پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / زبان خارجی          21 اردیبهشت 1392 - 11 May 2013


آزمون BMAT

Biomedical Admissions Test - BMAT
آزمون زیست پزشکی یا BMAT برگرفته از Biomedical Admissions Test می باشد، این آزمون جهت بررسی استعداد های افراد در زمینه پذیرش پزشکی، دامپزشکی و یا علوم زیست پزشکی در برخی از دانشگاه های انگلستان استفاده می شود. این آزمون جانشین آزمون علوم پزشکی و دامپزشکی(MVAT)  شده است. دانشگاه های آکسفورد در زمینه پزشکی و فیزیولوژی، دانشگاه کمبریج برای پزشکی و علوم دامپزشکی، دانشگاه کالج لندن برای پزشکی، کالج سلطنتی در علوم دامپزشکی، دانشگاه UCL برای پزشکی، دانشگاه بریستول برای علوم دامپزشکی، امپریال کالج لندن و دانشگاه منچستر نیز برای پزشکی این آزمون را جهت ورود به دانشگاه الزامی می دانند. امروزه برخی از دانشگاه ها مانند منچستر آزمون UKCATرا جایگزین BMAT کرده است.

موارد تشکیل دهنده آزمون BMAT

بخش اول، استعداد و مهارت ها: شامل 35 سوال چند گزینه ای یا سوالات با جواب کوتاه می باشد و آزمون مهارت های عمومی در حل مسئله، درک استدلال، تجزیه و تحلیل و استنباط داده ها است. این بخش 60 دقیقه طول می کشد.
بخش دوم، دانش علمی و برنامه های کاربردی: شامل 27 سوال چند گزینه ای یا سوالات با جواب کوتاه می باشد. این آزمون، توانایی داوطلب را در زمینه دانش علمی و به طور معمول در علوم مدرسه غیر تخصصی و دوره های ریاضی و از جمله برنامه دروس ملی مورد بررسی قرار می دهد. این مرحله نیز 30 دقیقه طول می کشد.
بخش سوم، تکلیف نوشتن: نوشتن در مورد یک مقاله انتخابی از 4 مقاله می باشد، که جهت ارزیابی توانایی نوشتن در زمینه توسعه و سازماندهی ایده ها و ارتباط آنها به صورت مفید و مختصر می باشد. زمان مورد نظر برای این بخش 30  دقیقه می باشد.

امتیاز دهی در آزمون BMAT

نمرات بخش اول و دوم از 1 تا 9 می باشد. بخش سوم که شامل نوشتن یک مقاله است از 0 تا 5 نمره دارد که نمره آن به صورت A,C,E نشان داده می شود.

 

 

 

تگ ها آزمون BMAT

خبرنامه - شبکه های اجتماعی