پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مهارت های شغلی          01 شهریور 1395 - 22 August 2016



چگونه با سرمایه کم کسب و کار خوب پیدا کنیم؟؟؟؟؟


از تاخیر در انتشار این مقاله عذرخواهی می کنم. فضای انتخاباتی کشور به گونه ای بود که حس کردم نباید در اون موقعیت به این مسائل فکر کرد.

هر وقت که صاحب سرمایه ای در حدود ۴ یا ۵ میلیون تومان می شویم، این فکر به ذهن مان خطور می کند که به وسیله آن کسب و کار جدیدی راه بیاندازیم. خیلی وقت ها هم این سرمایه ۱۰ یا حتی ۱۰۰ برابر این عدد است. ولی لطفن تا این مقاله را نخوانده اید تصمیم عجولانه نگیرید.

یکی از خوانندگان مقالاتم از من سوال کرده بود که با ۸ میلیون تومان می شود کارگاه تولیدی راه اندازی کرد یا خیر؟

پاسخ من این بود که این سوال اول نیست که باید پرسیده شود. با هزار تومان هم می شود کسب و کار راه انداخت. ولی نمی شود یک کارگاه تولیدی زد. هر مقدار پولی می تواند تبدیل به یک کسب و کار موفق شود. فقط مواظب باشید. انتظارتان به اندازه همان سرمایه باشد.

شما اگر با پنج میلیون تومان یک کسب و کار ده میلیونی راه بیاندازید، قوانین ریاضی تغییر نمی کنند. دقیقا در نیمه راه پول کم می آورید. این کسب و کار راه نمی افتد و پنج میلیون تومان خود را هم از دست می دهید.

در جریان هستم که مهندس مکانیک هستید و رشته تحصیل تان با تولید صنعتی جور در می آید. ولی پنج میلیون تومان برای تولید داشبورد ۲۰۶ کافی نیست.

در ادامه چند راه حل ارائه می کنم که می تواند مفید واقع شود:

در شروع کار، کسب و کارتان را خلاصه کنید:

یک مثال می آورم:

سوال: در شهرستان ما فراهم کننده عمده تسمه دینام پراید نیست. من می خواهم تولید کنم. سرمایه ام بر اساس تخمین هایی که زده ام کافی نیست. چه کار کنم؟

جواب: بالاخره در شهر شما تسمه دینام پراید به دست مغازه ها می رسد. ولی احتمالا به سختی و با قیمت بالاتر توزیع می شود. ابتدا تعداد محدودی تسمه دینام از مرکز استان خود تهیه کنید و بین مغازه ها توزیع کنید. اگر بازار خوبی بود و توانستید فروش را انجام دهید، تعداد بیشتری را دوباره خریداری و توزیع کنید. این کار را ادامه دهید تا هم به سودآوری خوبی برسد هم اعتبار خوبی کسب کنید. حال که اعتبار دارید جذب سرمایه برای شما آسان تر است. سرمایه ای از دوستان یا آشنایان جذب کنید و او را شریک کنید. حالا در کنار جنس اصلی، کالای خودتان را توزیع کنید و کم کم کالای خودتان را جایگزین کالای اصلی کنید.

marketing2

کسب و کار کم هزینه تری راه اندازی کنید:

چند نمونه از کسب و کارهای کم هزینه:

هدایای توریستی: اگر در شهرهای تاریخی زندگی می کنید، موقعیت خیلی خوبی را از دست می دهید اگر به بازار توریستی این شهرها توجه نکنید. یکی از اقوام ما به شهر پاریس رفته بود و وقتی به ایران بازگشت، تندیس کوچکی از برج ایفل را خریده بود که نورپردازی زیبایی داشت. وقتی کلیدش روشن می شد، رقص نور زیبایی به کار می افتاد. حدس می زنید که قیمت این آهن پاره چند؟ ۲۷ یورو ناقابل!

خوب وقتی من هم برای گردش به پاریس بروم دوست دارم نمادی از اون شهر رو با خودم به ایران بیاورم. تا حال چند جای ایران دیدید که نماد شهر تاریخی را به عنوان هدایای توریستی بفروشند؟

پس دست به کار بشوید.

بقالی محلی: اگر در مجتمع های مسکونی زندگی می کنید یا در محله ای هستید که بقالی نزدیک ندارد. هم فردا دست به کار شوید. خانم های خانه دار عاشق سوپرمارکت های نزدیک منزل با امکان ارسال سریع کالا هستند. معطل نکنید.

خشکشویی: سرمایه بیشتری می خواهد ولی کسب و کار تضمین شده ایست.

