پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بازاریابی          28 مهر 1391 - 19 October 2012


روشهای بازاریابی الکترونیکی

بازاریابی زنجیره ای
یکی از روشهای قدرتمند بازاریابی الکترونیکی، می باشد. این روش بازاریابی با ایجاد لینکهای متعدد از صدها وب سایت به وب سایت شما در حقیقت به شما این امکان را می دهد که مردم را از نقاط مختلف دنیای مجازی بر اساس نیازهایشان و خدماتی که شما بر روی وب سایت خود ارائه می نمایید، به وب سایت شما راهنمایی کند
مهمترين نکته در بازاريابي زنجيره اي اين است که بر خلاف ديگر روشهاي بازاريابي الکترونيک، شما فقط زماني پول پرداخت مي کنيد که به نتيجه مورد نظرتان ( که همانا جلب بازديد کننده مي باشد) دست پيدا کنيد. اين دقيقا به اين معني است که شما هيچ چيزي را از دست نمي دهيد و کاملا به اين معني است که شما صدها بازارياب داريد بدون آنکه پولي بعنوان پيش پرداخت به آنها بپردازيد. موفقيت در اين روش، نيازمند طراحي هوشمندانه پوسته بيروني و مديريت صحيح در هسته داخلي مي باشد .

پست الکترونيکي
استفاده از پست الکترونيکي، يکي از موثرترين روشهاي بازاريابي الکترونيک مي باشد. اين روش بسيار مقرون به صرفه، انعطاف پذير، هدفمند و کاملا قابل بررسي و پيگيري بوده و مهمتر اينکه در صورت اجراي صحيح بسيار منفعت آور مي باشد.
مهمترين قابليت Email، استفاده از آن براي بازاريابي يك به يك است. زيرا بازاريابي يك به يك، نياز به قابليت آدرسدهي فردي دارد.با استفاده از Email يك به يك ميتوان رابطهاي پايدار با مشتري برقرار كرد و تعداد ملاقاتهاي او از سايت و همچنين خريد محصولات را افزايش داد. Email هاي شخصيسازي شده، ميتوان با هر نفر، متناسب با خصوصيات، علايق و نيازهاي او گفتگو و رابطه با مشتري را محكم كرد. بازارياب هر چه بيشتر راجع به مشتري اطلاعات كسب كند، به همان نسبت راحتتر ميتواند مطابق با شرايط و نيازهاي وي حركت كند.
علاوهبر ايجاد ارتباط با مشتري، بازاريابي با Email اين امكان را به ما ميدهد تا بتوانيم مؤثرتر رقابت كنيم. از آنجا كه همه ما همواره دچار كمبود وقت هستيم، فقط آنقدر ظرفيت داريم كه وقت خود را براي بهبود وبسايت در جهت فراهم آوردن ارزش افزوده صرف كنيم.

تبليغات اينترنتي
تبليغات اينترنتي به استفاده از اينترنت به عنوان يك كانال و وسيله ارتباطي براي ارسال تبليغات در محيط وب اشاره دارد.

مزيتهاي تبليغات اينترنتي

1.ايجاد ارتباط دوطرفه :
تبليغات اينترنتي يك ارتباط دوطرفه بين تبليغ كننده و مخاطب ايجاد مي كند. مخاطبان نه تنها پيام تبليغ اتي رادريافت ميكنند بلكه قادرند بازخورد داده و سوالات خود را در مورد محصولات با تولیدكنندگان مطرح كنند.

2. توانايي هدفگيري ايستا و پويا ي مشتريان:
در تبليغات اينترنتي از روشهاي متنوع ي براي هدفگيري مشتريان به منظور انتخاب،ارائه و نمايش تبليغات بصورت ايستا يا پويا استفاده ميشود. اين روشها ممكن است بر اساس محتواي صفحه، اطلاعات شخصي و مبادله پوياي اطلاعات باشند.

3. دسترسي جهاني و شبانه روزي:
تبليغات اينترنتي داراي دسترسي جهاني است و در تمام روزهاي سال و تمام ساعت روز در دسترسمي باشد كه اين موجب افزايش قابليت مشاهده و گسترش بازار آن شده است.

3. قابليت اندازه گيري و ردگيري بالا :
تبليغات اينترنتي به دليل ماهيت ديجيتالي، از قابليت ردگيري و اندازه گيري بالايي برخوردار است.از روشهاي گوناگوني براي ردگيري، ارزيابي عملكرد و سنجش اثربخشي تبليغات اينترنتي استفاده مي شود.

