پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          23 اردیبهشت 1392 - 13 May 2013



شیوه های صحیح تست زدن برای کنکور

بسیاری ازعوامل هستند كه با وجود سادگی و سهولت اجرا، در موفقیت یا عدم موفقیت دانش‌آموزان دركنكور بسیار تأثیر گذارند ولی متأسفانه، اغلب مورد بی‌توجهی یا كم توجهی ما قرار می‌گیرند. در صورتی كه، استفاده‌ی صحیح از این عوامل و ابزار، می‌تواند راندمان زحماتی را كه كشیده‌ایم تاچند برابر، افزایش دهد.


از آن جا كه در مرحله ایی قرار گرفته ایم، كه آزمون‌های آزمایشی مرحله ای و جامع را در پیش رو دارید، درباره‌ی كارهایی كه باید برای حضور موفق وآرام در جلسه‌ی كنكور انجام دهید، گفتگو می‌كنیم تا با تمرین و تكرار آن ها در آزمون‌های آزمایشی، و هم چنین در كنكور اصلی، این ابزار را به راحتی به كار ببندید.

1-شیوه‌ی صحیح تست زنی:

دراین رابطه ابتدا باید به انواع سوالات دركنكور و تقسیم بندی آن ها توجه كرد:

الف) سؤالات ساده كه بایك بار خواندن سریع یا با یك راه حل كوتاه و ساده به پاسخ آن ها دست پیدا می‌كنید.

ب) سؤالات نیمه مشكل كه نیاز به راه حل طولانی دارند و در مرحله دوم پاسخ‌گویی خواهند شد را، با علامت (+) در کنار آن ها از باقی سؤالات جدا سازید.

ج) سؤالات مشكل كه درصورتی كه وقت اضافه داشتید، باید به آن ها پاسخ دهید و دركنار آن ها علامت (-) قرار می‌دهید.

با توجه به تقسیم بندی فوق، شروع به خواندن سریع سوالات می‌كنیم و دراین مرحله سؤالات دسته الف(درهمه‌ی دروس) را پاسخ می‌دهیم و سؤالات قسمت (ب ) و (ج) را علامت گذاری می‌كنیم.

پس ازپایان این مرحله، سؤالاتی را كه با علامت (+) مشخص شده‌اند حل می‌كنیم و در صورتی كه وقت اضافه‌ای داشتیم و در مرحله‌ی بعد، به حل مسائلی كه باعلامت (-) مشخص شده‌اند می‌پردازیم.

در مراحل فوق به چند نكته مهم توجه كنید:

اول:

احتمال دارد در بعضی از آزمون ها سؤالات به نحوی چیده شده باشند كه شما نتوانید به چند سؤال اول، پاسخ بدهید. دراین صورت با حفظ خونسردی، این سؤالات را علامت گذاری نموده و به سراغ سؤالات بعدی بروید.

اگر با چنین آزمونی مواجه شدید، از طراحان سؤال ایراد نگیرید، این امر ممكن است در كنكورهای سراسری و آزاد نیز اتفاق بیافتد.

دوم:

در مرحله‌ی اول، سؤالات قسمت الف، درمرحله‌ی دوم سؤالات قسمت (ب) و در مرحله‌ی سوم سؤالات قسمت (ج) را پاسخ دهید و سؤالات را به ترتیب دفترچه سؤال جواب بدهید.

سوم:

سعی كنید به ترتیب دفترچه پاسخ بدهید مگر آن كه در درسی فوق العاده ماهر هستید.این مورد را بایك مشاور زبده درمیان بگذارید.

چهارم :

در صورت كمبود وقت، به سراغ دروسی كه ضریب بالاتری دارند، بروید.

پنجم:

فقط سؤالاتی را جواب بدهید كه به جواب آن ها اطمینان دارید.

2-آرامش در لحظه شروع آزمون:

معمولاً دانش آموزان در لحظه شروع آزمون، با دستپاچگی مواجه می‌شوند، سریع شروع به پاسخ‌گویی تست ها می‌كنند. و همین امر باعث می شود چند دقیقه‌ی ابتدای آزمون را از دست بدهند و سؤالات ابتدایی را با آرامش و تمركز حواس كمتری پاسخ بدهند. بارعایت نكات زیر، این اضطراب بی مورد را از خود دور كنید:

الف) تفكر مثبت داشته باشید و به خودتان بگویید: «حتماً موفق خواهم شد. همه چیز برای موفقیت من فراهم است».

ب) نفس عمیقی بكشید.

ج) خونسرد باشید و حس سرحال بودن و نشاط را درخود القاء كنید.

د) نگاهی به دوروبرخود بیندازید و بر محیط جلسه‌ی آزمون مسلط شوید.

هـ) هنگامی‌ كه اعلام شد: « داوطلبین، آزمون را آغاز كنید»، مضطرب نباشید، زیرا لحظه‌ی نتیجه‌گیری و موفقیت شما فرا رسیده است، كمی صبر كنید تا داوطلبین دیگر برگه ها را از روی زمین بردارند، سپس به آرامی برگه‌ی خود را از روی زمین بردارید، چند نفس عمیق بكشید و با توكل برخدا و استعانت ازائمه‌ی اطهار، پاسخ گویی به سؤالات را آغاز كنید.

3-زمان:

برای اینكه هنگام پاسخ‌گویی به سؤالات، گذر زمان شما را اذیت نكند و درعین حال هر چند وقت یكبار بتوانید زمان را كنترل كنید، ساعت خود را از دستتان باز كرده و در جیبتان قراردهید. سعی كنید ساعت مچی شما از نوع كامپیوتری و دیجیتالی باشد كه دقایق رابه شما دقیق‌تر نشان می‌دهد .









تگ ها شیوه های صحیح تست زدن کنکور تست کنکور

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی