پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / زبان خارجی          11 اردیبهشت 1392 - 01 May 2013


آزمون PLAB

Professional and Linguistic Assessment Board test - PLAB
PLAB، آزمون ارزیابی حرفه ای و زبانی، که برگرفته از Professional and Linguistic Assessment Board test می باشد. این آزمون توسط شورای عمومی پزشکی بریتانیا(General Medical Council)، برای پزشکان خارج از کشور انگلستان و اتحادیه اروپا در زمینه اشتغال آنها در شغل پزشکی در انگلستان مورد نیاز می باشد. در واقع PLAB میزان کارایی، مهارت و تسلط و تخصص پزشکان را درزمینه علم پزشکی به زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می دهد و پزشکان ایرانی بدون داشتن این مدرک نمی توانند در انگلستان کار کنند.

پزشکان می بایستی ابتدا در GMC ثبت نام نمایند و آزمون PLAB را نیز با موفقیت بگذرانند. داوطلبان برای شرکت در این آزمون بایستی مدرک آیلتس با نمره 7، حتما داشته باشند. مدت زمان آزمون 3 ساعت و چهل و پنج دقیقه می باشد.

بخش های آزمون PLAB:

قسمت اول: آزمون اول در داخل انگلستان و برخی کشور های جهان، از جمله مصر، هند، پاکستان، نیجریه، سری لانکا، بنگلادش و ... برگذار می شود. این آزمون در انگلستان 4 بار در سال و در کشورهای دیگر 2 بار در سال برگذار می شود. سوالات این آزمون کامپیوتری بوده و شامل EMQ و SBA می باشد، که محتوی 200 پرسش می باشد و ممکن است شامل تصاویر ، الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) و اشعه ایکس و ... باشد. مدت زمان این امتحان سه ساعت می باشد.


قسمت دوم: این آزمون فقط در انگلستان و در شهر منچستر و به صورت مصاحبه ای برگذار می شود. این بخش شامل معاینات بالینی ساختاریافته عینی(OSCE)  است. پزشکان در این دوره، در زمینه تاریخچه علم پزشکی، معاینات بالینی، مشاوره بیماران، خرید و فروش سناریوهای مختلف نامحسوس و مشکلات پزشکی سوال مطرح می شود و مهارت های آنها باید بیشتر از معلومات و دانش آنها باشد. مهلت پزشکان برای گذراندن قسمت دوم، سه سال بعد از قسمت اول می باشد.

مدارک مورد نیاز آزمون PLAB:

  • PMQ یا صلاحیت پزشکی اولیه قابل قبول
  • مدرک آیلتس با نمره بالای 7 (هر مهارت speaking، listening، reading و writing حداقل باید 7 باشد)
  • نامه GMC
  • دوره انترنی حداقل یکساله
  • تجربه کاری تخصصی دو ساله، در رشته مورد نظر در بیمارستان های آموزشی معتبر


تگ ها آزمون PLAB

خبرنامه - شبکه های اجتماعی