پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مهارت های شغلی          04 بهمن 1391 - 23 January 2013



قبل از رفتن به يك همايش بخوانيد!

كنفرانس‌ها، نمايشگاهها و سمپوزيوم ها فرصت‌هاي خوبي هستند كه صاحبان شركت‌هاي بزرگ و كوچك و نمايندگانشان مي‌توانند با هم ديدار كنند، كسب و كارشان را معرفي نمايند و با همكاران و مشتريان بالقوه ملاقات داشته باشند.اين فرصت‌ها گاه بسيار مفيد، سازنده و صميمي هستند و گاه ناراحت‌كننده، وقت‌گير و بي‌نتيجه. هر دوي اين حالات بستگي به شمايي دارد كه در آن موقعيت و فرصت اجتماعي حاضر مي‌شويد. شايد بسياري از صاحبان كسب و كار ندانند كه اين فرصت‌ها چقدر مفيد هستند و بايد چگونه از آن‌ها استفاده كرده چگونه رفتار و برخورد نمايند. دراين‌جا چند نكته مهم و قابل توجه درباره اين موقعيت‌ها را ذكر مي‌كنيم:


مسئله اول كسب آگاهي واطلاعات راجع به اين سمينار يا كنفرانس بازرگاني و تجاري است. چه كساني در آن حضور خواهند داشت، قرار است چه كارهايي انجام شود، سخنرانان چه كساني هستند؟ برنامه و جدول زمان‌بندي چه طور تنظيم شده است؟ سپس فكر كنيد و ببينيد كه چطور وتحت چه شرايطي احساس راحتي خواهيد كرد؟ اگر يكي از كساني كه مي‌دانيد در آن جلسه حضور دارد، همراهتان باشد نگراني نخواهيد داشت؟ ترجيح مي‌دهيد شما نماينده و سخنگوي شركتتان باشيد يا فقط به عنوان يكي از مدعوين در سمينار شركت كنيد؟

براي اين كه اضطراب و نگراني كمتري داشته باشيد، درباره افرادي كه احتمالا با آنها برخورد خواهيد كرد، اطلاعات كسب كرده سعي كنيد آن‌ها را بشناسيد. همان‌طور كه مي‌دانيد، اينچنين رويدادهاي گروهي و اجتماعي فرصت‌هاي خوبي براي معرفي كسب وكار، يافتن شركاي مطمئن و حاميان مالي است. رمز موفقيت هم برقراري ارتباطات موثر و حاكي از اعتماد به نفس است كه معرف شركت و كسب و كار شما مي‌باشد. درباره سخناني كه شايد بين شما و آن فرد رد و بدل شود، فكر كنيد و نكات كليدي را به خاطر بسپاريد.

ممكن است وقتي كه جلسه شروع مي‌شود و نمايندگان شركت‌هاي گوناگون با هم ملاقات مي‌كنند، اندكي نگران شويد و با خود بگوييد كه بهتر بود اصلا نمي‌آمديد. بهترين راه رفع اين كسالت وتشويش اينست كه خود را وارد جريان فعاليت‌ها و صحبت‌ها و گفتگوها كنيد و با جمع همراه شويد. اگر قرار است اقدامي به صورت داوطلبانه انجام گيرد، داوطلب شويد. با اين كار هم نگراني و بي‌حوصلگي‌تان برطرف خواهد شد وهم اين كه بقيه شما را خواهند شناخت. يك علت نگراني در چنين جلسات و ميتينگ‌هايي ناآگاهي از مقدار دانش و معلومات و توانايي‌ها و امكانات بقيه است. عده‌اي حس مي‌كنند كه ضعيفترين عضو اين مجموعه‌اند و همه از آن‌ها برترند. به همين خاطر از شركت در فعاليت‌ها خودداري مي‌كنند. كناره‌گيري و انفعال نگراني را تشديد مي‌كند وبالاخره ديگران هم آن‌ها را اشخاصي با اعتماد به نفس ضعيف مي‌پندارند.

شركت در فعاليت‌ها باعث مي‌شود كه فرد نگران و مضطرب دريابد كه ديگران هم تفاوت چنداني با او ندارند. اندكي واقعا برجسته وتوانايند و درصد زيادي هم معلومات و تجربيات خوبي چون او دارند.

زماني كه پاي گفتگو و صحبت‌هاي چند جانبه به ميان مي‌آيد، در عوض اين كه مرتب به جملات و عبارات خودتان فكر كنيد و درباره درست و نادرستي‌شان نگران باشيد، به صحبت‌هاي ديگران گوش دهيد. اگر مرتب به حر‌ف‌هايي كه مي‌خواهيد بگوييد فكر كنيد، نمي‌توانيد همه سخنان اطرافيان را بشنويد و نكته‌هايشان را به ذهن بسپاريد. در اين حالت ممكن است موقع سخن گفتن‌ همان مسائل باز گوشده را يك بار ديگر بگوييد و لازم به گفتن نيست كه خجالت خواهيد كشيد.

ولي با دقت و گوش دادن به حرف و گفته‌هاي ديگر اشخاص حاضر در بحث، مي‌توانيد بهتر پاسخ داده جواب‌هاي دقيق، حساب شده و منطقي ارائه كنيد.

به علاوه افرادي كه مي‌تواند خوب صحبت كنند، روابط و تعاملات موثري را شكل دهند و با سخنانشان مطالبي فصيح و شيوا عرضه دارند، شنونده‌هاي بسيار ماهري هستند. آنها عجله‌اي در صحبت كردن ندارند بلكه گوش دادن را ترجيح مي‌دهند.

به اين نكته خوب دقت كنيد. زماني كه افراد خود را معرفي مي‌كنند، خوب گوش دهيد و اسامي آن‌ها را به خاطر بسپاريد و در جلسات بحث و گفتگو و در مكالمه‌هاي عادي و دوستانه، آن‌ها را به نامشان صدا بزنيد. اين كار هم دقت و توجه شما را مي‌رساند وهم صميميت فضاي گفتگو را بيشتر مي‌كند.

مسئله ديگر مربوط به پايان مكالمه‌ها و گفتگوهايتان با افراديست كه تازه با آن‌ها آشنا شده‌ايد. وقتي كه همه مطالب لازم بيان شدند و ديگر حرفي ضروري براي گفتن نماند، با عبارتي مناسب خداحافظي كنيد. برخي از چنين موقعيت‌هايي احساس ناراحتي مي‌‌كنند و به جاي خداحافظي و پايان دادن به گفتگو از مطالب نامربوط حرف مي‌زنند. عبارات از "ديدارتان خوشحال شدم" و "روز خوبي داشته باشيد" و "اميدوارم هميشه موفق باشيد،" مي‌توانند به آساني يك گفتگو را به پايان رسانند.

يادتان باشد كه هميشه كارت ويزيتتان را همراه ببريد. اهميت اين كارت‌ها در چنين موقعيت‌هايي بيش از هر زماني مشخص مي‌گردد. آدرس، شماره تلفن و آدرس ايميل روي اين كارت‌ها امكان برقراري ارتباط و تنظيم قرار ملاقات بعدي را فراهم مي‌آورند.

و در آخر اين كه آرام باشيد و از جلسه لذت ببريد. عده كثيري از كساني كه مي‌خواهند در چنين جلسات، همايش‌ها يا نمايشگاههايي شركت كنند، نمي‌توانند شب قبل از آن را درست بخوابند. يافتن و جلب مشتريان جديد، فروش وجلب شراكت و حمايت شركت‌هاي بزرگ، آن‌ها را آشفته و مضطرب مي‌‌كند. ولي اين موقعيت‌ها نه براي احساس اضطراب و نگراني بلكه براي لذت بردن است. هر قدر آرامتر و آسوده‌تر باشيد، هم از اين رويداد لذت خواهيد برد و هم اين كه در رسيدن به اهدافتان موفق‌تر خواهيد شد. مشتريان بالقوه و نمايندگان شركت‌هاي ديگر به يك نماينده نگران و آشفته اعتماد مي‌كنند يا با نماينده‌اي خوشحال، آرام و معتمد به نفس ارتباط برقرار نموده قول خريد، همكاري و شراكت مي‌دهند؟
مترجم: آذين صحابي


منبع: تفاهم

تگ ها قبل از رفتن به يك همايش بخوانيد!

خبرنامه - شبکه های اجتماعی