پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 97 نتایج ارشد 97 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 97 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 97 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مديريت          20 امرداد 1392 - 11 August 2013


یک تیم کاری موفق بسازید




قهرمان شدن، قهرمان ماندن و به طور کلی داشتن حس قهرمانی به ورزش خلاصه نمی شود و در هر تیم کاری نیاز است که حس و شخصیت قهرمانی وجود داشته باشد.

برای اینکه در یک تیم کاری خصوصیات و شخصیت قهرمانی وجود داشته باشد، باید از یک سری اصول پیروی کرد و برخی توصیه ها را به جان و دل شنید و اچرا کرد.

گزارش پیش رو 7 ویژگی یک تیم کاری قهرمان را بیان می کند. تیمی که اگر مدیر، سرپرست یا بزرگترش این موارد را رعایت کند، هم خود ویژگی های قهرمان را دارد و هم به کارمندانش داشتن این شخصیت را می آموزد.

1. هرگز از پیگری و دنبال کردن خسته نشوید

بگردید. خوب هم بگردید. باور کن ارزش دارد که زمان و حتی هزینه صرف کنید برای اینکه بهترین گزینه را انتخاب کنید و به استخدام در آورید.

عجله کردن در پروسه استخدام کردن افراد می تواند چه به لحاظ مادی و چه از جنبه معنوی ضررهای بیشتری نسبت به زمان و سرمایه ای داشته باشد که شما برای پروسه استخدام هر فرد می گذارید.

تست کردن توانایی کار تیمی و حس رقابت از جمله الزام های فرایند استخدام هستند.

2. روی فرایند مصاحبه وقت و سرمایه بگذارید

مصاحبه استخدامی را سرسری نگیرید، چراکه بسیاری از نقاط قوت و ضعف داوطلب فرصت شغلی مد نظر شما در همین مرحله خود را نمایان می کنند.

نحوه پاسخ دادن فرد به سوالات شما، واکنشی که نسبت به درخواست های تان دارد و حتی نوع لباس پوشیدن مصاحبه شونده می تواند به شما به عنوان مدیر در تصمیم گیری بهتر بسیار کمک کند.

3. به خاطر یک ویژگی خاص استخدام کنید

دنبال ویژگی یا توانایی خاص در کارجو باشید. کسی که بتواند حضور در یک تیم را قبول کند، کسی که انگیزه رقابت با دیگران را داشته باشد، کسی که اهداف شرکت را اهداف خود بداند و کسی که ویژگی هایی از این دست داشته باشد، می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

4. کارمندان جدید را در موقعیت های سخت قرار ندهید

همان اول کاری از کارمندتان نخواهید معضلاتی را که شما در چند ماه گذشته با آن برخورد کرده اید حل کند. این باعث می شود کارمند بی نوا در ابتدا سرخورده و بی انگیزه شود و بعد هم کلا عطای کار کردن را به لقایش ببخشد و برود.

در هر مقطعی انتظار بجا و به حق از او داشته باشید و ابتدا صبر کنید تا با فضا و شرایط خو بگیرد، بعد مشکلات را روی سرش بریزید.

5. الگوی SMART را برای اهداف خود برگزینید

جاه طلب بودن خوب است، اما به شرطی که اهداف تان مشخص و قابل شمارش باشند. از الگوی SMART در تعیین اهداف خود استفاده کنید. اهداف شما باید خاص (Specific)، قابل اندازه گیری (Measurable)، قابل اجرا (Actionable)، نتیجه محور (Results Oriented) و دارای بازه زمانی مشخص (Time Bound) باشند.

6. قدرت و اختیار ببخشید

این اختیار را به کارمندتان بدهید که آنچه فکر می کند بهترین است را به اجرا درآورد. این به معنای عدم نظارت و سرکشی نیست، بلکه در راستای تزریق اعتماد به نفس و قدرت باور در کارمند است.

وقتی کارمند خودش اختیار برخی کارها را داشته باشند، هم توانایی اجرایی خودش بالا می رود و هم خیال شمای مدیر راحتتر می شود.

7. احترام بگذارید

به دیگران احترام بگذارید. نه اینکه جلوی آنها خم و راست شوید، بلکه سعی کنید به این باور برسید که لزومی ندراد همه مثل شما فکر کنند، مثل شما کار کنند و مثل شما زندگی کنند.

حریم خصوصی افراد را رعایت کنید و با آن برخورد محترمانه داشته باشید. کمتر تعیین تکلیف کنید و زور بگویید

همه اینها را که رعایت کنید، خواهید دید که یک تیم قهرمان با ویژگی های قهرمانی ساخته اید.

منبع:بانکی

تگ ها مدیریت مقالات مدیریت موفقیت مدیر موفق

پر بازدیدترین مديريت

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت

    تندیس جشنواره

    pagerank