4. طراحي پيام آگهي :
به دليل قابليت هدف قرار دادن دقيق و مشخص مخاطبان، مي توان پ يامها را براي جذب نيازها و خواسته هاي معين مخاطبان، طراحي كرد. هنگامي كهش ما دقيقاً مخاطبان را شناسايي مي كنيم اطلاعات بهتري در خصوص نيازها و خ واست ههاي آنها به دست ميآيد. از اينرو پيام آگهي ما م يتواند بسيار جذاب تر طراحي شود.

5. ارسال، نگهداري و به روز رساني آسان :
تبليغات اينترنتي داراي ويژگي نمايش، نگهداري و به روز رساني آسان است كه اين خود بهدليل ماهيت ديجيتالي آن است. كاهش فرايند تهيه و اجراي تبليغات از جمله نتايج اين ويژگي تلقي ميشود.

6. قابليت فروش:
در اين نوع از تبليغات پس از نمايش آگهي م يتوان بلافاصله فروش را نيز انجام داد.

7. ايجاد يك پيوند مستقيم به ليست محصولات :
تبليغات اينترنتي با يك پيوند مستقيم ، دسترسي به اطلاعات محصولات مرتبط رابراي مخاطبان فراهم ميسازد. اين قابليت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزايش تعاملات تجاري ميشود

موتورهای جستجو گر
موتورهای جستجو گر امروزه موقعیت و شانس موثری را برای بازاریابان بوجود آورده اند و جریان میلیونی كاربران را به سوی خود جذب كرده اند. موتورهای جستجو بهترین روش برای یافتن محصولات و اطلاعات مورد نیاز توسط کاربران و متقاضیان از یک سو و از سوی دیگر بهترین راه برای تبلیغات و جذب مشتریان توسط تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات است.
دنياي ديجيتال آتقدر وسيع و نا محدود است که تجارت و کسب و کار شما به راحتي در آن گم مي شود. براي اينکه بتوانيد کسب و کار خود را بطور مناسب معرفي کنيد و توانايي رقابت در شبکه گسترده ديجيتالي را در دنياي مجازي کسب کنيد، بايد مشتريانتان بتوانند به راحتي شما را پيدا کنند. اين مهم محقق نمي شود مگر اينکه در موتورهاي جستجوگر داراي رتبه بالايي باشيد. براي کسب و کار شما خيلي حياتي است که حداقل در دو صفحه اول نتايج حاصله از جستجو هاي مختلف و متنوعي که از سوي کاربران انجام مي شود، قرار داشته باشيد. البته چه بهتر که در صفحه اول باشيد.

برای موفقیت در بازاریابی توسط موتورهای جستجو گر نكات زیر را در نظر داشته باشید:

1. قدرت موتورهای جستجوگر
ایده اصلی كار به این صورت است كه شما كلمات كلیدی خود را انتخاب می كنید و در موتورهای جستجویی مانندMSN یاGoogle عضو می شوید.هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد.
در موتورهای جستجویی که از روش پرداخت به ازای هر کلیک استفاده می کنند، تنها هنگامی از شما پول دریافت می شود که کاربری روی نام سایت شما کلیک کند و به آن وارد شود.

2- تبلیغات هدفدار
پدیده جدیدی که در دنیای موتورهای جستجو گر به وجود آمده است، جستجوی مرتبط با متن یا تبلیغات هدفدار است. در این پدیده به جای این که لینک سایت شما در صفحات نتایج نمایش داده شود، به درون سایت های مرتبط می رود. برای مثال اگر کاربر به سایتی مراجعه کرده و وضعیت آب و هوایی سواحل میامی را چک می کند احتمالا" مایل است اطلاعاتی در مورد هتل ها یا آژانس های اتومبیل آن منطقه نیز به دست آورد. این لینک ها توسط موتورهای جستجو در همان صفحه در اختیار او قرار می گیرند. به این ترتیب شما در همان لحظه ای که مشتری در فکر یافتن محصولات و خدمات شما است او را غافلگیر می کنید و به سایت خود می برید.

بازاريابي ويروسي
بازار يابي ويروسي با تبديل شبکه اينترنتي مشتريان و مشترکان به ماشين عظيمي که خبرها را دهان به دهان پخش مي کنند، شرکت را در معرض ديد همه قرار مي دهد. پيام تبليغي يک شرکت با استفاده از ترغيب مشتريان به معرفي آن شرکت به دوستان و آشنايان ميتواند به طور چشمگيري افزايش يابد. در واقع شرکت از مشتريان خود براي انجام کار استفاده مي كند و مشتري با هر بار استفاده، بي اختيار فروشنده محصول شرکت ميشود. اگر درصد زيادي از دريافت کنندگان پيام، آن را به تعداد زيادي از دوستان خود ارسال کنند، رشد ارسال آن پيام بسيار قابل توجه خواهد بود و به طبع اگر تعداد تبادل کم شود، رشد با شکست مواجه خواهد شد.
شرکتهايي از جمله ياهو، هات ميل و آ.او.ال از اين روش استفاده مي کنند. اين شرکتها از طريق پيامهايي در برنامه هاي پست الکترونيک براي خود تبليغ مي کنند. بر اساس اين روش هر نامه اي که توسط خدمات پست الکترونيک اين شرکتها صادر مي شود، حاوي پيام تبليغاتي مختصر و مفيدي است، يعني به تعداد نامه هايي که مردم با استفاده از خدمات اين شرکتها بين هم مبادله مي كنند، اين پيامها هم توزيع ميشود. از آنجا که اين پيامها بدون فعاليت و دخالت مستقيم اين شرکتها توزيع مي شود و در تمام مکاتبات بين افرادي که نشاني الکترونيک خود را از اين شرکتها اخذ کرده اند، منتشر مي شود، به اين شيوه بازاريابي، ويروسي راهبردي مي گويند. به عبارت ديگر ، بازار يابي ويروسي هر استراتژي است که افراد را به انتقال پيام بازاريابي به ديگران تشويق مي کند و ايجادکننده امکان رشد ترويجي در نمايش و نفوذ پيام است.
بازار يابي ويروسي دو بينش ارائه ميدهد:
اول اينکه: دنيايي که در آن بازاريابان مي توانند با هزينه هاي تقريبا معادل صفر مشتري ايجادکنند.
دوم: پيشنهاد مي کند که ارتباطات ازحالت " بازارياب- مصرف کننده" به طرف" مصرف کننده- مصرف کننده" جا به جا شود.در واقع، بيشترين قدرت در فروش محصولات و ايده ها از طريق بازارياب به مشتري صورت نمي گيرد، بلكه از طريق مشتري به مشتري انجام مي شود.

اين نوع بازاريابي به سه دليل اين روزها محبوبيت يافته است:

1) شبکه هاي اجتماعي کاملا به سمت وب حرکت کرده اند. اکنون بخش بزرگي از دوستان و اعضاي خانواده هر شخص روي خط است يا به زودي به آن متصل مي شود.

2) تماس شخصي بر روي وب تقريبا به صورت رايگان است. هر شخص مي تواند در عرض کمتر از يک روز با صد نفر ارتباط برقرار کند و هر کدام از اين صد نفر نيز به نوبه خود مي توانند با بيش از صد نفر ديگر ارتباط برقرار سازند. در واقع هرم ارتباطي مي تواند در مدت يک روز ساخته شود.

3) تأثير شبکه نقش مهمي را ايفا مي کند. همانطور که افراد بيشتري ثبت نام مي کنند، آنها مي توانند با گروه بزرگتري ارتباط برقرار کنند و به زودي تعداد کل به صورت تصاعدي افزايش مي يابد.

شرکتها مي توانند از راههاي زير، مشتريان خود را براي انجام کارهاي شرکت برانگيزند:
_ خدمات يا مفاهيم ارزشمند
_ تشويق مالي ( درشکل رقابت و مسابقه يا برنامه هاي حق و حساب)؛
_ احساس تشخص به علت همراه بودن با نام و نشان تجاري شرکت؛
_ سرگرمي ( انيميشن، کارت پستال و.... ).
در صورت بهره گيري مناسب از امکانات گسترده اين روش بازاريابي الکترونيکي، شما قدمي بزرگ رو به جلو برداشته ايد. اين روش بازاريابي براي شما ارزان و با صرفه و براي مشتريانتان متنوع و جذاب مي باشد. اين روش بازاريابي همان روش قديمي و معروف Word-of-mouth Marketing مي باشد، بنحوي که سرويس هاي خوب از طريق مردم دهان به دهان ميگردد و باعث مي شود که يک سرويس و يا شرکت از اين طريق بر تعداد مشتريان خود بيافزايد. در بازاريابي ويروسي، شما با استفاده از ارتباطات ميان مشتريان، پيام خود را به ديگران ارسال مي نماييد. با توجه به جايگاه ويژه اي كه اين نوع تبليغ در ساليان طولاني در استراتژي هاي بازاريابي داشته است ، شما نمي توانيد نسبت به آن بي اعتنا باشيد.


تگ ها روشهای بازاریابی الکترونیکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی