پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بازاریابی          29 اردیبهشت 1392 - 19 May 2013


چند نکته برای یك فروش تلفنی موفق

افراد زیادی كه صاحب كسب و كار هستند تلفن را برای حرفه خود ضروری می دانند چون از این طریق می توانند یك مشتری احتمالی را جذب كنند و همینطور آن را از دست بدهند.
افراد زیادی كه صاحب كسب و كار هستند تلفن را برای حرفه خود ضروری می دانند چون از این طریق می توانند یك مشتری احتمالی را جذب كنند و همینطور آن را از دست بدهند. بعضی ها از تلفن استفاده می كنند تا یك شبكه قوی بین خود و مشتریان بسازند و بعضی ها چنان از آن غافلند كه گویی فكر می كنند اگر به تلفن دست بزنند آنها را برق خواهد گرفت. علت آن هم ترس از شنیدن كلمه «نه» است. بنابراین تعداد افرادی كه جرات برداشتن تلفن و ارتباط با مشتریان را دارند زیاد نیست. ولی آنها كه این شجاعت را دارند و ممكن است چند جواب نه یا مزاحم نشوید كوتاه مدت را تحمل كنند در عوض پاداش طولانی مدتی خواهند گرفت و آن فروش محصول است.

اگر با دقت به آنچه در هنگام مصاحبه تلفنی رخ می دهد توجه كنید و با تاكتیك مناسب عمل كنید از هر پاسح منفی كه از تلفن دریافت می كنید می توانید بر تجربیات خود بیفزایید.

به جای اینكه بایستید و از تلفن بعدی منصرف شوید، خواهید آموخت كه چه چیزی را نگویید و چه موقع زنگ نزنید. و كلید موفقیت شما هم این است كه بدانید چه بگویید و چه موقع بگویید. با هر پاسح منفی احتیاج به زمان كمی خواهید داشت تا وضعیت را بررسی كنید و از آن در جهت منافع خود سود ببرید. ولی ممكن است مشتری پرسود و فرصت های زیاد با تلفن بعدی بدست آورید.

پس از مدتی مهارت های شما افزایش پیدا خواهد كرد و تعداد پاسح های منفی هم كه می شنوید كمتر خواهد شد. ما هم برای كمك به شما در این مقاله از «یاد بگیر دات كام» نكات و ریزه كاری های یك ارتباط تلفنی موفق را جمع آوری كرده ایم تا در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود پس قبل از تلفن زدن حتماً این نكات را بخوانید.

1- مانند یك حرفه ای احوال پرسی كنید. فقط نگویید سلام و بلافاصله شروع به صحبت درباره محصول یا خدمات خود نكنید بلكه به طرف مقابل فرصت دهید در بحث شما مشاركت كند. اگر یك احوال پرسی خیلی رسمی كنید به خطا رفته اید. می توانید با یك صبح بخیر یا عصر بخیر شروع كنید و اگر نام كسی را كه به او زنگ می زنید می دانید حتماً او را به اسم صدا كنید. متفاوت باشید. حرفه ای رفتار كنید.

2- خود و سازمان خود را معرفی كنید. مثلاً بگویید اسم من علی است و در قسمت بازاریابی وب سایت آموزشی یاد بگیر دات كام فعالیت می كنم. و مثلاً می توانید اضافه كنید: «تخصص ما كمك به شما برای بهبود وضعیت فروشتان است.»

هنوز زود است كه اطلاعات تخصصی بدهید و نام محصولات و خدمات خود را ذكر كنید. خوب حالا باید كمی مكث كنید و به طرف مقابل فرصت دهید اگر به خدمات شما علاقه مند است كنجكاویش تحریك شود و از شما سؤالاتی كند. در غیر این صورت ممكن است پاسخی كه می شنوید این باشد: «نه ممنونم ما این جنس را قبلاً خریده ایم.» و در نهایت تلفن را قطع كند. برای اینكه شانس فروش خود را بالا ببرید ابتدا اطلاعات عمومی درباره كالای خود بدهید به این روش نه تنها كنجكاوی طرف مقابل را تحریك كرده اید بلكه مدت بیشتری طرف را روی خط نگه داشته اید و شانس فروش بیشتری خواهید داشت. در این میان سعی كنید حداقل یكی از برتری های كالا یا خدمات خود را ذكر كنید.

3- قدردانی كنید. همیشه باید از مشتری احتمالی خود به خاطر اینكه دقایقی از وقت خود را در اختیار شما قرار داده است سپاسگزاری كنید. به این طریق این احساس را در مشتری خود القا می كنید كه نمی خواهید ثانیه ای از وقت او را هدر دهید. و به جای اینكه بگویید: «من فقط چند لحظه با شما كار دارم یا وقتتان را می گیرم» می توانید بگویید: «ممنون كه با من صحبت می كنید. من فقط چند لحظه ای از وقت ارزشمند شما را می گیرم.»

4- هدف خود را از تلفن زدن بگویید. بهتر است منظور خود را با یك سؤال بیان كنید. مثلاً می توانید بگویید: «اگر من راهی را برای افزایش فروش شما ارائه دهم كه هزینه كمی دارد آیا مایل به شنیدن آن هستید؟»

سؤالاتی از این قبیل شانس زیادی به گرفتن پاسخ «بله» دارند. در این لحظه شما فرصت فروش یا گذاشتن یك قرار ملاقات را پیدا خواهید كرد. از آنها اجازه بگیرید كه برایشان اطلاعات بیشتری فراهم كنید. فراموش نكنید هنوز وقت فروش محصول یا خدمات نیست بلكه زمان ارائه مزایایی است كه كالا یا خدمات شما به مشتری احتمالی ارائه می دهد.

5- یك قرار ملاقات بگذارید. از طرف مقابل بخواهید در صورت امكان برای شما یك وقت ملاقات تعیین كند. حتی این قرار ملاقات می تواند به صورت تله كنفرانس اینترنتی باشد. اگر طرف شما با قرار ملاقات موافقت كند باز هم شانس شما بیشتر خواهد شد.

6- اگر مرحله بعدی یك ملاقات حضوری است سؤالات مناسب با تاكتیك خود بپرسید. برای گذاشتن قرار ملاقات باید 2 زمان متفاوت به او پیشنهاد كنید مثلاً بگویید: «من امروز ساعت 4 بعد از ظهر یا فردا ساعت 9 صبح می توانم در خدمت شما باشم. تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهم.» یا می توانید بگویید: «ساعت 9 صبح فردا با برنامه شما جور در می آید؟» نباید بگویید: «چه موقع می توانم شما را ببینم؟» وقتی كه زمان خالی خود را تعیین می كنید نشان می دهید یك بازاریاب فعال و موفق هستید. امتحان كنید خواهید دید كه چقدر مؤثر است.

7- برای زمانی كه اكنون و در آینده به شما داده شده است سپاسگزاری كنید. زمان، تاریخ و محل ملاقات را دوباره تأیید كنید و اگر سؤالاتی دارید همانجا بپرسید. و به طرف مقابل بگویید برای اینكه از وقت ملاقات خود حداكثر استفاده را ببرید چه كارهایی خواهید كرد. شماره تماس خود را به این صورت بدهید: «اگر برای كنفرانس مشتركمان چیزی به نظرتان رسید كه خواستید به من خبر دهید با این شماره *********** تماس بگیرید.»

خوب با بكار بستن این ترفند ها می تواند موقعیت های پنهان را شكار كنید و امیدوار باشید سود مناسبی از بازار یابی تلفنی بدست خواهید آورد.

جمع آوری و ترجمه: علی یزدی مقدم





تگ ها بازاریابی تلفنی تلفن مارکتینگ فروش

خبرنامه - شبکه های اجتماعی