه دو پروژکتور عادی وجوددارد که باهم مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دو تصویر نمایش دهید هر دو تصویر را مشاهده می کنید. اگر این تصاویر از یک فیلتر عبور کند شما یک تصویر مشاهده می کنید.

در این  نمایشگر به عنوان یک فناوری نوید بخش و رو به بهبود می توان رنگهای پررنگ را مورد استفاده داد و کیفیت تصویر را بهبود بخشید.


تگ ها مشاهده همزمان تصاویر 2 و 3 بعدی در یک نمایشگر سه بعدی 3D

خبرنامه - شبکه های اجتماعی