پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مديريت          16 اردیبهشت 1393 - 06 May 2014


راز های بازاریابی




‏ همانطور که ميدانيد بازاريابي يکي از پر درآمد ترين مشاغل دنياست ولي در عين حال يکي از مشکل ترين آنها.‏
حتما ديده ايد افرادي که بازارياب هستند و يکسره از کار  و درآمد خود بد ميگويند و از اين شاخه به آن شاخه ميپرند.‏
اين افراد نميدانند که موج منفي و شکست را خودشان به ارمغان مي آورند.‏

در مقاله ذيل گوشه اي از تجارب عملي 20 ساله خود را در در حوزه بازاريابي و فروش اختيار شما قرار داده ام:‏
اولين راز بازاريابي داشتن اراده قري است و هيج جواب منفي نبايد  شما رو نا اميد  و مايوس نکند.‏
شما بايستي هر جلسه بازاريابي که با مشتري داريد را آناليز نماييد و دليل موفقيت و يا شکست در جلسه را ريشه يابي کنيد. و از شکست ها پله هايي براي موفقيت براي خود بسازيد.اين جمله را هميشه در ذهن داشته باشيد که غير ممکن وجود ندارد و با اراده ، پشتکار و توکل به خدا شما موفق خواهيد شد

‏. نکته ديگر اين است که پيگيري کار بازاريابي و ارتباط با مشتري هميشه بايد در حد استاندارد باشد. پيگيري بيش از حد، مشتري را کلافه کرده و شما لحظه به لحظه  از رسيدن به هدف دور ميکند.زماني که براي بازاريابي به شرکت يا سازماني مراجعه ميکند کار شما بسيار حساس است و بسيار حساب شده بايستي جلسه را شروع کرده و جلسه را هدايت کرده و با ترفند و شگرد خاصي بايستي جلسه رو به اتمام برسانيد. در بدو ورود نکته بسيار مهم چيست؟ "لبخند" بلي لبخند . موثر ترين راه ورود به قلب مشتري.‏

شما به محض ورود به جلسه قبل از هر چيزي با يک لبخند آرام بخش ميتوانيدجايگاهي در دل مشتري براي خود باز کنيد بعد از آن سلام کنيد. در يک نگاه بايستي اتاق مدير را آناليز کنيد خصوصيات اخلاقي مشتري سبک تابلو هاي روي ديوار و سليقه  ايشان به موفقيت شما ميتواند کمک بسزايي بنمايد. آرامش کامل داشته باشيد . مبادا  جلسه براي مدير خسته کننده باشد. در جلسه هميشه به ياد داشته باشيد که  بايستي زمان را مديريت کنيد. زياد صحبت نکنيد.حتما شما بازارياب هايي ديده ايد که به محض شروع جلسه  پيوسته  شروع به معرفي کار خود ميکنند و حتي فرصت نفس کشيدن به مشتري نميدهند. اين طرز معرفي اشتباه بوده و مدير را کلافه ميکند.و معمولا بازارياب در پايان جلسه اين پاسخ را  از مدير مي شنود: "بررسي ميکنيم به شما خبرميدهيم"‏

‏ ارتباط متقابل نتيجه بهتري داشته و باعث ميگردد مخاطب احساس خستگي نکند و بيشتر به هدف نزديک تر ميشويد.ضمن اين که شما در اين ارتباط متقابل شايد به اين نتيجه برسيد که بايستي مسير معرفي را عوض کنيد و مسير درست را انتخاب کنيد.هيچ وقت در کارتان پل هاي پشت سرتان را خراب نکنيد. يعني اين که هميشه به مشتري احترام گذاشته  و در جلسه شما هر نتيجه اي که گرفتيد براي شما فرقي نبايد داشته باشد و هميشه با احترام جلسه را ترک کنيد. هيج وقت در پايان معرفي محصول و زمان شنيدن پاسخ نهايي ، مشتري نبايد عکس  العمل شما را متوجه شود يعني چنانچه جواب، منفي بود شما نبايد ناراحت شويد و مهمتر اين که اگر به شما جهت خريد محصولات يا خدماتتان جواب مثبت داده شد نبايستي خيلي احساس خوشحالي از خود نشان دهيد. هميشه حالت متعادل داشته باشيد . براي گرفتن نتيجه جلسه مدير  در خيلي از مواقع به شما خواهد گفت که خبر ميدهد. خبر دادن مشتري سعي کنيد ظرف زمان داشته باشد شما ميتوانيد با احترام اين را از مدير بپرسيد که تا چه تاريخي نتيجه به شما اعلام مي گردد

منبع:خانه کارآفرینی

تگ ها مدیریت موفقیت بازاریابی بازاریابی تلفنی

پر بازدیدترین مديريت

خبرنامه - شبکه های اجتماعی