پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش های عمومی          22 اسفند 1389 - 13 March 2011



حرکت بر مدار فناوری های روز دنیا، تولید محصولاتی با قابلیت های حرکتی بالا و در نهایت تامین نیاز بازارهای جهانی ۳ فاکتور مهمی است که بسیاری از تولیدکنندگان خودرو در کشورهای مختلف جهان سال هاست روی آن متمرکز شده اند، اما به نظر می رسد همزمان با توجه به ۲ فاکتور نخست، کارآمد بودن خودروهای تولیدی به نوعی که بتوان آنها را صرفا نه از قاب محصولات مفهومی دید یک اصل اساسی است که در خودروهای معرفی شده در این گزارش بخوبی دیده می شود.

شرکت خودروسازی لوتوس در مقایسه با برندهای شناخته شده دنیا سابقه چندان طولانی ندارد با این حال در چند سال اخیر و بخصوص در ۸ سال گذشته مدل هایی طراحی و روانه بازارهای جهانی کرده است که اکثر آنها در یک وجه، شباهت زیادی دارند: اسپرت سرعتی. با این حال می توان به این خودروها و بخصوص Evora S به عنوان یک محصول موفق و مبتنی بر پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا و در عین حال مناسب برای استفاده های درون شهری نگاه کرد. Evora S یک خودروی ۶ سلیندر سرعتی است که پایداری و فرمانپذیری ۲ مشخصه بارز آن محسوب می شود. در عین حال به نظر می رسد به فاکتور طراحی نیز توجه جدی شده باشد. گفته می شود طراحی برند این خودرو و مدلسازی های مربوط به آن چندین ماه طول کشیده است. نتیجه کار در نوع خود محصول جذاب و فوق آیرودینامیک بوده است. Evora S ظاهری کشیده دارد و نکته جالب این که شیشه جلوی خودرو تقریبا در راستای کاپوت آن قرار دارد.

این به معنای کاستن از مقاومت هوا تا حد قابل توجه است. در این خودرو ابتکار عمل جالبی دیده می شود و آن دکمه ای موسوم به دکمه اسپرت است، اما نقش این دکمه در سیستم موتوری خودرو چیست؟ راننده می تواند با فشردن این دکمه کوچک باز و بسته شدن سوپاپ های خودرو را به نوعی تنظیم کند و در نتیجه مصرف سوخت در آن تا حد زیادی بهینه می شود. توان موتور نیز در نوع خود چشمگیر است: ۳۵۵ اسب بخار برای خودرویی در این کلاس و سطح، توان چشمگیری به شمار می آید. در حقیقت می توان تصور کرد Evora S در میان بسیاری از خودروهای پرتوان در استفاده های درون شهری یک گزینه قدرتمند باشد. این خودرو البته وزن چندان زیادی هم ندارد و با وزنی در حدود ۱۴۴۰ کیلوگرم در رده خودروهای سرعتی و قدرتمند نسبتا سبک وزن به شمار می آید. همین وزن مناسب موجب شده است تا این خودرو صفر تا ۱۰۰ را تنها در ۸ / ۴ ثانیه طی کند. ۸ / ۴ ثانیه رکورد مناسبی است و از این نظر می توان آن را یک خودروی متوسط سرعتی با قابلیت های بالا از جمله فرمانپذیری مناسب توصیف کرد. فلزی که در ساخت بدنه این خودرو به کار گرفته شده، آلومینیوم است. این فلز یعنی سبکی در عین استحکام. از این رو بدنه Evora S را می توان مثال بارزی از خودروهای سبک و مقاوم امروزی برشمرد.

درون این خودرو نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. چرم به کار گرفته شده برای صندلی های این خودرو سفارشی است و گفته می شود عمر مفید آن دست کمی از عمر مفید خودرو ندارد. نمایشگری که در کنسول مرکزی این خودرو نصب شده است انبوهی از اطلاعات مورد نیاز و مفید برای راننده و سرنشینان را در اختیار آنها قرار می دهد. این اطلاعات از ارتباطات ماهواره ای گرفته تا جزئی ترین حال و روز خودرو خیال راننده و سرنشینان را از ایمنی خودرو راحت کرده است. در کل می توان Evora S را خودرویی کامل برای استفاده های درون و برون شهری دانست. توان موتوری خودرو چشمگیر است و این همان فاکتوری است که بسیاری از علاقه مندان به خودروهای سرعتی در اتوبان های شهری به دنبال آن هستند!

این خودرو کوچک است، البته کوچک در مقایسه با غول های تولید شده از سوی فراری، پورشه، لامبورگینی و غیره. با این حال در کنار جثه کوچک، وزن نسبتا زیادی دارد یعنی حدود ۱۷۵۰ کیلوگرم. در بررسی این خودرو و مقایسه آن با سایر خودروهای رقیب همواره باید به این نکته توجه داشت که GT R در زمره خودروهای کم جثه محسوب می شود.

ژاپنی ها که ارائه کننده این خودرو سرعتی محسوب می شوند عنوان گودزیلای غول کش را روی این محصول جدید گذاشته اند.

حداکثر توان این خودرو ۴۸۰ اسب بخار است. پس می توان این انتظار را داشت که نیسان GT R حداکثر سرعت چشمگیری نیز داشته باشد. نگاهی به صفحه کیلومترشمار این خودرو هرگونه حدس و گمانی را به واقعیت تبدیل کند؛ ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت. با این حال بعید به نظر می رسد این خودرو بتواند سرعت بیشتر از ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

همچون بسیاری از خودروهای لوکس و سرعتی امروزی، بدنه GT R کاملا آیرودینامیک است و این فاکتور نقش چشمگیری در کوچک بودن جثه آن داشته است. دقیقا به واسطه تلفیق فاکتورهایی از این دست بوده است که شتاب اولیه این خودرو رکورد قابل قبولی برای محصول تازه وارد نیسان به شمار می آید. GT R صفر تا ۱۰۰ را تنها در ۶/۳ ثانیه طی می کند. این سرعت و شتاب رویایی هر بیننده ای را به یاد خودروهای پرشتاب لامبورگینی، فراری و پورشه می اندازد، اما باید باور کرد که این خودرو در شرکت نیسان طراحی و ساخته شده است.

یکی از کارشناسان شرکت نیسان در معرفی این خودروی جدید گفته است که برای سوار شدن بر این خودرو باید مراقب بود چون پس از روشن کردن خودرو در کسر بسیار جزئی از زمان همه چیز به اوج می رسد، توان، شتاب و هیجان! ترمز این خودرو از نوع دیسکی ۱۵ اینچی است که در عقب و جلو به کار گرفته شده است. این فناوری به پایداری GT R در سرعت های بالا و بخصوص از زمانی که سطح جاده لغزنده است کمک زیادی می کند و موجب می شود راننده با خیال آسوده تری پدال ترمز را فشار دهد.

یکی از برگ های برنده اصلی این خودرو در مقایسه با خودروهای رقیب تقسیم وزن ایده آل آن است. تقسیم وزن جلو و عقب این خودرو حدودا ۵۴ به ۴۶ است. این نسبت ایده آل نقش زیادی در پایداری و فرمانپذیری خودرو داشته است. به روشنی پیداست که نیسان برای جلب توجه مشتریان و علاقه مندان به خرید خودروهای اسپرت سرعتی دست روی نقاطی گذاشته است که شاید از سوی سایر برندهای خودروساز کمتر مورد توجه قرار می گیرد. رنگ اصلی این خودرو مشکی است که این خود موجب جذاب تر به نظر رسیدن این محصول شده است، اما نکته اینجاست که قسمت های مختلف درون خودرو نیز به رنگ مشکی است. این منظره وهم انگیز نمایشی جذاب از فناوری های نوین است که اطلاعات بصری آن به طور لحظه به لحظه در نمایشگر مرکزی خودرو دیده می شود. نیسان حساب ویژه ای روی این موارد باز کرده است و در نظر دارد تا با استفاده از آن نمایش تازه ای از خود در دنیای خودروهای پرسرعت و قدرتی ارائه کند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی