پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / زبان خارجی          10 اردیبهشت 1392 - 30 April 2013


آزمون آیلتس

International English Language Testing System - IELTS

آیلتس (IELTS) برگرفته از International English Language Testing System می باشد که در واقع مجموعه  تستی استاندارد جهت بررسی وضعیت زبان انگلیسی فرد در چهار بخش Speaking و Writing و Reading و Listening می باشد و برای ارزیابی سطح زبان جهت اخذ پدیرش تحصیلی و مهاجرت به کار برده می شود. این آزمون از طریق مراکز آزمون بیش از 800 مکان در بیش از 130 کشور جهان برگذار می شود. IELTS  توسط موسسات دانشگاهی کشورهای استرالیا، بریتانیا، کانادا، ایرلند، نیوزیلند و آفریقای جنوبی و بیش از 3،000  موسسات دانشگاهی در ایالات متحده، و سازمان های مختلف حرفه ای در زمینه پزشکی و حقوق و ... پذیرفته می شود، همچنین شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا ، نیوزیلند و کانادا است.

انواع آزمون آیلتس:

آیلتس آکادمیک یا دانشگاهی (Academic IELTS): جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی انگلیسی زبان استفاده می شود.
آیلتس جنرال یا عمومی (General IELTS): این مدرک برای کسانی است که قصد مهاجرت و اقامت در کشور های انگلیسی زبان را دارند و یا برای به دست آوردن تجربه کاری به کار می آید، عموما این آزمون راحت تر از آیلتس اکادمیک می باشد.

موارد آزمون آیلتس و زمان آنها:

Listening ،Reading ،Writing  و Speaking نمره امتحان را در برمیگیرد، که در آزمون فرم گزارش IELTS TRF نشان داده می شود. مهارت های Listening و Speaking آکادمیک و جنرال یکی است، در حالی که Reading و Listening در آکادمیک مشکل تر از جنرال می باشد.

Reading:

آزمون این بخش 60 دقیقه ای در آیلتس دانشگاهی از سه بخش تشکیل شده، به طور معمول، 3 متون با 13 یا 14 سوال در هر متن و مجموع 40 پرسش می باشد. آزمون عمومی نیز دارای 3 بخش است، با این حال متن ها کوتاه تر است و می تواند تا 5 متن نیز وجود داشته باشد.

Listening:

این بخش 30 دقیقه ای شامل چهار بخش شنیداری می باشد که فقط یکبار شنیده می شود و متقاضیان فرصت مرور و نگاه اجمالی بر صفحه سوالات خود را دارند.
Reading: آزمون این بخش 60 دقیقه ای در آیلتس دانشگاهی از سه بخش تشکیل شده، به طور معمول، 3 متون با 13 یا 14 سوال در هر متن و مجموع 40 پرسش می باشد. آزمون عمومی نیز دارای 3 بخش است، با این حال متن ها کوتاه تر است و می تواند تا 5 متن نیز وجود داشته باشد.

Writing:

این بخش 60 دقیقه می باشد که از دو بخش تشکیل شده است. در بخش اول، در آیلتس دانشگاهی، داوطلبان می بایستی یک نمودار یا دیاگرام را توصیف کنند. در آیلتس عمومی، نوشتن یک نامه مورد نظر است.بخش دوم که زمان بر است، نوشته ای به صورت یک مقاله است.

Speaking:

11 تا 14 دقیقه زمان آزمون صحبت کردن می باشد که شامل سه بخش است. بخش اول به شکل مصاحبه ای است که در طی آن داوطلبان ممکن است در مورد سرگرمی های خود، اوقات فراعتشان، دلایل دادن امتحان IELTS  و همچنین دیگر مباحث عمومی مثل لباس ، وقت آزاد، کامپیوتر و اینترنت و یا خانواده سوال می شوند. در بخش دوم یک کارت موضوع به داوطلبان داده می شود و سپس یک دقیقه زمان برای آماده شدن دارند و پس از آن باید در مورد موضوع داده شده صحبت کنند. بخش سوم شامل بحث بین ممتحن و داوطلب می باشد، که به طور کلی در مورد مسائل مربوط به موضوعی که در قسمت 2 صحبت کرده است می باشد.

نمرات آزمون آیلتس:

نمره این آزمون دو هفته بعد از امتحان مشخص می شود که توضیحاتی در مورد نشان دهنده سطح زبان انگلیسی فرد در چهار بخش آورده شده و نمره کل نیز ذکر شده است. نمره این امتحان از 1 (بسیار ضعیف) تا 9 (ماهر) می باشد. نمره مورد قبول جهت اخذ پذیرش و ادامه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه یا موسسه علمی از 5 تا 7.5  به بالا می باشد. معمولا برای تحصیل در دوره های لیسانس نمره 6، فوق لیسانس نمره 6.5 و دکتری نمره 7 به بالا نیازمند است. تاپترین دانشگاه ها با شرایط ویژه آیلتس 8.5 را برای تحصیلات دانشگاهی قبول می کنند.

مدت زمان اعتبار نمره آیلتس:

آزمون IELTS تصویر دقیقی از مهارتهای زبانی فرد را در یک زمان معین نشان می دهد. به همین دلیل، اعتبار نمره تا دو سال قابل قبول خواهد بود مگر آن که اثبات کند که نامزد فعالانه این مهارت را حفظ کرده است و یا زبان انگلیسی خود را طی این مدت بهبود داده است.

 

 

 

تگ ها آزمون آیلتس

خبرنامه - شبکه های اجتماعی