مثال هایی که ذکر شد تنها منابع مطمئن درآمدزایی نیستندو اما منظور من از بیان آن ها این بود که در هنگام نیاز به یک کسب و کار جدید از شرایط جغرافیایی محل زندگی خودتان بیشترین استفاده را ببرید. محل زندگی من شهرک اکباتان است. تعجب می کنید اگر به شما بگویم شهرک اکباتان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت تنها ۲ خشکشویی دارد و اصلن تعمیرگاه یا تعویض روغن یا تنظیم باد خودرو ندارد تعجب نمی کنید؟ اگر داشت، در زمان های مسافرت مثل عید میلیاردر می شد.

در کسب و کار دیگران شریک شوید:

بانک: نمونه قدیمی این مساله بانک ها هستند که با افتتاح حساب سرمایه گذاری سودی را از بانک دریافت می نمایید. اوراق مشارکت هم بد نیستند.

بورس: بورس تنها جایی است که یه سرمایه گذار با پنج میلیون تومان می تواند تراکتور تولید کند. البته با مشارکت با کلی سهام دار دیگر. البته اگر با اصول بورس آشنایی ندارید و از اوضاع بورس ایران مطلع نیستید ریسک نکنید و این گزینه را برای کاربلدها بگذارید.

سرمایه گذاری: شرکت رایانمهر که من مدیر آن هستم، سرمایه خوبی را به عنوان سرمایه در گردش در اختیار دارد. این به خاطر اعتمادی است که اقوام و دوستانم و همچنین کارمندان شرکت به مجموعه داشتند. آن ها به اندازه ای که نیاز بوده سرمایه در اختیار شرکت گذاشته اند تا شرکت به راحتی به معاملات و کارهای تولید خود بپردازد.

در میان آشنایان و افراد مورد اعتماد شما کسی هست که بتوانید پولتان را در کسب و کار وی سرمایه گذاری نمایید؟ البته حتمن کسب و کار وی را بررسی و حساب های بانکی اش را چک کنید.

دو نمونه که رایانمهر افرادی را در کسب و کار خود شریک کرده اینجا مطالعه کنید و دنبال نمونه های مشابه باشید:

پذیرش سرمایه گذار (نمونه سرمایه گذاری)

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کارت شارژ (نمونه راه اندازی یک کسب و کار کوچک)

در صورتیکه شما هم کسب و کاری را می شناسید که نیاز به سرمایه کم دارد لطفن آن را معرفی نمایید تا هم وطنان مان در سراسر کشور بتوانند از آن استفاده نمایند.

در ضمن اگر سوالی در جهت راه اندازی یک کسب و کار جدید دارید در زیر همین مقاله مطرح کنید، پاسخ خواهم داد.

نمونه کسب و کارهای جدید با سرمایه کم :

فرصت کارآفرینی با ایجاد بستر فروشگاهی صنایع دستی

فرصت کارآفرینی با فروش وسایل سرگرمی و دکوری

فرصت کارآفرینی با تامین کنندگی و خدمات کالاها

فرصت کارآفرینی با فروشگاه سیسمونی و پوشاک

فرصت کارآفرینی با سفارش اینترنتی صبحانه

فرصت کارآفرینی با فروشگاه اینترنتی دست‌سازه‌های هنری


فرصت ویژه جهت آموزش کسب وکار اینترنتی - 17 شهریور سال 95 






در فکر راه اندازی استارتاپ یا یک کسب و کار اینترنتی هستید؟
درآمد کمی دارید و به دنبال راهی برای افزایش درآمد خودتان هستید؟
کسب و کار یا وب سایت تجاری دارید اما فروش شما به میزان دلخواه شما نیست؟
تازه فارغ التحصیل شده‌اید و یا دانشجو هستید و دغدغه شما داشتن شغل یا کاری پر درآمد است؟
 

اگر پاسخ شما به هر یک از سوالات بالا مثبت است شرکت در همایش کسب و کار اینترنتی و برندینگ استارتاپ‌ها برای شما قطعا مفید خواهد بود.
آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از کسب و کارها یا وب سایت‌ها موفق‌ند اما بیشتر آن‌ها فقط هزینه‌های خود را تامین می‌کنند؟
واقعا راز موفقیت یک کسب و کار در دنیای امروز چیست؟


لینک ثبت نام

http://www.unp.ir/news/education/entrepreneurship-services/80727


تگ ها کسب و کار سرمایه و کسب و کار پیدا کردن کسب و کار با سرمایه کم فرصت کارآفرینی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی