پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش های عمومی          08 آبان 1389 - 30 October 2010

10 پیشنهاد برای برنامه‌ریزی بهتر برنامه‌ریزی همیشه همه کارها را بهتر پیش می‌برد... هر چه برنامه‌ریزی دقیق‌تر باشد، کارها هم دقیق‌تر انجام می‌شود و زندگی هم روان‌تر پیش می‌رود. 1- لیستی از کارها و وظایفتان تهیه کنید؛ هیچ‌وقت به حافظه اعتماد نکنید. همه چیز را یادداشت کنید. بهتر است سه نوع لیست داشته باشید: روی یک کاغذ آ-4 هدف‌ها و مسائل بلندمدت را بنویسید؛ لیست بعدی را که مربوط به کارها و وظایف هفته و ماه است، در کاغذ بزرگ‌تری بنویسید؛ اما در یک کاغذ کوچک‌ می‌توانید وظایف روزانه را بر حسب اولویت یادداشت کنید. 2- روی انجام یک کار تمرکز کنید و قبل از این‌که سراغ کار دیگری بروید، آن را تمام کنید. 3- قبل از انجام یک کار، دورنمایی از روش‌های بهتر برای انجام آن در نظر بگیرید. زمانی که کار را شروع می‌کنید، باید آن را بر اساس بهترین روشی که در ذهن آماده دارید انجام دهید. نباید در هنگام انجام کار روش‌ها را مدام عوض کنید. 4- اتاق یا محل زندگی‌تان را مرتب کنید. در زمان انجام کارهای مهم تلفنتان را خاموش کنید یا روی پیغام‌گیر بگذارید. لوازم بدون استفاده را دور بریزید و محیط کارتان را خلوت کنید. 5- کتاب‌ها و جزوه‌های درسی را طبقه‌بندی کنید و هر کدام را بنا بر اولویت در دسترس قرار دهید. نباید وقت را برای پیدا کردن جزوه یا کتاب خاصی بیهوده تلف کرد. کاری کنید که مثل کامپیوتر فقط با یک کلیک به منابعتان دسترسی داشته باشید. 6- در میان انجام کارهای سنگین، زمانی را برای انجام کارهای سبک در نظر بگیرید، تا خستگی باعث اخلال در انجام کارهایتان نشود. حتماً زمانی را برای استراحت و انجام کارهای شخصی بگذارید. 7- برای انجام هرکدام از کارها مهلت تعیین کنید. بعد از پایان یک وظیفه آن را از لیست خود خط بزنید. این کار احساس بهتری به وجود می‌آورد و انگیزه انجام وظایف بعدی را بالا می‌برد. 8- در کنار مهلت‌ها، زمانی را برای تأخیر احتمالی در نظر بگیرید. در صورتی که وظیفه‌ای را بدون تأخیر به پایان رساندید، بر طبق برنامه عمل کنید و وقت‌گذرانی نکنید. 9- زمان شروع و پایان کارهایتان را بر طبق آمادگی ذهنی و بدنی انتخاب کنید. کارهای سنگین‌تر را به ساعاتی که آماده‌ترید واگذارکنید و کارهای سبک‌تر را به ساعاتی که آمادگی کمتری دارید. 10- به وظایفتان حمله کنید! به جای این‌که احساس شکار شدن داشته باشید، مثل یک شکارچی وظایفتان را شکار کنید و خلاص شوید!

خبرنامه - شبکه های اجتماعی