پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش های عمومی          22 اسفند 1389 - 13 March 2011



اگر قرار باشد قدرتمندترین خودروی جهان را معرفی کنیم نه خبری از هامرهاست و نه بوگاتی و یا دوج های غول پیکر. این عنوان را صرفا می توان برای خودرویی در نظر گرفت که دسته کمی از یک تانک ندارد. Knight XV که به حق عنوان شوالیه را نیز یدک می کشد با برخورداری از مجموعه ای از پیشرفته ترین فناوری های حرکتی، ایمنی و قدرتی هم اکنون به عنوان قدرتمندترین خودروی جهان معرفی می شود، خودرویی که حتی تایرهایش از نظر استحکام دسته کمی از تایرهای هواپیما ندارد!

برای نخستین بار قرار است Knight XV در نمایشگاهی در اروپا در معرض دید عموم قرار گیرد. از آنجاکه این خودرو یک محصول خاص در دنیای خودروسازی مدرن به شمار می آید گروه های زیادی به دنبال دستیابی به آن بوده اند. از گروه های مافیایی گرفته تا قاچاقچیان اسلحه و انسان، تلاش هایی برای در اختیار گرفتن شمار زیادی از این خودرو انجام داده اند و از این روست که تاکنون Knight XV در نمایشگاه خاصی در معرض دید عموم گذاشته نشده است. با این حال قرار است در آوریل سال ۲۰۱۱ و همزمان با برگزاری نمایشگاه Top Marques موناکو، شوالیه نیز به نمایش گذاشته شود. البته از هم اکنون اقدامات امنیتی گسترده ای در محل برپایی این نمایشگاه در دست انجام است تا در حین برگزاری هرگونه تلاشی برای به سرقت بردن این خودرو خنثی شود.

در دنیای خودروسازی و در میان سنگین وزن ها نظیر شبح رولز رویس نهایتا با ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن سر و کار داریم اما Knight XV ورای تمامی پیش بینی هاست. این خودرو که بهتر است آن را یک خودروی جنگی یا تانک کوچک بنامیم به واسطه برخورداری از مجموعه ای گسترده از سیستم های امنیتی و زرهی بالغ بر ۶ تن وزن دارد. طراحان این خودرو تلاش زیادی کرده اند تا در حد امکان ضمن افزایش قابلیت های حرکتی و نظامی، وزن آن را در حد پایینی نگاه دارند با این حال کمتر از ۶ تن امکان پذیر نبوده است! نگاهی مقایسه ای میان Knight XV و یک دستگاه هامر بخوبی نشان دهنده بزرگی ابعاد این خودروست. گفته می شود یک شرکت کانادایی موسوم به Conquest Vehicles قدرتمندترین خودروی جهان یا همان Knight XV را با ترکیبی از زیبایی زبانزد مرسدس بنز آلمان و استحکام تانک شرمن روسیه تولید کرده است. یکی از نکات جالب توجهی که درباره این خودرو مطرح می شود شباهت خیره کننده بدنه آن به ساختار زرهی است. در حقیقت می توان آن را نوعی زره بالستیک از نوع نظامی دانست که در برابر انواع انفجارهای ناشی از نارنجک و تیربار مقاوم است.

این که سر و کله Knight XV از کجا پیدا شد به حدود ۲ سال پیش مربوط می شود. در آن موقع شرکت Conquest Vehicles از Knight X رونمایی کرد، خودرویی مقاوم در برابر انفجارهای خفیف که با استفاده از سوخت های زیستی حرکت می کند. با این حال تنها به جنبه نظامی بودن و تقویت شاسی آن توجه نشده بلکه اگر وارد این خودرو شوید (به جهت بزرگی بهتر است به جای عنوان سوار شدن از عبارت وارد شدن استفاده کرد!) با مجموعه ای جالب توجه از سیستم ها و امکانات لوکس روبه رو می شوید. از آن موقع تا به اکنون بالغ بر ۶۰ مورد اصلاحات و به روزرسانی درخصوص آپشن های امنیتی و لوکس این خودرو صورت گرفته است. در آخرین نسخه این خودرو که قرار است سال آینده در موناکوی فرانسه به نمایش گذاشته شود امکانات خیره کننده ای نظیر سیستم تشخیص بمب در زیر خودرو دیده می شود که با وجود آن راننده می تواند از وجود هرگونه بمبگذاری در مسیر حرکتی یا سایر سیستم های ردیابی که به گوشه ای از خودرو متصل شده باشد مطلع گردد.

رنگ مشکی به کار گرفته شده در شیشه خودرو از نوع الکترواستاتیک بوده که مزایای خاص خود را به همراه دارد. در ساخت این خودرو به کوچکترین نکات نیز توجه جدی شده است. به عنوان مثال لولاها با زاویه ای خاص درها را به بدنه متصل می کنند تا بدین ترتیب در گذر زمان و به واسطه استفاده طولانی مدت مشکلی به نام افتادگی درها روی ندهد. این ابتکار عمل به این دلیل صورت گرفته است چون درها وزن قابل توجهی دارند و گذشته از آن بر روی آنها مجموعه ای از سیستم های نظامی و ویژه تیراندازی نصب شده است.

اظهارنظرها و عباراتی که درباره این خودرو در روزهای اخیر مطرح شده در جای خود جالب توجه است. تلگراف در این خصوص می نویسد: Knight XVبیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب است که بیشتر از آن که دوست دارند، دشمنان زیادی در اطراف خود می بینند. پس بهتر است این دسته از افراد اقدامی برای خرید Knight XV انجام دهند! خودروی Knight XV با هزینه قابل توجهی درحدود ۳۲۵ هزار پوند ساخته شده است و به موتور ۸/۶ لیتری با ۱۰ سیلندر مجهز است که توان خروجی آن حدود ۴۰۰ اسب بخار است. گرچه در نمای کلی به نظر می رسد این خودرو ماکت بزرگتری از یک هامر باشد اما اگر با دقت بیشتری به این خودرو خیره شویم متوجه می شویم که مبنای ساخت آن فورد پیک آپ F۵۵۰ است.

گذشته از امکاناتی که گفته شد، به کارگیری دوربین دید در شب و بهره گیری از تایرهای مقاوم در برابر انفجار که تا مدت ها کارایی خود را از دست نمی دهند و همچنین سیستم های پیشرفته ضدسرقت به مجموعه قابلیت های Knight XV می افزایند.

برای هر یک از ۴ صندلی آن امکان استفاده از رایانه همراه در نظر گرفته شده است، حتی راننده! ۲ سرنشین عقب که گویی در یک سالن کوچک نشسته اند می توانند از نمایشگرهای تلویزیونی استفاده کنند. در این خودرو یخچال بزرگی نیز دیده می شود که فضای درون آن برای سرویس دهی به بیش از ۱۰ نفر نیز گنجایش دارد. یکی از قابلیت های جالب توجه این خودرو امکان انتشار دود از قسمت عقب آن در حین فرار با حداکثر سرعت است که در این شرایط امکان شناسایی خودرو و تعقیب آن کمی سخت می شود. همین قابلیت موجب شده تا در هفته های اخیر سفارش های مشکوکی از گوشه و کنار جهان به شرکت کانادایی تولیدکننده ارائه شود. مقامات این شرکت نیز اعلام کرده اند برای انتخاب مشتریان خود وسواس زیادی به خرج خواهند داد. جدای از این امکانات و در صورت تمایل خریدار امکانات دیگری نظیر صندوق کوچک مخصوص مرطوب نگاه داشتن سیگار و پرده های برقی بر روی این خودرو نصب می شود.

برای ساخت هر یک دستگاه از این خودرو که بخش های قابل توجهی از آن تنها با استفاده از نیروی دست انجام می شود ۱۲۰۰ ساعت زمان صرف می شود. نکته جالب توجه تر این است که بر اساس برنامه ریزی های از پیش انجام شده قرار است تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودروی شبه تانک ساخته شود. معمولا برای جاودانه شدن خودروهای برتر تعیین سقف تولید یک رویه عادی محسوب می شود اما در هفته های اخیر شرکت کانادایی تولیدکننده Knight XV با انبوهی از سفارشات مواجه شده است و از این رو ممکن است تغییراتی در سقف نهایی تولید این خودرو اعمال شود. گفته می شود در میان انبوه سفارش دهندگان چهره های برجسته و شناخته شده جهان نیز وجود دارند که در نظر دارند از این خودرو برای محافظت از خانواده و بستگان درجه اولشان استفاده کنند.

پرسشی که بسیاری از علاقه مندان به خودروهای خاص مطرح می کنند این است که کانادا به عنوان یک کشور خطرناک و مستعد حملات تروریستی محسوب نمی شود پس چرا قدرتمندترین خودروی جهان که از حیث برخورداری از سیستم های امنیتی و نظامی در دنیا نظیری ندارد باید در این کشور ساخته شود؟ پاسخ به این پرسش کار چندان سختی نیست.

کانادا از جمله کشورهایی است که در عراق و افغانستان نیروی نظامی دارد. این کشور برای باقیماندن در صف نخست تولید و صادرکنندگان سیستم های نظامی و تسلیحاتی چاره ای جز روی آوردن به پروژه هایی نظیر ساخت Knight XV ندارد.

● Knight XV در چند زاویه

خودروی Knight XV به موتور ۸/۶ لیتری با ۱۰ سیلندر مجهز است که توان خروجی آن حدود ۴۰۰ اسب بخار است.

یکی از قابلیت های این خودرو امکان انتشار دود از قسمت عقب آن در حین فرار با حداکثر سرعت است که در این شرایط امکان شناسایی خودرو و تعقیب آن کمی سخت می شود.

برای هر یک از ۴ صندلی آن امکان استفاده از رایانه همراه در نظر گرفته شده است حتی راننده! ۲ سرنشین عقب که گویی در یک سالن کوچک نشسته اند می توانند از نمایشگرهای تلویزیونی استفاده کنند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی